Популярний австралійський сервіс для дизайнерів Canva на початку повномасштабного вторгнення рф в Україну засудив цю агресію. Але лишився працювати на російському ринку. 1 червня 2022 року компанія оголосила, що йде з російського ринку.
- 4 березня, через тиждень після початку війни компанія випустила офіційну заяву про неї. У ній Canva засудила збройну агресію росії проти України, оголосила про те, що заблокувала усі платежі на російському ринку, аби не підтримувати війну. Але водночас написала і про те, що лишається працювати в росії.
- «Ми лишаємо Canva доступною російській спільноті для створення антивоєнного контенту та контенту за мир, а також щоб продуктом могли користуватися громадські та освітні організації», — говорилося у заяві.
- 1 червня 2022 року, через три місяці після початку війни компанія таки вирішила піти з російського ринку зовсім. Співзасновник компанії Кліфф Обрехт написав пост про те, чим обґрунтоване це рішення.
- За його словами, із ескалацією воєнних дій, із посиленням тиску російського уряду на протести та активістів, «ситуація помінялася», і через це відповідь компанії на неї так само має змінитися.
«На ранніх стадіях війни була можливість для протесту, але російське керівництво наразі закрило більшість комунікаційних каналів для тих людей, що хотіли би висловити свою незгоду. Ті, хто все ще знаходять обхідні шляхи, або є в опозиції до уряду, зараз стикаються із жахливими звинуваченнями та строками ув’язнення за свою позицію», — йдеться у заяві.
- Іншими словами, компанія мотивує своє рішення тим, що в росії пожорсткішала цензура. Є ймовірність, що це рішення компанії допомогли прийняти економічні активісти, що переконують міжнародні бізнеси йти з РФ. В такому разі, не дуже важливо, про що саме йдеться в заяві, важливий сам факт того, що ще один відомий бренд відмовився співпрацювати із російським ринком.