Спроба Instagram перетворитися на TikTok обійшлася компанії в мільйони доларів, незліченну кількість оновлень і цілу купу інтеграцій із зірками. Однак їх новий продукт Reels, який мав стати конкурентом TikTok, досі не наздогнав китайську соцмережу і до того ж стрімко втрачає залученість аудиторії. Видання The Verge пояснило, чому проект провалився.

Внутрішній документ Instagram, який отримали The Wall Street Journal, проливає світло на процеси в компанії щодо Reels. Залученість нової стрічки падає вже зараз. Користувачі TikTok витрачають майже 198 млн годин на день у соцмережі, а для Reels цей показник лише 17,6 млн — менше десятої частини. У звіті, опублікованому в серпні, говориться, що залучення Reels впало на 13,6% за останні чотири тижні, і «більшість користувачів Reels взагалі не залучені».

Основною проблемою для Instagram є відсутність оригінального контенту. У Reels майже третина відео зроблено за допомогою інших інструментів. Часто такі ролики видає водяний знак. Повторна публікація відео з TikTok шкодила Reels настільки, що Instagram вийшов із заявою, що навмисне знижує рейтинг такого вмісту в рекомендаціях. Щоб спонукати людей створювати контент для Instagram і Facebook, Meta навіть виділила один мільярд доларів на виплати творцям до кінця року. Наразі вони вже отримали $120 млн.

Речник Instagram каже, що проблема не настільки серйозна, як здається. Інформація про витрачений на перегляд Reels порівняно з TikToks у звіті, є застарілим, не достатньо глобальним і відображає лише «короткотривалий стан речей».

«У нас ще є над чим попрацювати, але творці та компанії бачать перспективні результати. Наша монетизація зростає швидше, ніж ми очікували, оскільки більше людей дивляться, створюють і підключаються через Reels, ніж будь-коли. Залучення Reels зростає щомісяця в цілому», — кажуть в компанії.

У той час як Meta все більше й більше перетворює Instagram на TikTok , користувачі обурюються. У липні Кайлі Дженнер і Кім Кардашьян репостнули вірусну публікацію в Instagram, яка просить платформу «перестати намагатися бути TikTok».

Її також підтримали мільйони людей, що змусило платформу відреагувати та скасувати деякі запропоновані зміни. Відсоток користувачів Instagram, які вважають, що компанія «дбає про них», різко впав за останні роки з 70% у 2019 році до приблизно 20% на початку цього літа.

Подобається це користувачам чи ні, Meta продовжить мімікрувати під TikTok, а користувачі бачитимуть все більше рекомендованого вмісту з облікових записів, за якими вони стежать.