З початком повномасштабної війни команда київського коворкінгу та хабу для стартапів Lift99 евакуювалася до Львова, звідки протягом першого місяця займалась виключно запуском та координацією проектів для допомоги українській армії. Зараз Lift99 активно відновлює свою роботу та навіть розширює команду, шукає Full time Marketer та Assistant.
Тетяна Чайковська, СЕО в Lift99 Kyiv Hub, в інтерв’ю AIN.UA розповіла детальніше, що відбувається з київським коворкінгом, як бізнес загалом почувається на четвертий місяць війни та які нові проекти запускає для підтримки стартапів і фаундерів.
Чи мали ви план на випадок війни? Якими були перші кроки з її початком?
За два тижні до війни ми зняли в оренду великий мікроавтобус, щоб вивезти команду Lift99 і наших резидентів. У нас була процедура переїзду і так сталось, що я зателефонувала всім десь о 4:50, о 6 всі були в хабі, а вже о 7 ми поїхали до Львова, де провели приблизно два місяці. У Київ повернулися 30 квітня.
Перше, що ми зробили, коли почалась війна — переключились на волонтерство. Бо ми розуміли, якщо втратимо Україну, то немає сенсу взагалі над чимось працювати. Тому перший місяць ми просто піднімали гроші. Ми підняли понад $790 000 від фаундерів Unity, звісно Pipedrive, першого співробітника Slack на різні проекти, що стосуються гуманітарних та воєнних потреб.
У кінці березня почали робити наш проект Freedom Convoy, коли ми збирали машини з Естонії, доставляли звідти їх до Львова і Києва.
*У рамках ініціативи команда Lift99 на чолі з Рагнаром Саасом вже допомогла доставити в Україну 74 машини. Детальніше про проект Freedom Convoy — в інтерв’ю:
Яким Lift99 був до початку повномасштабної війни? Скільки об’єднував резидентів?
Хаб був повністю заповнений. Ми взагалі виходили на той рівень, що ставали саме Web3 хабом, бо у нас з’являлося все більше резидентів, що займаються Web3 — це і великі компанії з України, і менші стартапи. У нас дуже багато було NFT-проектів. Така будувалась екосистема.
Здається, у нас було понад 60 команд, які працювали в хабі, тобто компаній, що орендували кімнати. Нас покинуло тільки двоє резидентів — вони повністю переїхали командою з України. Зараз команд мало, бо майже всі виїхали з України, але багато хто поступово повертається з Європи, також з’являються нові.
Ми на 50% втратили заповненість, але це не проблема, це не дуже неочікувано, бо війна в країні, ми були до цього готові. Якщо у травні максимальна кількість людей в хабі вдень була 45, то у червні — вже більше ніж 60 вже. До війни — 130. Але це daily visitors, це гарна цифра.
Зараз знову здаємо кімнати, проводимо івенти, у нас орендують івент-майданчики. Постійно намагаємось давати нашим резидентам можливість допомагати країні, постійно якісь проекти створюємо для них. Думаємо, що людей буде ставати більше, бо деякі компанії приходять і кажуть, що будуть ходити двоє людей, а проходить два тижні й ходять 8 людей, тобто усі повертаються.
Крім того, ми зараз навіть наймаємо людей, а 4 липня відкрили pop up-хаб в Берліні, знову для Web3-ком’юніті, бо ми будемо будувати там Lift99 DAO.
Як ви оцінюєте збитки за цей період? Що робите для того, аби їх покрити?
Збитки не пропорційні тому, що у нас є з кількістю резидентів. Ми домовилися про дуже гарні умови оренди, про реально лояльні знижки, тобто тут нас підтримують.
Плануємо відкриваємо акселератор для гуманітарних та військових проектів. Також думаємо як трансформувати свою бізнес-модель. Адже ми реально хочемо більше часу присвячувати не тому, що ми продаємо простір, а це потрібно зараз робити, бо він не повністю заповнений, а робити більше продуктів, які можна підтримувати та які націленні на відновлення.
Це можуть бути гуманітарні, військові, освітні продукти, або такі, що стосуються сільського господарства чи ментального здоров’я.
Розкажи, будь ласка, як вас підтримує талліннський офіс?
Рагнар постійно робить проекти, ми разом їх робимо. Більше є відчуття співпраці, а не підтримки. Це не про те, що один допомагає іншому, ми разом працюємо над задачами, які направлені на допомогу Україні.
Я пам’ятаю перше, що ми зробили з естонського боку — організували арт-аукціон. Ми продавали картини та зібрали близько $90 000, які задонатили на все, що могли: турнікети, жилети, тепловізори, рації.
Які ще проекти реалізує Lift99 зараз і які ваші подальші плани?
Ми завжди були, є і будемо про фаундерів, стартапи та продукти. Перше, що ми зробили для них — організували Coaches for Ukraine, де реально знайшли найкращих спікерів з AirBnb, Neflix, Wise, YC Combinator, YouTube, які зараз кожен тиждень коучать.
Запустили Office Hours. Для цього я спілкувалась з європейськими VC і казала їм, що варто прийти до українських фаундерів та допомогти їм зрозуміти, що відбувається на ринку. Бо одна справа війна, а інша — інвестиційна зима, яка зараз наступає і наскільки змінюються власне оцінки стартапів, таймлайни по файнрезингу. Ми вже знайшли 12 інвесторів, дуже круті фонди, усі іноземні, Європа та Америка, вони будуть проводити сесії по 60 хвилин з фаундерами.
До війни у нас були плани були запускати HR-напрям, що власне ми і робимо зараз. Тобто створюємо ком’юніті HR для наших стартапів. Ми створили бета-платформу, де допомагаємо людям, які шукають роботу в стартапах, фільтрувати проекти не за ринком та стадією, а за тим, яка в них культура, який підхід, хто там фаундери: women-led, men-led, щоб складалося розуміння у людини, що це компанія, яка має таку місію, де працюють ось такі люди, ось це їх комьюніті клієнтів або інвесторів.
Будемо також робити більше онлайн-івентів, щоб створювати мости між екосистемою українською та іншими, аби постійно підтримувати й не втрачати відчуття світового ринку.