«Дохід в Україні впав на 90%». Як LetyShops працює в час війни

Читати на RU

LetyShops – найбільший кешбек-сервіс в Україні та навколишніх країн. Після відключення клієнтів з РФ компанія втратила 40% виторгу і 13 млн клієнтів. В Україні заробіток просів на 90%. Редакція AIN.UA поговорила з засновником LetyShops Ігорем Гнатовським про те, як його бізнес переживає війну. 

Про початок війни?

Я вважав наступ РФ неможливим. Тому не організував превентивний релокейт команди, про що шкодую. З сім’єю ми також не підготувались до цієї загрози. Ранок 24 лютого ми зустріли вдома, біля важливого обʼєкта інфраструктури. Я розумів, що він може бути однією з перших цілей, тому ми дуже швидко виїхали, навіть не взявши ніяких речей.

Дружину з дітьми я відправив до своїх батьків, а сам повернувся в офіс, де ми з leadership-командою весь день намагалися хоч якось допомогти співробітникам. Пізніше рашистська ракета все ж таки влучила біля нашого будинку і спричинила значні руйнування.

Офіс компанії, де проживали переселенці. Фото: LetyShops

Про роботу команди

З перших днів я повідомив команді, що наш пріоритет після особистої безпеки — це допомога воїнам і Україні. Саме за це частина моїх колег, яка залишилась без робочих задач, і досі отримує заробітну плату. Ми нікого не звільняли, хоча компанія значно постраждала фінансово. Більша частина команди вже повернулась до попереднього ритму роботи, не беручи до уваги інформаційний фон.

Відключивши клієнтів РФ, ми втратили 13 млн аудиторії і 40% виторгу. Також нам не вистачило 2-3 днів для підписання дуже значного раунду інвестицій, над чим активно працювали останні півроку. Ще нас прийняли у Дія.City. Тут окремо хочу зазначити, що заявку розглядали 2 дні — це фантастично. 

Фото: LetyShops

Про фінансові показники

Окрім відключення РФ, ми спостерігаємо десь 90% падіння доходу в Україні. Причини нам зрозумілі: рекламодавці зупинили маркетингові витрати, а люди почали купувати тільки найнеобхідніше. Решта країн — майже без змін.

Про волонтерські ініціативи

Ми запустили кілька ініціатив. Компанія направила близько 7,5 млн грн на ЗСУ та 1,5 млн грн на допомогу постраждалим дітям. З них 2,7 млн від компанії, решта — користувачі Letyshops відправляли свій накопичений кешбек. Ми дали людям цю можливість по всьому світі, взявши на себе податки у 9%, повʼязані з такими транзакціями.

Також виділили трохи більше мільйона на допомогу співробітникам, які найбільше потребували цієї допомоги. Десь з другого дня війни наш вінницький офіс перетворився на притулок для ночівлі біженців. До цієї ініціативи також долучився орендодавець, який надав додаткові приміщення та іншу допомогу.

Сумарно в офісному просторі розмістили 4000 людей та біля 1000 домашніх улюбленців. Людей намагалися забезпечити всім необхідним, харчуванням, деяких зустрічали посеред ночі з потяга, навіть було декілька кейсів допомоги сімʼям з ремонтом авто.

Ми використовували всю свою мережу європейських інфлюенсерів — структурували та надавали їм факти про те, що відбувається в нашій країні та просили розповсюджувати серед своєї аудиторії. Більшість з них залюбки та безплатно це робили базуючись на добровольчих засадах та на добрих відносинах. Загальне охоплення аудиторії такого контенту вже перевищило 5 млн глядачів.

На російську аудиторію ми також розповсюджували інформацію про те, що відбувається. В тому числі і на нашу базу клієнтів. Я особисто перечитував сотні листів з фідбеком: 15% нас підтримали, ще 10% нейтральні, решта – лютий негатив. Також ми надавали ноутбуки та комп’ютери захисникам, але це робили, мабуть, усі компанії.

Загалом, волонтерство ще в процесі — збір грошей продовжується, офіс приймає біженців, закуповуються каски та тепловізори. Зараз ми можемо виділити свій київський офіс під тимчасове перебування в ньому — на час, поки люди не відновлять своє житло. 

Про інвестиційний клімат 

Поки летять ракети по українських містах — буде чудом, якщо стартап з HQ в Україні зможе підняти раунд від закордонних фондів. Лише у військовій індустрії. Але після нашої перемоги — впевнений, що набутий важкими зусиллями бренд сміливої України позитивно вплине на інвестиції в стартапи України. 

Залишити коментар

Коментарі | 0

Пошук