Ще 2020 року компанія Google оголосила про свої плани повністю відмовитись від 3rd-party cookies до 2022 року. Але це рішення уже переносили на 2023, а тепер оголошує про те, що почне відключати такі кукіз у другій половині 2024 року. Про це повідомляє офіційний блог компанії.

  • Є два основні види кукіз (cookies): 1st-party cookies — це файли, які ставить безпосередньо сам сайт, і 3rd-party cookies, які ставлять усі треті сторони, які присутні на сторінці сайту (рекламні мережі, сервіси, що трекають відвідуваність і тому подібне).
  • Чому відмова Google від них така важлива? 3rd-party cookies наразі — це основний інструмент для трекінгу користувачів та їхньої поведінки онлайн. Як раніше пояснювали експерти Admixer, саме 3rd-party cookies — це універсальний інструмент, який дозволяє рекламодавцям ідентифікувати користувачів онлайн, налаштовувати таргетовану рекламу, оптимізувати показники рекламних кампаній, заміряти її результати, вибудовувати моделі атрибуції і тому подібне.
  • Ідея відмови від 3rd-party cookies — не нова, це вже робили у браузерах Firefox та Safari, але саме навколо рішення Google було найбільше обговорень, адже Chrome — найпопулярніший браузер на планеті.
  • Тож схоже на те, що у рекламодавців та рекламних агенцій буде більше часу на те, щоб підготуватись до такого переходу, тому що компанія перенесла відключення 3rd-party cookies на 2024 рік.
  • Про те, яку альтернативу пропонує сама компанія (Privacy Sandbox), та які ще є варіанти ідентифікувати користувача в онлайні, ми розповідали раніше.