Мережа закладів Дмитра Борисова GastroFamily має у своєму арсеналі багато різних за смаком і концепцією форматів. Сім із них Борисов успішно масштабує через франчайзинг. Це:

Нещодавно компанія вирішила відкрити заклад, що об’єднав би кілька форматів Борисова під одним дахом. Так утворився Gastrofamily Food Market — фудхол, який зараз також можна відкрити по франшизі.

Як це зробити, розповів AIN.Business франчайзинговий директор мережі Максим Цибрій. 

Що таке Gastrofamily Food Market

Це фудхол — заклад, що поєднує кілька різних ресторанів в одному приміщенні, а також може працювати на доставку. 

  • Перший Gastrofamily Food Market на сім форматів компанія відкрила на Бесарабці. Там, крім масово популярних Mushlya, «Білого наливу» та «БПШ», є «Охота Na Ovets», «Шашлики, вино і друзі» тощо.
  • Схожий за розміром і наповненням ресторан працює на Дарницькій площі
  • Найбільший фудхол на вісім форматів розташований на Оболоні
  • А найменший на п’ять — запустили по франшизі на базі АЗК WOG у Святошинському районі.

Найближчим часом компанія відкриє з франчайзі ще один фудхол на чотири-п’ять форматів у Києві на Солом’янці, а також у Маріуполі.

Фото тут і далі: FB

Обираємо локацію

У пріоритеті — великі міста України. Це має бути їхня активна частина. Не обов’язково центр, підійде транзитна зона з великою транспортною розв’язкою, як-от Дарницька площа в Києві. 

«Вона нам зручна для доставки. Маркет як авіаносець, завдяки якому ми можемо доставляти практично всі формати на Лівий берег без трафікових проблем із мостами», — зазначає Цибрій.

Спальні райони під Gastrofamily Food Market теж підходять: це доставка їжі коло дому. 

Для такого ресторану потрібне приміщення від 300 квадратних метрів. Наприклад, на Бесарабці — 700 квадратів, на Оболоні — 500-600 метрів, а на Дарниці — 450-500. «Беремо просторі приміщення, які останнім часом стали нікому не потрібними, бо позачинялися великі об’єкти. Ми навпаки активно зараз їх розвиваємо», — пояснює Максим.

Ціна питання

«Загалом у нас інвестиції в усі формати приблизно однакові. Це $1000 з розрахунку на квадратний метр. У Gastrofamily вийде десь $700-800 на квадрат, бо там багато спільної площі. Технологічне навантаження на квадрат менше, а місця для посадки — більше», — розповідає чоловік.

Розмір паушального внеску залежить від кількості форматів. Компанія розраховує на $15 000 доларів за формат. Відповідно якщо форматів чотири, це $60 000. Якщо шість — $90 000. Щонайменше у фудхолі має бути три формати. Роялті становить 5% від обігу щомісяця.

Вимоги до партнера

  • Досвід у ресторанному бізнесі не обов’язковий.
  • Можна паралельно займатися іншою діяльністю.
  • Головне — працювати за стандартами GastroFamily і бути згодним з бізнес-моделлю компанії.

«Франчайзі в душі й у роботі має бути підприємцем. Ресторану треба приділяти увагу і час. Це не іграшка і не кишеньковий бізнес, який відкрив — і він сам працюватиме», — наголошує Цибрій.

Процес запуску точки 

Узавперш людина зв’язується з компанією та отримує від менеджера вхідні дані — інформацію щодо форматів, локації, бюджетів тощо. Далі йдуть переговори, підписання договору комерційної концесії та оплата паушального внеску.

  1. Шукаємо локацію.

Приміщення здебільшого шукає Максим: у нього є досвід і база рієлторських контактів по всій Україні. Партнер також може пропонувати свої варіанти. 

Цибрій веде перемовини щодо договору оренди, вичитує документ та доводить його до підписання. 

  1. Робимо ремонт.

Технічний відділ компанії Борисова протягом трьох тижнів розробляє планування, технічний проєкт і дизайн-план. Опісля компанія дає завдання підрядникам. Заклад відкривають у середньому за три місяці з моменту підписання договору оренди.

  1. Набираємо команду.

Передусім закладу потрібен керівник і бухгалтер. Кандидатів на ці позиції шукають HR-спеціалісти з компанії Борисова, а відбирає і затверджує людину франчайзі. Потім керівник стажується на точці, яка вже працює, і набирає рядовий персонал самостійно.

  1. Запускаємося. 

Після того як заклад відкривається, франчайзі й компанія Борисова постійно перебувають на зв’язку. За роботою франчайзі слідкує один із менеджерів GastroFamily. Він перевіряє звіти, консультує з фінансів, товарного забезпечення, рекрутингу тощо.