Видання CASES опитало власну спільноту про те, як війна вплинула на їх індустрію. Найбільше постраждали компанії, які працювали з українськими клієнтами, а найменше – програмісти.
- До війни 73% респондентів мали сталу роботу. Тепер 34,6% з них залишились без роботи.
- Серед тих, хто втратив роботу, чимало дизайнерів, контент-менеджерів та комунікаційників. Без роботи залишились також фахівці вищої ланки — креативні директори, артдиректори.
- Ті ж, хто зберіг робоче місце, відзначають, що обсяг роботи скоротився більш ніж вдвічі (58,3%), робота стала тепер віддаленою для 46,7% фахівців. Більш ніж в третини фахівців 36,5% була скорочена заробітна плата. І близько третини (33,3%) фахівців пройшли через релокейт.
- Менш за все втрата роботи торкнулася програмістів та стратегів.
- Майже 4 із 10 компаній в креативних індустріях призупинили свою діяльність. 37,2% відповіли, що компанія призупинила свою діяльність. Це може означати як паузу у роботі, так і повну зупинку діяльності.
- Найбільше війна вразила ті компанії, які були зосереджені на клієнтах з України. Значна частина українських замовників не оплатили виконані роботи, зупинили обслуговування за контрактами або навіть перестали виходити на зв’язок.
- Найлегше кризу переживають компанії з галузі ІТ та геймдев — лише 13,1% і 10% призупинили діяльність.
- Близько 20% респондентів залишили Україну, і близько 33,3% тимчасово перемістились на Захід України. З них, хто полишив домівки, більша частина планує повернутись після війни, але 7,4% респондентів такого наміру не мають.
Опитування проводилося з 28 по 31 березня за допомогою анкети Google Forms серед спільноти видання. В цілому, в ньому взяли участь понад 1000 респондентів.