Статистика пошукових запитів «куди піти?» або «що подивитися?» активно зростає в TikTok. Можливо більш візуальні соцмережі скоро зможуть нав’язати конкуренцію Google, який є основною платформою для пошуку в інтернеті. Автор The Verge Девід Пірс перевірив цю гіпотезу і виявив, що в деяких аспектах TikTok справді зручніший. Редакція AIN.UA переклала його колонку.


TikTok – це новий Google. Прабхакар Рагхаван, старший віце-президент із пошуку в Google, сказав, що «майже 40% молодих людей, коли шукають місце для обіду, не заходять на Карти Google або в пошук. Вони заходять у TikTok або Instagram». Підлітки звертаються до TikTok для отримання все більшої кількості інформації, яку раніше шукали через Google.

З одного боку, в цьому немає нічого особливо дивного: інтернет просто стає все більш візуальним місцем. YouTube довгий час був другою за популярністю пошуковою системою, і для багатьох запитань найкращою відповіддю є відео. Однак чи можуть такі соцмережі як TikTok чи Instagram повністю замінити Google і скільки варіантів використання пошуку вони можуть відтворити.

Я намагався це з’ясувати, і протягом кількох днів спочатку робив усі свої запити у TikTok, а вже потім у Google. Є речі, для яких TikTok є абсолютно корисною пошуковою системою, навіть якщо алгоритм TikTok і вміст ще не зовсім налаштований для цього. Однак досі Google поза будь-якою конкуренцією щодо глобального пошуку. Не думаю, що в Google хтось насправді нервує через зростання пошуку в TikTok. Скоріше за все нервувати слід YouTube.

Я почав з пошуку місця для обіду за фразою «ресторани в моєму районі». Нічого корисного не знайшов. Тоді я спробував запит «ресторани в дель Рей Вірджинія», де я живу, і результати виявилися напрочуд корисними. Пошук видав ресторан Matt & Tony’s неподалік від мене, і кафе Del Ray, яке є одним із популярних місць у цьому районі. Інший результат показав ресторан в іншому штаті, який знаходиться буквально за тисячі миль від мене. Далі ще кілька раз повторився перший варіант і Matt & Tony’s і ресторани з інших штатів.

Жодне з цих відео не було рекламою і не публікувалося з офіційного облікового запису закладу. Деякі були створені місцевими блогерами. Решту завантажили звичайні користувачі, які просто розповідали про свої останні знахідки.

Загалом, знаходити інформацію на тему їжі в TikTok дуже зручно. Це також чудовий інструмент для пошуку рецептів, особливо простих. Запит «шоколадне печиво» показав усі типи і варіації рецептів, які я міг уявити. Однак є і незручності: відео часто зняті дуже динамічно, тож доводиться або робити нотатки, або переглядати їх багато разів.

Головна функція Google – це доступ до інших сайтів та сервісів. Найпопулярнішими пошуковими запитами в тут є такі слова, як «Facebook» чи «Amazon». TikTok тут точно не допоможе, якщо тільки вам не потрібна нескінченна кількість відео про дивні товари на Amazon.

Google — універсальна платформа і найкращий спосіб знайти детальну інформацію в інтернеті. Запитання на зразок «хто був 16-м президентом Сполучених Штатів», «скільки унцій у чашці» або «о котрій годині починається Суперкубок?» навряд чи спрацюють в TikTok.

Тим не менше, у пошуках Google росте кількість запитів «що подивитися». І в цій темі TikTok справляється добре. Перша рекомендація, яку я отримав, була щодо трилера The Weekend Away на Netflix. Наступними були рецензії на «Захищаючи Джейкоба» та кілька інших нових шоу. Нічого в результатах не здавалося персоналізованим або схожим на мій смак, але я повернувся із купою хороших ідей. До того ж гортати TikTok набагато цікавіший спосіб дізнаватися інформацію, ніж читати результати Google.

Якщо пошук справді є довгостроковою метою TikTok, платформу потрібно буде дещо змінити. Наразі творці можуть залишати лише одне посилання в описі профілю. Тому ви бачите багато застарілих відео, які пропонують перейти за посиланням в профілі, якого вже немає. Корисний контент іноді губиться у TikTok, серед вірусних трендів з танцями та співом, тож платформі доведеться знайти спосіб заохотити людей створювати зручні для пошуку речі.