Українська фриланс-платформа Freelancehunt опублікувала аналітику по найбільш затребуваним спеціальностям під час повномасштабної війни в Україні. Компанія також проаналізувала, у що готові інвестувати українські замовники та що очікує на ринок фрилансу в найближчому майбутньому.

Для аналізу взяли дані за 31 день до та під час повномасштабної війни — оцінювали 15 найпопулярніших спеціалізацій за кількістю проектів та бюджетами. 


Після початку повномасштабного вторгнення РФ в Україну, на українському ринку фрилансу, як і в переважній більшості сфер, усе завмерло. Але досить швидко підприємці почали відновлювати роботу, щоб підтримувати економіку країни. Фрилансери також відновили активність і почали отримувати нові замовлення.

Як і до війни, найпопулярнішими залишаються такі напрямки: дизайн, програмування, робота з текстами та просування.

Дизайнери отримують більше замовлень

Під час повномасштабного вторгнення спостерігалося зростання попиту на дизайнерів, а саме: 

  • почали замовляти багато ілюстрацій, насамперед із сюжетами для підтримки України; 
  • зріс попит на розробку логотипу; 
  • зростає попит на створення дизайну вебсайтів. 
Тут і далі інфоргафіки – Freelancehunt

Копірайтери та програмісти

Поки що замовники рідше публікують проєкти для копірайтерів: показник знизився із 6,47% до 3,66%.

Є великий дефіцит перекладачів: спостерігаємо зростання кількості проєктів у цій спеціалізації з 1,61% до 2,84%. Це пояснюється тим, що бізнес сфокусувався на західному ринку, тому адаптує свої онлайн-ресурси: перекладає сайти, починає вести соціальні мережі англійською.

Попит на розробників залишається на високому рівні, причому як з боку українських замовників, так і закордонних. Як і раніше, найпопулярніший напрямок — вебпрограмування. 

Що відбувається з маркетингом та рекламою 

  • Впав попит на контекстну рекламу та SEO-просування, поки робити прогнози для цих ніш дуже рано; 
  • є попит на спеціалістів у соціальних мережах. 

Бюджети: куди бізнес готовий інвестувати 

На цей час замовники готові інвестувати у веброзробку. Наприклад, якщо до війни бюджет цієї спеціалізації становив 12,2% від загального бюджету 15 найпопулярніших спеціалізацій на сервісі Freelancehunt, то під час війни — 15,89%. Такі зміни пояснюються тим, що бізнесу потрібно адаптувати сайти під нові реалії, насамперед під західні країни. Оплачувати роботу штатного співробітника дорого для багатьох підприємців, тому вони обирають фриланс. 

  • Є підвищення бюджетів і для дизайнерів сайтів — з 5,66% до 6,18%.
  • Хоча попит на SEO-спеціалістів не сильно зростає, усе одно замовники інвестують у цей напрямок.
  • Цікавою є ситуація з копірайтингом: бюджет цієї спеціалізації до війни був 2,64%, а під час — 3,66%. Таке зростання можна пояснити тим, що з’явилося багато проєктів для англомовних спеціалістів.

Основні спостереження про ринок фрилансу

  • Ринок фрилансу відновлюється швидше, ніж інші види бізнесу. За перші два тижні квітня Freelancehunt зміг підійти до позначки 66% від довоєнного рівня за кількістю проєктів від українських замовників.
  • Іноземні замовники зараз публікують на 10-12% більше проєктів, ніж до війни. Якщо взяти до уваги, що в середині березня ми спостерігали зниження кількості проєктів від цього сегмента замовників, то тепер можемо говорити про плавне зростання попиту на українських фрилансерів у світі.  
  • У березні середній чек загалом на сервісі серед українських замовників знизився на 8%, а серед закордонних залишився на колишніх позиціях.
  • Спостерігаємо зростання середнього чека за проєктами на 15% у спеціалізації веброзробки та на 20% у SEO. 
  • Активність фрилансерів з України відновилася на 96-98%. На кожен проєкт зростає кількість охочих його виконати, тому замовнику буде неважко підібрати собі найкращого кандидата. 
  • Якщо порівнювати з довоєнним часом, то кількість реєстрацій нових фрилансерів на 13% вища, ніж до повномасштабної війни.