Виклики – невід’ємна частина бізнесу. Щоб їх виникало менше в майбутньому, перш ніж ввійти у світ франчайзингу потрібно обдумати три найважливіших фактори: обсяг капіталу, який ви можете інвестувати, ваша толерантність до ризиків та розмір кредиту, який ви можете отримати. Однак, якщо ви дійсно хочете купити франшизу, – як визначити, яка підійде саме вам?
Порадами з «Довідника франчайзі» генерального директора iFranchise Group Марка Зіберта поділився Entrepreneur. AIN.Business наводить переклад матеріалу.
Крок 1. Рухайтеся за списком
Багато потенційних власників франшиз не мають уявлення, якою галуззю чи системою бізнесу вони хочуть займатися. Щоб уникнути майбутніх нерозумінь з концепцією бізнес-плану, ідеєю продукту, експерт ділиться такими порадами:
- напишіть загальні риси типів бізнесу та галузей, з якими ви б хотіли мати справу;
- дайте собі чесну відповідь на запитання, чи будете ви отримувати задоволення від такого бізнесу;
- після цього зробіть список усіх ймовірних партнерів за франшизою (для цього є спеціальні онлайн-портали франчайзингу);
- переглянувши список франшиз, які вам до вподоби, відфільтруйте його ще раз за власними критеріями;
- не піддавайтеся емоціям, реагуючи на певний продукт. Коли ви купуєте франшизу, ви купуєте не бургер, піч для рогаликів чи віртуальну гру – ви інвестуєте в бізнес-систему, у франчайзера, в історію його успіху, його маркетингову систему.
Крок 2. Дослідіть питання глибше
Коли ви зрозуміли, що справді хочете інвестувати в бізнес-систему, а не, скажімо, лише в романтичну ідею володіння бізнесом, вам потрібно почати глибше дослідження потенційних франшиз.
Додаткову інформацію ви можете отримати через:
- Франчайзингових брокерів (франчайзингових консультантів). Їх робота полягає в тому, щоб знайти відповідну франшизу для франчайзі. Якщо ви юажаєте купити франшизу – брокери знайомлять вас з їх типами, консультують як прийняти правильне рішення, допомагають скоротити список претендентів на купівлю і дадуть контакти продавців окремих з них.
- Торгово-промислові виставки. Відвідайте виставку, день відкритих дверей, конференцію чи семінари тої галузі бізнесу, яка вас цікавить. Там ви можете познайомитися з представниками бізнесів, що продають франшизи, ознайомитися з їх концепцією тощо.
- Дослідження репутації бізнесу. Шукайте в інтернеті детальну інформацію про будь-яку компанію, яку ви розглядаєте. Але будьте обережні: блоги та сайти оглядів можуть розміщати недостовірну інформацію.
- Безпосередньо франчайзера. Це один з найкращих і найнадійніших джерел інформації про франчайзингову компанію. Як правило, власник зможе надати вам велику кількість матеріалів про моделі франшизи в компанії, загальну інформацію, рекламні матеріали, посилання на відгуки франчайзі.
Крок 3. Дізнайтеся хто ваші конкуренти
Обравши декілька галузей бізнесу, відвідайте заклади конкурентів по вашій франшизі, чи інших компаній. Поговоріть зі співробітниками, відвідувачами. Відвідайте більш віддалені локації і зверніть увагу на те: чи всі вони працюють однаково, чи пропонують вони однакове меню та однакові ціни за ті самі послуги.
Крок 4. Зробіть вибір
На цьому етапі у вас може залишитися кілька варіантів для покупки франшизи. Щоб вибрати один з них, порівняйте їх за такими параметрами:
- масштаб франчайзера;
- вік франчайзингової системи;
- сила управлінської команди;
- фінансова стійкість франчайзера;
- конкурентний характер ринку;
- ваша оцінка.
Звичайно, жоден фактор не гарантує стовідсотковий успіх. Проте, якщо бізнес на ринку довгий час, – це може означати, що він вдосконалив свої операційні системи. Одночасно, якщо цей бізнес більш масштабний – він економічно стабільніший, та краще впізнаваний завдяки більшому рекламному бюджету.
Раніше AIN.Business розповідав, як відкрити бар «П‘яна вишня» по франшизі.