Анастасія Бурма заснувала Sogood.Linen в 2019 році. Спочатку це був бренд постільної білизни з льону, однак згодом концепція змінилась – дівчина започаткувала однойменний бренд одягу. З початком повномасштабної війни, Sogood.Linen вимушено переніс виробництво з Харкова до Івано-франківська та продовжив працювати.
Про те, як створювався Sogood.Linen, та як на бренд повпливала війна, виданню The Village розповіла його засновниця Анастасія Бурма. AIN.Business вибрав основне з матеріалу.
Початок війни та переїзд
- 24 лютого Анастасія Бурма з чоловіком вирішили не виїжджати з Харкова через кілометрові затори. В місті залишалися 4 дні, а коли російська ракета влучила поруч, – вирішили їхати до Черкас.
- Оскільки цех Sogood.Linen був розташований в харківському офісному центрі з надійною інфраструктурою, там деякий час розміщувався штаб ЗСУ. Доступу до виробництва не було. Натомість, Анастасія з чоловіком почали волонтерити.
- Згодом засновниці повідомили, що внаслідок вибуху, який стався поруч, в майстерні стався потоп. Анастасія знайшла людей, які допомогли вивезти лекала, десять рулонів тканини й побутову швейну машинку.
- До 24 лютого на виробництві було 150 відкритих замовлень від клієнтів з США та України. Анастасія спочатку планувала віддати заборговане клієнтам, тому знайшла майстриню в Черкасах.
- Інколи виникали проблеми з новим цехом, але клієнти ставилися до термінів з розумінням. Так виробництво в Черкасах пропрацювало два з половиною місяці.
Відновлення роботи в Івано-Франківську
- Далі було прийняте рішення не повертатися в Харків найближчий рік. Зокрема, воно було пов‘язане із потраплянням ракети російських військ в школу сина Анастасії.
- Черкаси також вважали за тимчасове місце перебування. Івано-Франківськ виявився зручнішим для роботи та життя.
- В Івано-Франківську Анастасія знайшла дівчину, яка робить лекала, та ще двох майстринь.
- Бренд привіз тканину з Харкова, деяке обладнання віддали дівчині, яка шиє речі для ЗСУ, решта – зіпсувалося.
- Паралельно з відновленням виробництва, бренд відновив роботу в соцмережах. Тоді попит був більший, однак на момент переїзду у Франківськ він трохи знизився.
- В грудні 2021 року бренд закупив в рб близько 40 рулонів льону для колекції на літо. З війною співпрацю припинили. При цьому, закуповувати тканину в Китаї та Туреччині власниця не планує. Як альтернативу розглядатиме тканину з Італії та Литви.
- Станом на серпень 2022 року, бренд розробляє осінню колекцію, в якій будуть теплі речі з нової тканини.