Венчурний фонд Sequoia Capital, що має в портфоліо Airbnb, Uber і WhatsApp, а загалом підтримав понад 300 стартапів, має платформу Pitch Deck Coach, на якій зібрані поради, як правильно пітчити свій проект. Користувач Alex Banks виклав в Twitter їхню презентацію з базовими правила пітчингу, а редакція AIN.UA зробила переклад.
Найкраща риса підприємця – це здатність розповідати історію. Інвестори приділять вам дуже короткий час уваги, й найбільше уваги на початку вашого виступу. У перші 5 хвилин чітко визначте, що ви хочете та що пропонуєте.
- Мета компанії. Зберіть все у просте потужне речення і не перераховуйте особливості – повідомте свою мету. Додайте просту графіку, яка описує вашу бізнес-модель.
- Проблема. Які проблеми ви окреслюєте та вирішуєте? Опишіть біль вашого клієнта (чим більше, тим краще), поясніть, як це зараз вирішується. Покажіть, чому поточні ринкові пропозиції є незручними.
- Рішення. Які ключові моменти будуть найбільш цінними? Чому ваша ціннісна пропозиція є унікальною та переконливою? Наскільки може зрости цей ринок?
- Час – це все. Найкращі компанії мусять мати чітку відповідь на запитання «чому?». Чому ваше рішення не було створено раніше? Які галузеві тенденції роблять цей час ідеальним для дій? Відомим прикладом є Netflix: високошвидкісний Інтернет зробив можливими потокові послуги.
- Розмір ринку. Чи може це бути справді великою можливістю? Порахуйте наступні три показники: загальний ринок (TAM) = загальний ринковий попит, доступний ринок (SAM) = частина TAM, що зможе обслуговуватися компанією та ринок доступних для обслуговування (SOM) = відсоток SAM, який реально досягнути.
- Конкуренція. Хто ваші прямі та непрямі конкуренти? Знайте свій ринок – відобразіть їх на осі x/y. Що допоможе вам виділитися та перемогти у конкуренції?
- Продукт. Картинка варта 1000 слів, фільм вартий мільйона картинок, тож оживіть ваш пітчинг. Ви можете демонструвати записи екрана чи попередньо відзняте відео, даючи чітке пояснення, це лише додасть переконливості вашому виступу.
- Бізнес-модель. Як ви заробляєте гроші? Зазвичай бізнес-модель розпадається на кілька груп: реклама, підписка та транзакції. Додайте показники щодо критичних областей, зокрема: вартість залучення клієнтів (CAC) та показники утримання (LTV).
- Команда. Ваші люди є найважливішим фактором, який визначає, буде ваш стартап успішним чи невдалим. Люди наймають таланти, привертають увагу та виграють угоди. Підкресліть особливі таланти та досвід, які роблять вашу команду придатною для бізнесу.
- Фінанси. Не губіться в цифрах – будьте простими. Виділіть ключові показники та діаграми зростання, покажіть джерела та використання.