Американський венчурний інвестор українського походження, Сева Козинський з Enduring Ventures, розповів у Twitter, що змусило його зацікавитись бізнесом, що надавав сантехнічні послуги. Публікуємо переклад його історії.
- Я зустрів хлопця із сантехнічним бізнесом, який генерував $2 млн прибутку на рік. Я захотів дізнатися про це більше, і ось що я з’ясував (і чому ми купили цю компанію).
- 2020 року ми знайшли локальний бізнес, який заробляв на рік $9 млн виручки та $2 млн EBITDA. Ми швидко зрозуміли, що це — потенційно чудовий бізнес для купівлі. Давайте глянемо, як там все було влаштовано.
- Його виручка постійно зростала, зокрема, в 2020 році була більшою за попередній рік. Коли купуєш бізнес, варто дивитись на тенденції. Можна убезпечити себе від купи головного болю, просто відмовляючись купляти бізнеси, що занепадають. Компанія, яка зростає, має менше шансів раптово впасти.
- Регіональні тренди. Цей бізнес було розташовано у Віргінії, яка швидко розвивається і дуже підтримує бізнеси. Не варто купляти бізнеси у містах або регіонах, що занепадають. Завжди дивіться на макротренди у регіоні, де працює бізнес.
- Клієнти. Цей бізнес обслуговував два типи клієнтів: домогосподарства, які платять одразу (що добре для грошового потоку) та комерційні компанії, які платять більше (що добре для величини прибутку). Ваші клієнти — найважливіша частина вашого бізнесу. Глибоке розуміння їхніх сегментів є ключовим.
- Грошові потоки. Наша філософія в Enduring Ventures: купляти виняткові бізнеси, що генерують гроші, і лишати їх собі назавжди. Бізнеси, що генерують гроші, важливі з дуже багатьох причин, усі назвати неможливо. Але одна із них: це дозволяє нам наймати гарних лідерів, які би керували нашими бізнесами.
- У сантехнічного бізнесу було $9 млн виручки на рік та $2 млн EBITDA. І дуже низькі капітальні затрати. Тож у нас було достатньо грошей, аби дозволити наймати хороших операторів та реінвестувати у зростання.
- Можливості для зростання. Один шлях заробляти: купляти бізнеси зі знижкою. Але більшість часу вам доведеться займатися зростанням бізнесу, щоб генерувати зростання прибутків.
- Кілька стратегій, які ми використовуємо для того, щоб ростити наші бізнеси:
- SEO-оптимізація;
- маркетинг;
- стратегія “горщику з медом” (маються на увазі стратегії пошуку або заманювання клієнтів).
- Ми були впевнені, що зможемо ростити наш сантехнічний бізнес, користуючись цими трьома стратегіями.
- Найважливіша частина розвитку сервісного бізнесу — якісні працівники. Вам потрібні відмінно навчені члени команди: як технічної, так і сейлз. Так ми запустили програму навчання.
- Як загальне правило можна прийняти, що чим більше працює бізнес на ринку, тим більше він має пережити, щоб добитись успіху. Це зокрема означає: вміти реагувати на нові виклики ринку, вміти працювати із конкурентами та вміти виживати, коли ринок на спаді.
- Якщо бізнеси лишився на плаву у важкі часи, це означає, що в нього є майбутнє. Сантехнічний бізнес був започаткований ірландським іммігрантом 40 років тому. І нам подобалось, що в цього бізнесу є шанси прожити ще 40 років!
- Тренди ринку. Перед купівлею бізнесу вам потрібно подивитись на ширше макросередовище. У 2020 році офісний бізнес не надто процвітав через коронавірус. Тож ми спитали себе: як це впливає на наш сантехнічний бізнес?
- Якщо основною частиною його клієнтів були офісні приміщення, це стало би для нас велетенським стоп-знаком. Але на щастя більшістю клієнтів були домогосподарства або будівельні майданчики, а не офісні приміщення.
- Підсумовуючи, ось ключові показники, на які ми дивилися, аналізуючи сервісний бізнес:
- Зростання виручки.
- Регіональні тренди.
- Грошові потоки.
- Можливості для подальшого зростання.
- Показники витривалості бізнесу.
- Ринкові тренди.