З початком війни у ​​67,3% фрилансерів зменшилась кількість проектів, при цьому більшість фрилансерів (74,79%) одержують до $500 на місяць, а середній дохід до $1000 мають лише 15,76% виконавців. Як свідчать результати дослідження сервісу фрилансу Freelancehunt, 70,17% фрілансерів зараз незадоволені рівнем доходу.

Як війна позначилася на заробітку фрилансерів

  • Більшість фрилансерів (74,79%) одержують до $500 на місяць, середній дохід до $1000 мають 15,76% виконавців, $1000-2000 заробляють 6,13% фрилансерів, у діапазоні $2000-3000 — 1,97% спеціалістів і лише 1,35% вдається заробляти від $3000. Останні — це переважно програмісти, дизайнери та маркетологи. 
  • З початком війни у ​​66,52% фрилансерів рівень доходу знизився. Про зниження заробітку найчастіше говорять дизайнери, копірайтери та програмісти. У 24,93% виконавців дохід залишився тим самим, а у 8,55% навіть збільшився. Поліпшити свій фінансовий стан у такий непростий час вдалося переважно програмістам та дизайнерам.
  • Для 49,72% опитаних віддалена робота стала єдиним джерелом доходу, 50,28% мають інші можливості для заробітку.
  • 70,17% стверджують, що незадоволені зараз рівнем доходу.
  • 75,63% фрилансерів продовжують працювати за своєю спеціалізацією. 14,35% виконавців довелося її змінити через падіння попиту на послуги, а ще 10,02% — через недостатню кількість проєктів у своїх категоріях. 
  • 52,9% не змінювали прайс на свої послуги, водночас у 28,31% вартість послуг стала меншою, а у 18,79% — більшою. Спеціалісти різних категорій (56,76%) спостерігають підвищення рівня конкуренції, проте 39,08% вважають, що він залишився незмінним, а 4,16% навіть помітили його зниження. 
  • З початком війни у ​​67,3% фрилансерів змінилося робоче навантаження — проєктів поменшало. Таку динаміку спостерігають переважно 33,78% дизайнерів, 18,31% копірайтерів, 15,72% програмістів. Не змінилася кількість проєктів у 24,65% виконавців і, навпаки, збільшилася у 8,05%.

Портрет українського фрилансера

  • Як показало опитування, вік середньостатистичного фрилансера — від 24 до 35. Виконавці віком до 23 років обирають такі категорії: аудіо та відео — 36,79%, переклади — 32,86%, дизайн та арт — 28,91%, програмування — 28,09%. Представники старшого покоління (48+) обирають працювати в категорії «Мобільні додатки» — їх виявилося 18,18%.
  • 36,18% спеціалістів працюють на фрилансі понад 5 років, 20,82% — 2 роки. Минулого року новачків було 6%, цього року — 18,01%. Така позитивна динаміка свідчить про те, що популярність фрилансу активно зростає. 16,77% опитаних зазначили, що вони працюють до 1 року, а 8,22% — 1 рік. 
  • 43,78% фрилансерів одружені, минулого року цей показник був 39%. У стосунках — 28,19% і без пари — 28,02%. Найбільше «сімейних фрилансерів» розробляють мобільні програми (63,64%), займаються просуванням (52,54%) та адмініструванням (50%). 38,57% перекладачів та 29,61% копірайтерів не поспішають зі стосунками. 39,07% виконавців мають дітей, а 60,93% відклали це питання на потім. 
  • Минулого року на фрилансі працювало 39% жінок, цього — вже 47,95%, чоловіків — 52,05%. Збільшення кількості дівчат може бути пов’язане з воєнним станом: чоловіки пішли на фронт, а багато жінок залишили країну. Ймовірність зберегти роботу для цієї категорії є мінімальною, тому фриланс стає порятунком і новим джерелом доходу.