З початком повномасштабної війни росії проти України, держава ініціювала фінансові виплати громадянам. В матеріалі AIN.UA розповідає, як українці можуть перевірити статус заявки «єПідтримка».
Нагадаємо, в рамках програми «єПідтримка», громадяни отримали можливість отримувати грошову допомогу як внутрішьо-переміщені особи та по безробіттю. Одночасно, підприємці, працевлаштовані особи та бізнеси, що влаштували на роботу ВПО могли подати заявку на одноразову виплату в розмірі 6500 грн.
Як перевірити статус заявки «єПідтримка»
Станом на червень 2022 року в додатку «Дія» та на однойменному веб-порталі слідкувати за статусом відправленої заявки – неможливо. Як AIN.UA прокоментували в Мінцифри, «Дія» є лише технічним реалізатором послуги.
Якщо пояснювати просто: усі довідки в застосунку підтягуються з відповідних державних реєстрів, однак сама «Дія» не розглядає заявки та не відповідає за їх статус. Тобто, за усі деталі стосовно поданих громадянами заяв відповідають профільні міністерства. Останні ж і розглядають заявки та виплачують кошти на карту «єПідтримка».
Насправді, якщо людина подає заявку через застосунок «Дія», у відповідному розділі послуг (будь то «Допомога по безробіттю», «Оформлення довідки ВПО» або «єПідтримка») вона може побачити чи відповідає всім необхідним вимогам та чи може отримати виплату.
Наприклад, якщо ви не є діючим ФОП-ом 1-4 групи або ж найманим працівником з територій, де ведуться активні бойові дії, – у додатку ви отримаєте повідомлення про неможливість надання фінансової допомоги державою. У той же час, такий статус може означати, що вам відмовлено в допомозі, адже після оформлення послуги заява проходить додаткову перевірку на відповідність умовам.
Якщо ж послуга можлива, в «Дії» буде активною клавіша «отримати допомогу».
Коли людина подала заявку, вона має автоматично підтягуватись у реєстр, довідка відображається серед цифрових документів, а кошти надходять на карту «єПідтримка». Якщо ж цього не сталося, причини, по яким довідка не може бути отримана, можна дізнатися у відповідних держорганах. Там також прокоментують статус заявки.
Щоб дізнатися статус заявки щодо отримання виплат ВПО, допомоги по безробіттю та компенсації за працевлаштування ВПО, варто звернутися до Мінсоцполітики. Для цього достатньо надіслати відповідний запит, у якому необхідно вказати свої анкетні дані, або звернутися за телефоном.
Контакти:
- Телефон: (044) 289-86-22, (044) 289-70-60.
- Електронна пошта: [email protected] (для юридичних осіб), [email protected] (для громадян).
Статус заявки «єПідтримка» (та разової допомоги в 6500 грн) можуть прокоментувати в Міністерстві економіки.
Контакти:
- Телефон: (044) 200 47 53
- Електронна пошта: [email protected]
- Також громадяни можуть заповнити електронне звернення за посиланням.
Як подати заявку на отримання “єДопомоги” в “Дії”
Допомога по безробіттю
- Відкрийте додаток “Дія”.
- Перейдіть в розділ “Послуги”.
- Натисніть “Допомога по безробіттю”, а далі “Отримати статус безробітного”.
- Заповніть заявку, відповідаючи на питання.
Допомога ВПО
- Відкрийте додаток “Дія”.
- Перейдіть в розділ “Послуги”.
- Натисніть “Оформлення допомоги для ВПО”.
- Вкажіть місце перебування і підтвердіть його за допомогою геолокації.
- Заповніть іншу контактну інформацію та вкажіть “Хочу отримувати виплати для ВПО”.
- Відправте заяву.
Одноразова виплата для підприємців
- Відкрийте додаток “Дія”.
Перейдіть в розділ “Послуги”. - Натисніть “єПідтримка”, а далі – “Отримати виплату”.
- Заповніть та відправте заявку.