Агенція newage. опублікувала власне дослідження ринку інтернету в Україні, в якому аналітики компанії оглянули рівень поширення технологій, популярні сайти й додатки та тренди української реклами. Цьогоріч аналіз показує, як виглядає Україна на digital-ландшафті Європи в умовах війни. AIN.UA обрав найцікавіші спостереження.

Як змінилась аудиторія після 24.02

  • До повномасштабного вторгнення росії 24 лютого в Україні, за даними Держстату, жили 28,7 млн осіб у віці від 14 до 70 років (не враховуючи жителів тимчасово окупованих районів Донецької та Луганської області та Криму). З них 86% людей користувались інтернетом, тобто в діджитал було 24,5 млн українців.
  • На травень-червень в Україні на неокупованій території знаходиться ~22,1 млн громадян, ~19 млн із них є платоспроможною аудиторією, яка користується інтернетом.
  • Російська воєнна агресія змінила поведінку українців у digital. У березні ми почали читати більше новин, із 20 найпопулярніших сайтів сім — це суспільно-політичні ЗМІ, та ще два (Телеграм і Youtube) також застосовують для отримання новин.
  • Змінився і спосіб виходу в інтернет. У січні 2022 68% українського трафіку припадали на мобайл і 28% – на десктоп, а вже в березні з комп’ютерів заходили в онлайн лише 13%, а частка мобільного трафіку зросла до 83% (решта — планшети).
  • На ілюстрації нижче представлено топ-20 додатків за установками на Андроїд-пристроях із порівнянням березня 2022 до грудня 2021. В топі чотири нових додатки, котрих не було в дослідженні 2021: VpnDialogs, Google Pay, YT Music та TikTok. Вибули зі списку найпопулярніших Shazam, AliExpress, My Vodafone та Rozetka.
  • Тренд на повернення до онлайн-шопінгу показують дані компаній із сегменту e-commerce, що є клієнтами newage. У всіх трафік в березні просів, але майже відновився до лютневого рівня у травні.
  • Також про спроби суспільства повернутись навесні до звичного життя свідчить і статистика переглядів Megogo. У квітні, відносно березня, на 10% впали перегляди новин, а перегляду фільмів, мультфільмів та серіалів зросли на 5%. Цікавість до спортивного контенту зросла на 50% й вийшла на показники, що були до наступу — нагадаємо, що у квітні Українська збірна з футболу грала у відбірних матчах на Чемпіонат Світу; також у квітні проходили чвертьфінали Ліги Чемпіонів 2021/2022, матчі в рамках Ліги Європи 2022/2023 та чемпіонати Англії, Франції, Німеччини, Італії та Іспанії.
  • На рекламному ринку теж спостерігаємо пожвавлення. У березні 68% агенцій та платформ були навантажені менш як на 10%, але вже у квітні кожен п’ятий учасник опитування навантажений більш як наполовину.
  • Частина digital-компаній нині переформатувались до роботи на західних ринках.

Як українці споживають відеоконтент

  • Найпопулярніший сайт із відеоконтентом в Україні — YouTube. В даному дослідженні йшлося про веб-версії сайтів, тож, якби додати взаємодію із додатками, розподіл був би іншим, зокрема доля Tiktok була б більшою.
  • Попри те, що 5 із 10 найпопулярніших відеосайтів України є «піратськими», спостерігається значний тренд на споживання ліцензійного контенту. Кількість покупок у кінотеатрах та онлайн-кінотеатрах влітку 2022 у порівнянні з літом 2021 зросло на 77-169%.

Повна версія дослідження – нижче.