17 лютого 2022 року офіс торговельного представництва США (USTR) вніс AliExpress до списку онлайн- та офлайн піратських ринків. До нього також потрапив мессенджер WeChat. Про це повідомляє авторитетне видання The Wall Street Journal.

Згідно заяві USTR, на платформі AliExpress, що належить Alibaba Group Holding Ltd., спостерігається збільшення кількості підробних товарів, що видаються за оригінали, та контрафактної продукції загалом. Одночасно, платформа для обміну повідомленнями WeChat (Tencent), за твердженням Вашингтона, сприяє суттєвому підробленню та поширенню товарних знаків.

На заяву вже встигли відреагувати в Пекіні. На брифінгу представник МЗС КНР Ван Веньбінь заявив, що такий крок США є політизованим та закликав американські структури «зайняти об’єктивну позицію по відношенню до компаній КНР» і створити для них «справедливі та недискримінаційні умови».

«Китай завжди приділяє велику увагу питанням щодо захисту прав на інтелектуальну власність. Ми наполягаємо, щоб США припинили політизувати торговельно-економічні питання».

У заяві Alibaba ж говориться, що компанія знає про проблеми захисту інтелектуальної власності, однак, як і раніше, «повністю віддана просуванню власного лідерства в цій галузі».

«Ми з нетерпінням чекаємо на продовження роботи з урядами, щоб зрозуміти і вирішити всі проблеми, пов’язані із захистом інтелектуальної власності на наших платформах», — прокоментували представники Alibaba.

Одночасно, Tencent заявила, що категорично не згодна з рішенням USTR. Згадавши значні вкладені ресурси у боротьбу з контрафактною продукцією та порушенням прав інтелектуальної власності компанія наголосила на продовженні співпраці з відомством для вирішення питання.

Нагадаємо, американське відомство щорічно публікує список піратських ринків, починаючи з 2011 року. Головна мета – «підвищити поінформованість громадськості, допомогти представникам ринку та урядам розставити пріоритети у зусиллях щодо забезпечення й дотримання прав інтелектуальної власності, які захищають американські підприємства та їх працівників».

За підсумками 2021 року у списку USTR 42 онлайн-платформи та 35 фізичних ринків. Серед них і відомий у Китаї онлайн-магазин Pinduoduo, платформа Taobao та сервіс хмарного зберігання Baidu.