Засновник освітньої платформи для IT-фахівців Skillsetter Влад Якупов практично втратив компанію після повномасштабного вторгнення РФ. Підприємцю довелося скоротити всю команду і задуматися про пошук роботи в іншій компанії. Однак за два місяці Влад зміг відновити бізнес, перебудувати процеси і набрати нових учнів. Зараз його компанія безкоштовно навчає бійців ЗСУ. В інтерв’ю з журналістом AIN.UA Якупов розповів, як йому це вдалося.

Влад Якупов. Фото надав автор

Як працював стартап до вторгнення

У 2019 році ми запустилися на українському ринку і масштабувалися тут. Пізніше почали тестувати продукт на ринку СНД. Весь контент у нас тоді був російськомовний. Ми залучали клієнтів з РФ, РБ, Казахстану, Вірменії, Азербайджану, Грузії та інших країн. Майже всі ринки, окрім України, РФ та РБ не спрацювали, тому ми сфокусувались на них. На початку цього року 60% виручки ми отримували в Україні, 35% — в РФ, і біля 5% — в РБ.

Про початок повномасштабної війни

22 лютого я затвердив брідж-раунд інвестицій, тобто домовився з інвесторами укласти додаткову угоду. 24 лютого ми мали підписувати контракт щодо фінансування, але цього не сталося.

Зранку цього дня я був у Харкові і прокинувся о п’ятій ранку від вибухів. Спочатку я поїхав у Київ, потім в Тернопіль, Трускавець і зараз у Львові. Після початку повномасштабного вторгнення ми втратили майже всю команду, бо недоотримали прибуток за лютий і просто не мали чим платити зарплату. До того ж половина команди працювала з РФ, і я вирішив не продовжувати з ними співпрацю. На початку війни наш борг становив біля $40 000. В результаті ми виплатили всі зарплати і я видихнув.

Про відновлення компанії

Спочатку я думав піти у найм і працювати в іншій компанії. Однак мій колега з Genesis пояснили, що зараз багато людей з офлайну, які втратили роботу, йдуть в онлайн. Таким людям не вистачає лише професійних навичок. Це і був фокус Skillsetter останні два з половиною роки: навчитися працевлаштовувати людей.

Тому я взяв усі найкращі доробки, відкинув рішення, які коштували сотні доларів на кожного користувача, і сфокусувався на на адаптації нашої методології. Потрібно було побудувати модель, яка б дозволила навчати людей з максимальним ККД, тобто — працевлаштуванням учнів.

Я скоротив видатки на супровід учнів, перевірку домашніх завдань та інші схожі речі. Виявилось, що найбільше на успішне працевлаштування учнів впливає тільки одна метрика — це їх мотивація.

Тому я шукав шлях, як знайти для учнів більше мотивації. Вирішення було простим: найкраще допомагає зустрічі з експертами. Весь фокус був направлений на те, щоб учні отримували максимум мотивації і не покидали навчання, а також отримали професійні навички у симуляторі Skillsetter.

Як це вдалося

Ми знизили ціни. Раніше наші програми коштували від $1500 до $2000. Зараз вони коштують $199. Ми також безкоштовно навчаємо бійців ЗСУ. Набрали близько 300 учнів і ведемо їх в такій групі.

Це все об’єдналося у програму, яку я назвав «Відбудуємо разом». На початку квітня я почав перебудовувати команду, заново віднайшов декілька координаторів, які допомогли організовувати зустрічі з експертами. Експерти працювали з нами раніше і тепер погодилися допомагати на волонтерських засадах. Кожного дня ми проводили зустрічі з ними. Це симуляції тестових завдань, співбесід, а ще мовний клуб англійською для учнів та зустрічі у форматі Q&A.

Ось так за два місяці я повністю перезапустив проект, склав нову програму навчання і зібрав нову команду. За цей час кілька наших учнів вже отримали підвищення, декілька проходять і відбір у компанії. Решта готуються зробити це наступного місця. За півроку ми плануємо працевлаштувати понад 90% учнів. Ринок хоч і впав, але поступово відновлюється.

Вихід з ринку РФ означав, що компанія Skillsetter більше не може існувати. Половина команди була в РФ, і 35% учнів були звідти. Далі працювати там ми не могли, тому бізнес у звичному для нас форматі потрібно було закрити і розпочати з нуля. Ми також стикнулися з хвилею хейту, за те що працювали в РФ. І це для нас було складно. Це постійно негативно впливає на мене і мотивацію команди.