Засновник маркетингової платформи ConvertKit Натан Барі керує віддаленою командою із 68 людей. За рік компанія отримала $29 млн прибутку – відсутність офісу цьому не завадила. У своєму Twitter Барі поділився порадами, як підтримувати корпоративну культуру колективу, який працює повністю віддалено.
- Створіть корпоративний подкаст. Запрошуйте співробітників і висвітлюйте їхнє життя у внутрішньому подкасті. Для усієї команди це цінна інформація, яка допоможе побудувати відносини.
- Використовуйте переписку та асинхронну комунікацію. Це замінює зустрічі, економить час, а до всіх тем можна повернутися згодом. Крім того, люди вчаться чітко формувати свої ідеї.
- Дні без зустрічей. Введіть «вільні дні» хоча б раз на тиждень. В такі дні немає дзвінків і не потрібно налаштовувати камеру чи дбати про зовнішній вигляд. Тому люди можуть повністю віддатися роботі. У нас «вільні дні» у вівторок і п’ятницю, зазвичай вони дуже продуктивні.
- Запитуйте про вихідні. Кожного понеділка бот у нашому Slack просить поділитися фотографією з вихідних. Це чудовий спосіб познайомитися з колегами особисто та побачити їхні сім’ї, інтереси та життя.
- Організуйте розсилку для нових співробітників. Кожен новий член команди отримує кілька листів від вас впродовж першого місяця роботи. В них цікава інформація про співробітників, внутрішні жарти тощо. Цей процес можна автоматизувати.
- Організуйте сеанси зворотного зв’язку. Раз на місяць збирайте команду з 4-8 людей на зустріч. На ній всі обговорюють когось із присутніх так, ніби його нема. В кінці він теж може коротко висловитись. Ось запитання які можна ставити команді на таких зустрічах:
Що видатного зробила ця людина за останній час?
Що ви порадите цій людині для швидкого прогресу?
Що в поведінці цієї людини зараз не є проблемою, але може нею стати згодом? - Додаткові вихідні. Коли відчуваєте, що команда вигоріла, зробіть для всіх один вихідний. Це дозволить відпочити, але не випасти з робочого процесу. Під кінець року ми регулярно влаштовували триденні вихідні.
- Заплануйте регулярні зідзвони в стилі «Як справи?». Ми використовуємо бота, який щотижня обирає трьох випадкових співробітників для зідзвону на 30 хвилин. Тріада означає, що у нас завжди збереться невелика динамічна група з різних підрозділів команди. Це налагоджує стосунки та руйнує межі між продуктом, зростанням тощо.
- Збирайте людей разом. Ми влаштовуємо великі особисті зустрічі не рідше ніж два рази на рік. Вони чітко регламентовані: третина часу займає робота, третина – особистий зв’язок, і ще третина – розваги.
- Організовуйте спільні благодійні пожертви. Якось ми розділили нашу команду на групи по чотири людини, аби роздати $10 000 на благодійність. Кожна група повинна була знайти близько 12 організацій. Потім ми обговорили, хто і як витратив гроші. Люди розповідали цікаві історії: хтось пожертвував на вивчення раку, бо втратив від хвороби кохану людину, а хтось – на притулок для тварин, де знайшов улюбленця.
«Не дозволяйте нікому казати вам, що культура компанії визначається безкоштовними обідами та столами для пінг-понгу. Це культура довіри, чіткий зворотний зв’язок, цілеспрямована робота, змістовний зв’язок і спільна місія», – підсумував Натан Барі.