В 2020 році українських архітектор Женя Засуцький разом з ІТ-компанією Empat запустив додаток Obimy. За допомогою нього користувачі можуть ділитися з іншими приємними жестами, «дотиками» та розповідати про свій настрій. До 24 лютого 2022 року в Obimy було близько 20 000 користувачів і як стало відомо редакції AIN.UA, впродовж п’яти місяців повномасштабної війни додаток збільшив аудиторію до більш ніж 5 млн користувачів.

В матеріалі CEO Obimy Женя Засуцький детально розповідає, як вдалося досягнути таких результатів.

Женя Засуцький
Зображення в матеріалі: Obimy

Чим обумовлене стрімке зростання

До 24 лютого в нас було близько 20 000 користувачів. Тоді нам здавалось, що це вже багато. До цього ми півроку тестували різні аудиторії та маркетингові канали, в тому числі TikTok. Шукали growth-методи як стати віральними без величезних бюджетів. З початком повномасштабної війни кількість людей в додатку почала стрімко зростати, спочатку в Україні. Було по плюс 4000 в день, потім плюс 10, 20, 50. На момент публікації матеріалу, DAU Obimy складає 400-500 тисяч користувачів, а MAU – 3 млн.

Виявилось, що в Obimy зовсім не та аудиторія, на яку ми орієнтувались. Аналітика показала, що у додаток прийшли користувачі TikTok, яким по 14-20 років. Цікаво, що крім наших відео, вірусилось багато screen records: люди записували екрани і розповідали, як працює додаток. Так у нас з‘явилися свої мікроінфлюенсери.

Ми почали зростати в США, далі тренд перекинувся на Велику Британію, де ми кілька тижнів були топ-1 AppStore. Така ж ситуація склалася в Філіппінах, Саудівській Аравії, Німеччині, Австралії. Загалом ми були топ-1 в 45 країнах. Було незвично і приємно спостерігати, як Obimy «охоплюють» весь світ, а в день наш додаток завантажує 50-100 000 людей з щонайменше 100 країн.

Загалом, велика заслуга в цьому нашої Head of Marketing Насті Авраменко. На той час вона сама і аналітику робила, й відео для TikTok записувала, малювала графіку, та спілкувалася з користувачами. Було важко, але круто.

За наступні 2 місяці ми досягли 5 млн завантажень в 175 країнах світу і стали, можна сказати, мейнстрімом нового виду комунікації серед молоді. 

З якими проблемами довелося зіштовхнутися

У нас виявився ряд звичних для молодого стартапу проблем. Бекенд додатку був не зовсім готовий до такого росту – в перший тиждень популярності сервери падали просто що три-чотири години, вдень та вночі. Коли ми в якійсь з країн виходили в топи Apple Store або Google Play, – навантажувало сервер.

Наші розробники Костя і Вова працювали нон-стоп, переписували бекенд і підіймали все наново. Дмитро на саппорті розгрібав по 200 відгуків в день. Слава, наш Product Owner, перетворився заодно і на проджект-менеджера, а я окрім своїх функцій СЕО став ще й менеджером з підтримки.

В березні і квітні робочі дні були без конкретного часу початку і кінця, але ми якось органічно в це вписались. Не було такого, щоб я вмовляв команду працювати. Всі були на своєму місці, розуміли відповідальність та значимість того, що відбувається. Працювали на повну і навіть більше. 

Про додаток

Спочатку ми позиціонували Obimy як додаток, в якому можна поділитись біометричними даними – серцебиттям, кількістю кроків – і отримати емоційну підтримку у відповідь. Але з часом ми стали тим, що ми називаємо «сенседжером», тобто сервісом для спілкування за допомогою відчуттів і почуттів. Коли ми почали позиціонуватись як world’s first Senseger, люди почали розуміти, що ми зробили. Та і нам це дало більш чітке розуміння нашого продукту.

Цікаво, що найбільшим попитом користується функція «Обійняти». За 2 місяці люди відправили більше 130 мільйонів відчуттів – ми їх називаємо «сенсами/senses».

Додаток сам себе популяризував. Ми просто робили хороший продукт і шукали усілякі growth hacking методи просування. Смішно сказати, але на першому мільйоні завантажень ми вклали всього $500 в рекламу.

Варто сказати, що з новою версією ми перейшли на змішану модель – subscription + in-app purchases. Багато нових сенсів і можливостей входитиме в підписку. З головного – люди зможуть створювати свої власні дотики. Але і безкоштовних сенсів ми зробили у 4 рази більше. Плюс кастомізація. Користувачі зможуть отримати для свого аватару нові кольори і аксесуари. Зараз лише кольорів ми продаємо по 500 в день, а наборів дій – кілька тисяч.

Де і для кого працює Obimy

Станом на липень 2022 року Obimy працює в 175 країнах. В кожній від 1 000 до 300 000-500 000 юзерів. Але найбільше ми зараз концентруємось на Сполучених Штатах, Великобританії, Саудівській Аравії. Робимо локалізацію для Японії, Бразилії та Іспанії.

Загалом, аудиторія додатку помолодшала на 10 років. Якщо чесно, ми супер цьому раді, бо є відчуття, що ми створюємо майбутнє. Також цікаво, що для Obimy немає територіальних обмежень – майже однаковий попит і в Азіатських країнах, і на Близькому Сході, і в Англії, Америці, країнах Європи.

Про команду та плани на майбутнє

В нас є фултайм-ядро команди. Це 12 спеціалістів, які вірять в проект і викладаються на повну. Я пишаюся тим, що в нас виходить разом створювати і впевнений – ще багато попереду. Крім того, на парт таймі та аутсорсі, але постійно з нами ще 20 людей: команда юристів, фінансистів, піар, моушн-дизайнери. Всього у продакшені Obimy щомісяця задіяні щонайменше 30 людей. 

Ми в багатьох напрямках переходимо від парт тайму і аутсорсу до фултайм-співробітників. Наша концепція – нехай менше, але краще. Тому набирати в команду лише задля кількості ми не плануємо. Як у стартапу, КПД нашої команди має бути трохи вище за 100%, – лише в цьому випадку нас чекає успіх. Тому ми дуже прискіпливо підходимо до пошуку нових членів команди. Зазвичай це 50-100 переглянутих резюме, 15-20 інтерв’ю і спільне рішення команди, чи підходить нам людина. 

Наша ціль – отримати частину ринку соціальної комунікації. Впевнений, ми можемо говорити про 100+ мільйонів користувачів. Але ще більш глобальна задача – дати людям можливість насправді відчувати одне одно на відстані, за допомогою реальних відчуттів і дотиків. Ось над цим ми як раз і працюємо.