Не припиняв роботу ні на день: як працює Uklon під час війни

Після нападу Росії на Україну 24 лютого сервіс таксі Uklon не припиняв роботу. Він продовжує працювати у всіх 27 українських містах, в яких був присутній до початку війни.

Сергій Смусь, співзасновник та операційний директор продуктової ІТ-компанії tech/uklon, розповів AIN.UA як зараз функціонує Uklon, що змінилося для пасажирів та водіїв сервісу, а також як компанія допомагає цивільним, волонтерам, лікарям, військовим і Силам територіальної оборони.

Сергій Смусь, співзасновник та операційний директор продуктової ІТ-компанії tech/uklon

Пам’ятаю, як мій телефон у перші дні російського вторгнення просто палав від кількості дзвінків та повідомлень. Багатьом потрібна була допомога з транспортом. Нам довелося перескладати заново операційний процес, щоб реагувати на потреби міста щохвилини. Тоді інженерний ресурс компанії був направлений саме на розробку ІТ-рішень, які автоматизують координацію між волонтерськими групами, водіями та бізнесами.

У перші дні Uklon запустив проект «Волонтер»

Спочатку всі запити оброблялись вручну нашим контакт-центром. Запитів вистачало, вони були різні, але ми зробили фокус саме на потребах наших захисників, Сил територіальної оборони та лікарень. В рамках ініціативи Uklon безкоштовно доставляє пальне, їжу, медикаменти та інші необхідні речі від партнерів. Пілотний проект запустився спочатку у Києві. Сьогодні волонтерські поїздки Uklon вже доступні в Одесі, Харкові, Херсоні, Чернігові, Сумах та Миколаєві.

Ініціативу «Волонтер» підтримав великий бізнес та українські локальні підприємства, і кількість партнерів проекту продовжує зростати. До нього вже долучилися Mastercard, Shell, WOG, Foodz, Glovo, OVO, «Моршинська», Idealist Coffee, Milk Bar, Liki24, «Аптека 911», аптека «Подорожник» та «Епіцентр».

На сьогодні можна сказати, що проект вийшов на стабільний робочий режим. За перші 35 днів роботи виконали понад 6000 поїздок та доставили більше ніж 180 000 порцій їжі, 10 000 літрів води, понад 7300 кг продуктів та 9400 літрів пального.

Наразі працює такий алгоритм роботи для двох груп стейкхолдерів проекту:

  • Для волонтерів, які координують гуманітарну допомогу у місті та яким потрібна підтримка з транспортом, зробили форму реєстрації для підключення до корпоративного акаунту у застосунку Uklon. Вона — тут.
  • Для бізнесу, який може виготовляти продукцію та надавати сервіс для потреб міста, працює подібний алгоритм, але з додатковим пошуком і метчингом запиту у місті на таку допомогу. Форма — тут.

З пальним зараз ситуація контрольована.

На початку спостерігався ажіотаж на пальне, АЗС вимушені були встановлювати ліміти. Нам потрібно було вирішити, як забезпечити бензином водіїв. Мережа WOG знайшла для нас пальне, яке ми викупили та забезпечили автівки волонтерів паливом на суму в 500 000 грн. Так, наші водії, що виконували волонтерські поїздки для потреб ТрО, ЗСУ, лікарів, донорів та волонтерів отримували 30 літрів на день. Також з початку війни ми разом з партнерами відправили 1000 літрів пального для фонду «Повернись живим» і робимо подібні доставки щодня.

Завантаженість та попит на послуги перевезення по всій країні знизилися. 

Знизилась і кількість водіїв, що співпрацювала з сервісом, особливо в гарячих точках. Адже хтось обрав для себе можливість залишатися вдома з родиною, хтось захищає нашу державу. Ми постійно спостерігаємо за ситуацією та оперативно реагуємо на неї. Вже зараз у ряді міст сервіс не бере комісію з водіїв за виконання поїздок, цей перелік може змінюватися.

У графіку роботи сервісу відбулися зміни — драйвери Uklon не можуть здійснювати поїздки у містах під час комендантської години.

Для пасажирів вартість поїздки може зрости максимум у 2,5 рази.

Ми побачили, що вартість поїздки відреагувала на ситуацію, що склалася в нашій державі, та прийняли рішення обмежити верхню межу коефіцієнту. Максимально вартість поїздки може зрости у 2,5 рази. Наприклад, якщо було 100 грн, то максимум буде 250 грн. Також ми завжди лишаємо можливість користувачам керувати ціною самостійно — збільшувати чи зменшувати її вручну. Завдяки цьому райдери також змогли домовлятись про ціну для міжміських поїздок, які ми запустили у відповідь на зростальну кількість запитів українців, які хотіли виїхати з небезпечних місць.

В Uklon з’явився новий клас поїздок «Евакуація»

Насправді, ще з самого початку війни ми почали займатись такими перевезеннями, але все робили вручну. Інколи мій месенжер просто вибухав такими запитами. За 42 дні війни ми допомогли з трансфером сотням, а може навіть тисячам людей. Водії також готові брати ці замовлення, а назад повертатись, наприклад, з гуманітарним вантажем.

За перші 4 тижні роботи класом «Евакуація» скористалися 3526 разів. Найчастіше виїжджали з Києва до Вінниці та Білої Церкви та Черкас, зі Львова до пункту пропуску Шегині, у Трускавець, Червоноград та Івано-Франківськ. З Миколаєва люди прямували до Одеси та пункту пропуску Паланка. А найдовшим маршрутом стала поїздка з Миколаєва до Львова протяжністю в 841 км.

Нещодавно у застосунку з’явилась можливість вибору міста призначення безпосередньо у полі введення адреси, як під час замовлення поїздки містом. Перевезення здійснюються водіями, що співпрацюють із Uklon. Компанія залучає й сторонніх водіїв, що збільшує можливість евакуйовуватися всім, хто має бажання.

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук