Мережа закладів Дмитра Борисова GastroFamily має у своєму арсеналі багато різних за смаком і концепцією форматів. Сім із них Борисов успішно масштабує через франчайзинг. Це:
Нещодавно компанія вирішила відкрити заклад, що об’єднав би кілька форматів Борисова під одним дахом. Так утворився Gastrofamily Food Market — фудхол, який зараз також можна відкрити по франшизі.
Як це зробити, розповів AIN.Business франчайзинговий директор мережі Максим Цибрій.
Що таке Gastrofamily Food Market
Це фудхол — заклад, що поєднує кілька різних ресторанів в одному приміщенні, а також може працювати на доставку.
- Перший Gastrofamily Food Market на сім форматів компанія відкрила на Бесарабці. Там, крім масово популярних Mushlya, «Білого наливу» та «БПШ», є «Охота Na Ovets», «Шашлики, вино і друзі» тощо.
- Схожий за розміром і наповненням ресторан працює на Дарницькій площі.
- Найбільший фудхол на вісім форматів розташований на Оболоні.
- А найменший на п’ять — запустили по франшизі на базі АЗК WOG у Святошинському районі.
Найближчим часом компанія відкриє з франчайзі ще один фудхол на чотири-п’ять форматів у Києві на Солом’янці, а також у Маріуполі.
Обираємо локацію
У пріоритеті — великі міста України. Це має бути їхня активна частина. Не обов’язково центр, підійде транзитна зона з великою транспортною розв’язкою, як-от Дарницька площа в Києві.
«Вона нам зручна для доставки. Маркет як авіаносець, завдяки якому ми можемо доставляти практично всі формати на Лівий берег без трафікових проблем із мостами», — зазначає Цибрій.
Спальні райони під Gastrofamily Food Market теж підходять: це доставка їжі коло дому.
Для такого ресторану потрібне приміщення від 300 квадратних метрів. Наприклад, на Бесарабці — 700 квадратів, на Оболоні — 500-600 метрів, а на Дарниці — 450-500. «Беремо просторі приміщення, які останнім часом стали нікому не потрібними, бо позачинялися великі об’єкти. Ми навпаки активно зараз їх розвиваємо», — пояснює Максим.
Ціна питання
«Загалом у нас інвестиції в усі формати приблизно однакові. Це $1000 з розрахунку на квадратний метр. У Gastrofamily вийде десь $700-800 на квадрат, бо там багато спільної площі. Технологічне навантаження на квадрат менше, а місця для посадки — більше», — розповідає чоловік.
Розмір паушального внеску залежить від кількості форматів. Компанія розраховує на $15 000 доларів за формат. Відповідно якщо форматів чотири, це $60 000. Якщо шість — $90 000. Щонайменше у фудхолі має бути три формати. Роялті становить 5% від обігу щомісяця.
Вимоги до партнера
- Досвід у ресторанному бізнесі не обов’язковий.
- Можна паралельно займатися іншою діяльністю.
- Головне — працювати за стандартами GastroFamily і бути згодним з бізнес-моделлю компанії.
«Франчайзі в душі й у роботі має бути підприємцем. Ресторану треба приділяти увагу і час. Це не іграшка і не кишеньковий бізнес, який відкрив — і він сам працюватиме», — наголошує Цибрій.
Процес запуску точки
Узавперш людина зв’язується з компанією та отримує від менеджера вхідні дані — інформацію щодо форматів, локації, бюджетів тощо. Далі йдуть переговори, підписання договору комерційної концесії та оплата паушального внеску.
- Шукаємо локацію.
Приміщення здебільшого шукає Максим: у нього є досвід і база рієлторських контактів по всій Україні. Партнер також може пропонувати свої варіанти.
Цибрій веде перемовини щодо договору оренди, вичитує документ та доводить його до підписання.
- Робимо ремонт.
Технічний відділ компанії Борисова протягом трьох тижнів розробляє планування, технічний проєкт і дизайн-план. Опісля компанія дає завдання підрядникам. Заклад відкривають у середньому за три місяці з моменту підписання договору оренди.
- Набираємо команду.
Передусім закладу потрібен керівник і бухгалтер. Кандидатів на ці позиції шукають HR-спеціалісти з компанії Борисова, а відбирає і затверджує людину франчайзі. Потім керівник стажується на точці, яка вже працює, і набирає рядовий персонал самостійно.
- Запускаємося.
Після того як заклад відкривається, франчайзі й компанія Борисова постійно перебувають на зв’язку. За роботою франчайзі слідкує один із менеджерів GastroFamily. Він перевіряє звіти, консультує з фінансів, товарного забезпечення, рекрутингу тощо.