Ще до повномасштабної війни в Україні з’явився парасольковий бренд для мікро-, малого та середнього бізнесу — Organic Ukraine Business Hub. Він полегшує роботу на експорт різним виробникам, гуртуючи їх під одним брендом зі спільною дистрибуцією, маркетингом, логістикою тощо.
Проєктом Organic Ukraine Business Hub займається Мінцифри, Офіс з розвитку підприємництва та експорту і «Дія.Бізнес». Днями установи відновили свою діяльність у цьому напрямку, давши виробникам зелене світло на допомогу в експорті.
Як працює парасольковий бренд і в чому його вигода для підприємців, пояснюємо в AIN.Business.
Що таке парасольковий бренд
Практика парасолькового бренду передбачає продаж двох або більше пов’язаних товарів під однією торговельною маркою та роботу за єдиним бізнес-стандартом. Це спрощує підприємствам дистрибуцію, зменшує витрати на маркетинг та формує довіру до виробників. Парасолькове брендування використовують навіть транснаціональні компанії, як-от Virgin Group, Procter & Gamble, Unilever, Apple Inc.
За таким принципом працює і Organic Ukraine Business Hub. Його візія — «стати потужним бізнес-хабом, який об’єднає виробників органічної продукції у спільноту конкурентоспроможних експортерів та посилить імідж українських компаній».
Чому це вигідно
Малому підприємству непросто самотужки вийти на міжнародний ринок. Співпраця з іншими компаніями допомагає йому в цьому. Виробникам Organic Ukraine Business Hub надають:
- інформацію про необхідні сертифікати та дозволи;
- юридичний супровід, управлінські та допоміжні бізнес-послуги;
- користування сертифікаційним знаком, що свідчить про стандарти виробництва та ведення бізнесу;
- участь у різних активностях з просування органічної продукції (виставки, ярмарки);
- торговельні зв’язки з імпортерами та дистриб’юторами через В2В зустрічі тощо.
Також команда Organic Ukraine Business Hub працює над візуальною впізнаваністю бренду: проводить фотосесії, покращує контент у соцмережах. Не всі українські підприємства приділяють цьому достатньо уваги. У третини компаній, які увійшли до хабу, не було якісних фотографій своєї продукції. Це виявили, коли готували портфоліо.
Невдовзі члени бізнес-об’єднання налагоджуватимуть бізнес-контакти з дистриб’юторами, байєрами, торговельними мережами, а також братимуть участь в активностях щодо просування продукції.
Зокрема, парасольковий бренд уже представили онлайн на B2B-зустрічах з імпортерами з ЄС та Великої Британії наприкінці квітня. У планах — міжнародна торговельна виставка органічної продукції BIOFACH, яка відбудеться 26-29 липня 2022 року в Нюрнберзі (Німеччина).
Хто вже долучився до Organic Ukraine Business Hub
Бренд адмініструє громадська спілка «Органічна Україна». Він об’єднує 35 підприємств, відібраних із членів спілки.
- зернові та олійні: ПП «Галекс-Агро», ФГ «Козак Органік», ТОВ «Жива Нива», ТОВ «Торгово-промислова група «Амарант», ПСП «Агрофірма Україна-Говтва», ПП «Барбет», ТОВ «Солонянський Завод «Агрополімердеталь», ТОВ «Колос», ТОВ «Лист-Ручки», ТОВ «Кварк», ПСП імені Т. Г. Шевченка, ТОВ «Завод Пластмасових Виробів «Супутник», ТОВ «НВП «САД»;
- перероблені ягоди і фрукти: ТОВ «Двіпа», ФОП Шмигельська, ТОВ «Дібрівка Агросервіс», Alta Kraina (Catanzaro Eurasia LLC), ВК «Як Бджола», ФГ «Еко-Маяк», ТОВ «Органічний Сад», ТОВ «Фемілі Гарден», ТОВ «Лілак», ТОВ «Дунайський аграрій», ТОВ «Рівнехолод»;
- олія: ТОВ «Фірма «Каспер», ТОВ «Ві Еф Ай Оілс Фор Лайф Україна», ПП «Річойл», ТОВ «Органік Оригінал», ТОВ «Красногірський олійний завод», ТОВ «Укролія»;
- пластівці, вівсянка, крупи: ТОВ «ТЕРРА», ТОВ «НПП Амарант», ТОВ «Фірма ДІАМАНТ ЛТД»;
- горіхи: ТОВ «Укр-Волнат», ФГ «НАТС’ЕН’ГАРДЕН».
Як долучитися до парасолькового бренду
Участь у проєкті для відібраних підприємств є безкоштовною. Представники «Органічної України» самостійно обирають систему співпраці з підприємствами або приймають запропоновану. Усі деталі — у фейсбуці.
Ініціативу з розробки та запуску експортноорієнтованого парасолькового бренду для продуктів сільського господарства та харчової промисловості реалізує ГО «Український центр сприяння інвестиціям та торгівлі (ITFC)» у межах проєкту «Побудова кращого майбутнього: Відновлення ММСП України після COVID у напрямку посилення стійкості та сталого розвитку». Він фінансується та впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством цифрової трансформації України, ДУ «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» та «Дія.Бізнес».
Проєкт має на меті посилити потенціал та стійкість сектору мікро-, малого та середнього підприємництва в Україні з особливою увагою до підприємств, якими володіють або керують жінки, аби вони застосовували стійкі та сталі бізнес-моделі, отримували кращий доступ до послуг з розвитку бізнесу, місцевих і глобальних ринків та фінансів за допомогою цифрових рішень.