За урядовими даними, до Британії виїхало більше 84 000 українців, рятуючись від війни. Наталья Кутняк, Marketing Associate в CNA IT та HR-консультант у своїй статті розповідає, на що варто звертати увагу, шукаючи роботу в Британії.

Фото надане спікером

Жити й працювати у Британії у багатьох є мрією через високий рівень життя, нові можливості й отримання міжнародного досвіду. Якщо ви знаєте англійську на рівні Upper Intermediate, шукаєте роботу в Британії, ми підготували поради, що можуть пришвидшити пошук на місці.

З чого починати пошук?

У Британії, як і у нас, все починається з резюме. Але треба розуміти декілька особливостей при його складанні. Новинкою для багатьох є те, що більшість компаній використовують спеціальні програми-роботи, які допомагають фільтрувати усі резюме, що надходять. Після цього рекрутер вивчає ті CV, що на думку робота найбільш підходять для позиції. Саме тому є наступні рекомендації, як підвищити шанси, що ваше резюме пройде робота, потрапить до рук рекрутера й зацікавить його.

  • Ключові слова.
    • До того, як надішлете CV, перевірте, чи правильно написали бажану позицію. Звірте з тим, як цю позицію написав рекрутер, якщо побачили об’яву на job-дошці. Як правильно ваша посада називається на місцевому ринку праці, якщо надсилаєте резюме у компанії та не бачили, чи є відкриті позиції.
    • Також рекомендуємо вказувати сферу роботи, наприклад: Java Developer у e-commerce продуктах.
      Окремо треба виділити, що ви маєте дозвіл на роботу UK Work Permit, видалити інформацію: якої ви національності, де в Україні проживали, прибрати український номер телефону.
    • Згідно з їхнім законодавством, треба у штаті мати як чоловіків, так і жінок, й дотримуватися гендерних квот. Тому варто у резюме вказати ваш гендер (he, she, they).
  • Оформлення CV
    • PDF формат.
    • Шрифт у Британії рекомендують – Calibri Light – 11.
    • Не писати у резюме Name: Petro Doroshenko , Address: Birmingham, 16 New Road… Лише ім’я й тільки адресу. Якщо вживати name, address, це вважається показником низького знання мови.
    • Мови у нас традиційно вказують знизу, у Британії навпаки, краще написати їх зверху. Першою вказати англійську, далі інші. Це показник як мінімум того, що розумієте інші культурні особливості, як взаємодіяти з людьми з різних країн, яких в UK багато.
    • Фото, якщо є, то тільки у діловому стилі. Не з тваринами, не з відпочинку, лише гарні професійні фотографії, які підкреслять, що ви — ділова серйозна людина.
  • Summary – дуже важлива частина, досить часто у нас не приділяють їй увагу. Для британців це показник зацікавленості у роботі, уважність (нагадуємо про правильну назву посад, за яку писали вище ), індивідуальність (саме на їх посаду складали й подаєте резюме).

Що ж тут писати?

По-перше, хто ви за професією, далі, скільки років досвіду маєте, де працювали. Рекрутери у UK дуже цінують людей із досвідом роботи у стартапах. Вважається, що такі спеціалісти готові багато працювати, що це важко й не просто. Тому, якщо мали такий досвід, сміливо вказуйте про нього.

Також цінується досвід у мультинаціональних проектах, компаніях, командах. Це показник, що ви лояльна людина, розумієте різні акценти, працювали у масштабних міжнародних компаніях. По-друге, рекомендуємо написати про hard skills й додати, що шукаєте зараз. Наприклад, I seek to add value to my future organization over the long term, providing an exceptional work ethic and loyal commitment to their brand whilst expanding my knowledge.

  • Employment history
    • Як і в Україні вказуємо досвід з останнього місця роботи.
    • Період роботи ВІД – ДО. Дуже важливо розуміти, що в UK перевіряють усі дані, які ви надаєте. Якщо так склалось, що десь працювали менше року, рекомендуємо вказувати причину звільнення: закриття офісу, проекта, проблеми зі здоров’ям вашим або рідних. Це знімає здогадки, що можливо вас звільнили через те, що ви не гарно себе вели й погано працювали.
  • Назву компанії, де знаходиться, локація головного офісу, чим компанія займається.
  • Обов’язки.
  • Інтереси. Не менш важлива інформація для британських роботодавців. Тут цінується людина яка вміє не тільки працювати, а й відпочивати, розвиватися як особистість.

Далі, якщо етап з резюме пройшов успішно, вас запросять на співбесіду. Усі успішні співбесіди починаються з small talk. Рекомендуємо почати їх з таких питань:

  • “How is your day going?”
  • “I enjoyed reading the [article, blog post, interview, etc.] about the company in the [name of publication or website] last week! It must have been exciting for you.”
  • “This office location is amazing! Are there any great restaurants nearby?”
  • If you’re interviewing in a new town, “This city seems great. What fun activities have you found to do on the weekends here?”

Post Interview

Більшість кандидатів не знає про цей етап, який є досить важливим. Він не є традиційним для нашої культури, але може допомогти звернути увагу саме на вас у UK.

Post Interview — це етап, коли можете сказати «Дякую» за час, за продуктивну розмову, вказати, що саме дізнались нове про компанію й чи готові розглядати від них пропозиції.

Загалом у UK проводять від 3 до 6 етапів відбору. Один етап на тиждень. Тому рішення про найм може бути не раніше ніж через місяць-два, враховуйте це. Дуже часто співбесіди переносяться й трапляється, що процес розтягується ще на +2-4 тижні. Це типово й не означає, що питання у вас. Просто на цьому тижні не встигли.

Якщо отримали відмову, а компанія дуже сподобалась, можете їм написати через деякий час й наголосити, що ви підтягнули певні hard skills, й раді будете отримати запрошення на співбесіди.

Де шукати пропозиції?

У Британії є досить популярним пошук роботи через Job boards, навіть якщо ви — розробник. Радимо звернути увагу на наступні сайти:

Також LinkedIn, але обов’язково додавати cover letter. Ці листи додають контекст до вашого резюме і при правильному використанні є відмінним способом переконати роботодавців у тому, що ви підходите для цієї роботи. Супровідні листи треба писати індивідуально й вказувати назву компанії у декількох місцях.

Ще у них є традиційним робити бізнес зустрічі або зустрічі за інтересами. Через це радимо частіше заглядати на такі канали: eventbrite.co.uk і meet up — платформи для організації подій та продажу квитків, які допомагають розвивати нетворк, що далі допоможе при пошуці нової роботи.

Знайшли зараз для вас приклад івенту, який буде зовсім скоро у UK, якщо залишилися питання й хочете познайомитися іще з рекрутерами вживу, радимо завітати)

Підводимо підсумки:

  1. Англія — це країна із 64,088 млн осіб населення, що спричиняє здорову збалансовану конкуренцію на ринку праці.
  2. Рівень безробіття зараз — 28%, тому робота є і насправді людей не вистачає. Головне вміти пройти 100-500 етапів співбесід і потрапити, туди де чекають саме вас.
  3. 30% вакансій не рекламується, дізнатись про них можна через нетворк.
  4. Є тенденція до гібридних графіків роботи, пропозицій на повністю віддалену роботу стає все менше, у порівнянні з ковідним часом.
  5. Британці звикли до граматичних помилок у повсякденному спілкуванні з мігрантами, тому акцент роблять на культуру спілкування. 10 хв small talk — це культурна особливість.
  6. Не забувайте давати ваші CV й cover letter на перевірку native speakers.

Автор: Наталья Кутняк, Marketing Associate в CNA IT