Нещодавно Meta (колишня Facebook) відкрила доступ до своєї соціальної VR-платформи Horizon Worlds. Зараз вона дозволяє користувачам соцмережі Facebook спілкуватися з 20 іншими людьми одночасно у віртуальному просторі. Під час бета-тестування Horizon Worlds стався неприємний інцидент — співробітниця Meta повідомила, що стала жертвою сексуальних домагань. Видання MIT Technology Review розповідає детальніше про проблему харасменту у віртуальному світі. АIN.UA зробив скорочений переклад тексту.


У своєму пості в закритій групі проекту тестувальниця написала, що сексуальні домагання в інтернеті мають ще один аспект, який робить їх більш реальними, ніж раніше, а ситуацію ще більш прикрою. За її словами, інші користувачі Horizon Words підтримали поведінку кривдника. “Через це я почувалася ізольованою, стоячи посеред людної площі”, — зазначила вона.

Кетрін Кросс, дослідниця з Університету Вашингтона, говорить про те, що сама природа віртуальної реальності змушує користувачів повірити, що вони фізично перебувають у цьому 3D-просторі. Він поглинає та цілком захоплює їх, а тому токсична поведінка в такому середовищі відчувається як щось цілком реальне. Це одна із причин, чому VR викликає такі ж сильні емоції та психологічні реакції, що і будь-які подібні ситуації у світі реальному.

Зображення: MIT Technology Review

При розгляді інциденту в Meta розповіли, що для подібних ситуацій в компанії розробили набір функцій безпеки. Однією із таких є інструмент під назвою Safe Zone. Це захисний купол, який користувачі можуть активувати, коли відчувають загрозу. Після ніхто не зможе взаємодіяти з учасником, говорити з ним чи торкатися його. Також перед тим, як приєднатися до Horizon Worlds, кожен користувач отримує інструкцію про запуск Safe Zone, нагадування про цю функцію також регулярно підвантажується у Horizon Worlds.

Сексуальне насильство та домагання у віртуальних світах, на жаль, не є новим явищем. Питання тут у тому, хто несе відповідальність за безпеку та комфорт учасників? Meta з її функціями безпеки фактично перекладає відповідальність на самих користувачів Horizon Worlds, пише MIT Technology Review.

Можливість самому подбати про себе у світі, який створила Meta, за допомогою функцій, які компанія пропонує — не спрацьовує і з цим потрібно щось робити. Щонайменше, дисциплінувати агресивних користувачів, чия поведінка та вчинки завдають шкоди іншим учасникам. Більше того не існує жодної організації, яка б захищала права користувачів онлайну, не кажучи вже про віртуальні світи.

Поки ситуація не зміниться і компанії не знайдуть рішення, як захистити користувачів від подібного, метавсесвіт залишатиметься небезпечним та проблемний простором.