Визначити успіх вашої компанії допоможуть 4 способи вимірювання ефективності бізнесу в залежності від його цілей та місії. Цими метриками поділилися на каналі «Ідея для Вашого Бізнесу» у Telegram. AIN.Business вибрав найцікавіше.

1. Залучення клієнтів

Щоб генерувати дохід, потрібно залучати в бізнес нових користувачів чи споживачів. Для цього слід спочатку слід кількість клієнтів, які дізналися про компанію за певний період часу, й витрати, які були направлені на їх залучення.  

Але не треба забувати, що витрати на залучення нових користувачів не повинні перевищувати дохід компанії. Для того, аби вирахувати всі витрати варто звернути увагу на наступне:

  • кількість нових користувачів кожного місяця;
  • вартість розробки продукту чи послуги;
  • термін дії продукту чи послуги;
  • щомісячні маркетингові витрати;
  • щомісячні витрати на обслуговування.

Метрики будуть відрізнятися в залежності від того, звідки будуть приходити клієнти. Ось що потрібно вимірювати:

  1. Загальна щомісячна вартість каналу або компанії, звідки буде йти трафік. Містить в собі розробку, маркетинг та обслуговування.
  2. Витрати на кожного клієнта.
  3. Об’єм загальної кампанії: скільки клієнтів прийшли до вас саме через цю кампанію.

Ефективність каналу або кампанії = кількість залучених клієнтів/кількості відвідувань.

2. Утримання клієнтів

Після того, як до вас прийшов клієнт, ваше завдання полягає в тому, щоб він продовжив користуватися продуктом чи послугою, яку йому запропонували. 

Дешевше утримати старого клієнта, ніж залучити нового. Ця метрика дозволить вашій компанії оцінити користь тієї продукції, яку ви пропонуєте людям. Ось на що варто звернути увагу:

  1. Обсяг утримання: кількість постійних клієнтів, які регулярно купують продукт або користуються вашою послугою.
  2. Ефективність утримання = кількість утриманих клієнтів/кількість нових клієнтів.
  3. Витрати на утримання окремого клієнта.

3. Фінансові транзакції

Останній етап життєвого циклу клієнта — отримання прибутку компанією від взаємодії з ним. Прибуток допомагає виміряти фінансову вигоду.

Дуже часто на початку свого існування компанії фокусуються на прибутку, а не на виручці. В перші роки роботи витрати можуть дуже сильно відрізнятися, тому компаніям слід звернути увагу саме на виручку, щоб зрозуміти, чи працює бізнес-модель, яку вони побудували.

Для цього потрібно виміряти наступні показники:

  1. Загальний щомісячний виторг.
  2. Обсяг виторгу: кількість користувачів, які забезпечують компанії виторг.
  3. Ефективність виторгу = кількість клієнтів, які приносять виторг/кількість залучених клієнтів.
  4. Виторг на канал залучення клієнтів.

4. SMM

  • Ціль, яку переслідують бренди в соціальних мережах — це збільшення зацікавлених клієнтів. За основний показник в цьому випадку береться кількість підписників, яка з часом має збільшуватися. Потрібен час і терпіння, щоб компанія могла зібрати всю необхідну інформацію для оцінки маркетингової стратегії та внесення необхідних змін для ефективної роботи. 
  • Багато маркетологів не звертають уваги на кількість підписників, та не вважають її важливим показником для прибутку компанії: краще мати декілька активних підписників, які будуть коментувати та ділитися з друзями. Частка правди в цьому є, але розкрутитися бренду допомагає саме велика кількість фоловерів на сторінці.
  • Активність користувачів показує їх відношення до бренду. Вона вимірюється лайками, коментарями та репостами. 
  • Існують і інші фактори, які впливають на популярність бренду. Важливо зазначити, що різні відділи компанії мають працювати спільними зусиллями, обмінюватися даними досліджень та консультуватися один з одним.