Underwood — київська броварня крафтового пива, яка працює з 2015 року. Вона вважається однією з найбільших серед виробників крафту.

У межах серії матеріалів про українське пиво AIN.Business поспілкувався зі співзасновником пивоварні Євгеном Подлєсних та комунікаційником Павлом Ліневичем про їхній шлях від домашніх пивоварів до виходу на ринок.

Читайте також: Як працює крафтова броварня 2085 — велика історія

Читайте також: Konteyner. Як за рік побудувати мережу барів-магазинів крафтового пива та запустити франшизу

underwood-1
Команда Underwood. Євген Подлєсних — на найвищому бруску. Павло Ліневич — задираю кофту. Всі фото в матеріалі надані Underwood

«На відміну від…»: як стартувати і не зійти з дистанції

2015-2016 рік Євген Подлєсних називає передісторією компанії, або ж «періодом домашнього пивоваріння». У 2015 він відкрив для себе крафтове пиво та вперше спробував його зварити. Яким воно тоді вийшло — ніхто не пам’ятає, проте важливою є не якість того експериментального напою, а те, що саме ця подія стала початком всього. Врешті компанію заснували Євген Подлєсних, Максим Сагура та Олексій Захарченко.

Павло Ліневич підмічає: «Те пиво точно було відмінним. Відмінним від масового».

Понад рік Underwood перебував у статусі «домашньої пивоварні»: команда тільки навчалась, експериментувала та готувалася вийти на ринок. Офіційний запуск відбувся у 2017-му році на Kyiv Beer Festival — там невеличке виробництво представило 4 сорти пива. Один із них і досі існує. Сорт Kyiv Lager, присвячений рідному місту, є одним із найпопулярніших з лінійки Underwood.

Придбати пиво броварні зараз можна онлайн на їхньому офіційному сайті та на Rozetka. Офлайн — в мережі барів Konteyner та ще в понад 200 барів Києва, Одеси, Львова та Харкова, а також у мережі магазинів «Сільпо» по всій Україні.

Команда розповідає, що не була фінансово готовою до виходу на український ринок. Євген каже, що стартовий капітал компанії у 2017-му складав всього близько $120 000. Та й перше приміщення було не ідеальним: на початку компанія орендувала маленький цех старої пекарні.

Зараз Underwood виправдовує свою назву: пивоварня знаходиться під лісом, в селі Старі Петрівці, її розмір становить близько 700 кв. метрів. За словами Євгена, наразі команді цього достатньо. Пікова потужність виробництва на цей час становить близько 30 тонн пива на місяць, а це в 8 разів більше за те, що пивоварня могла видавати на початку свого шляху.

Серед цілей, які «андервудівці» ставлять перед собою на найближче майбутнє — вдосконалення варочного цеху та збільшення виробництва на 30-40%.

underwood-2
Варочний цех Underwood
underwood-3
Євген Подлєсних на фоні обладнання

Наша аудиторія – це ми

Павло Ліневич говорить, що їхнє пиво — це продукт для людей, які щось створюють, «хворіють» своєю справою.

«Ми – такі ж самі люди, як наша аудиторія. Наша аудиторія – це ми, а ми – наша аудиторія», – каже Павло.

Засновники Underwood вважають, що люди люблять їх за експерименти. Щомісяця, а деколи й частіше, вони презентують новий сорт пива. Один із них встиг поставити рекорд: в жовтні пивоварня представила подвійний IPA Tropicana Punch, який на старті розпродали швидше за всі попередні.

Були й невдачі. Невдалі запуски ставалися двічі.

Приклад перший — Farmhouse Ale. Це стиль пива, що вирізняється своєю надсухістю. Він є улюбленцем всередині команди «андервудівців», того й варити його було вирішено одразу. Він став одним із перших сортів пива, представлених Underwood.

На той час Farmhouse в Україні майже ніхто не варив, проте навіть попри унікальність зусилля команди не виправдалися — люди його не купували. Протягом трьох років залишки потрошку продавали, і наразі його в асортименті немає. Хоча надію повернути Farmhouse до виробництва «андервудівці» не полишили.

Приклад другий — Athletic Line. Команда Underwood складається з людей, які займаються спортом: біг, трекінг, тренажерна зала, велоспорт. Тож пивовари взяли на себе новий челендж: вирішили зварити пиво, яке дозволить ввечері весело проводити час в колі друзів, або ж споживати після тренування — з маленьким відсотком алкоголю, проте без втрати смакових якостей класичного пива. Так народилось два сорти зі вмістом алкоголю до 3% — Micro IPA та Gose. На початку ідея не спрацювала, проте згодом команда зрозуміла: напій треба активніше просувати серед тих, для кого він створювався. Так з’явилася промо-кампанії: Athletic Line роздавали учасникам та вболівальникам спортивних подій та дарували фінішерам. І це дало результат.

underwood-4
Пиво Athletic Line

Underwood як бренд: в чому його унікальність

Кожен з працівників Underwood виконує одразу кілька функцій. В компанії немає маркетологів або фінансових директорів, вони не співпрацюють з рекламними агентствами або дизайнерами. Все, що відбувається — від розробки рецептури до візуалізації етикеток — створюється разом всередині команди.

Underwood ставить собі за мету інтегрувати нові світові тренди в місцеве пивоваріння. Наприклад, створену цього року в Америці технологія HDHC (High Density Hop Charge). Це метод інтенсивного і щільного охмелення, що створюється за допомогою хмелевого концентрату Incognito, який дозволяє скоротити втрати сусла, й одночасно посилити хмільний аромат. За новою технологією було створено сорти Lucid Dream, Sunshine Haze та Blue Dream.

Також Underwood вдається до цікавих колаборацій. Влітку компанія створила Cold IPA спільно з американською пивоварнею Lakefront, а в грудні об’єдналась з американськими пивоварами у проєкті над вівсяним IPA.

underwood-5

Колаборації відбуваються і в межах України — разом з обсмажувальниками кави і добрими друзями MadHeads, Underwood зварили два сорти кавового пива: Micro IPA та Anaerobic Amnesia.

Євген Подлєсних каже: «Ми не робимо колаборації заради того, щоб зробити колаборації. Ми співпрацюємо, якщо з’являється ідея, бо колаборація — це про пошуки».

І одні з таких пошуків призвели до співпраці з рестораном Eastman. Створений в концепції Сходу та східної кухні, ресторан потребував відповідних напоїв. Тоді Underwood створив пиво Asian Gose — пряний рисовий ель з рожевим перцем та лемонграсом. 

Зараз представники компанії проводять навчання або ж майстер-класи для барменів та офіціантів, що продають їхнє пиво. Занурення барної тусовки в крафт проходить так: підприємці запрошують до себе або ж приїжджають самі до пабів та барів і проводять семінари та профільні дегустації, на яких пояснюють барменам як правильно працювати з крафтовим пивом.

У Underwood спільно з мережею барів Konteyner, співзасновником якої також є Євген Подлєсних, існують екскурсії. Зараз їх проводять раз на місяць для груп по 20 людей. Відбувається все так: група збирається в барі Konteyner на welcome drink, після чого в автобусі шляхом до Старих Петрівців знайомиться з історією пивоварні, потім — екскурсія цехами і дегустація, а наостанок — трансфер назад до Konteyner та подальше спілкування в вільній формі.

Євген та Павло запевняють, що працюють за принципом відкритості та простоти. «Із нами насправді дуже легко співпрацювати, якщо говорити про барний та ресторанний бізнес. Умови замовлень та постачання — все це оговорюється та здійснюється абсолютно безпроблемно».

Текст: Марія Ситник