В кінці вересня 2022 року Gradus Research провели дослідження, яке показало, що половина українців почали купувати дешевші аналоги улюблених продуктів через наслідки війни. В опитуванні взяли участь 2000 людей, а про його результати написали The Village.

Для опитування в Gradus Research вибрали шість категорій товарів: мʼясні вироби, молочні продукти, товари для гігієни, мінеральні води, солодкі газовані напої й тютюнові вироби.

Результати показали, що українці стали відмовлялися від улюблених виробників заради більш дешевих варіанті, зокрема:

  • 57% – від дорожчих аналогів м’яса;
  • 56% – товарів для гігієни;
  • 61% – тютюнових виробів.

Як зазначають в дослідницькому центрі, така ситуація відбувається в категоріях преміальних товарів або ж у категоріях, де багато представників зі схожими пропозиціями.

З іншого боку є категорії продуктів, товари яких українці не замінити на дешевші. При цьому:

  • 52% українців продовжують купляти улюблені аналоги молочних продуктів;
  • 57% – аналоги мінеральної води;
  • 52% українців не замінили солодкі газовані напої на дешевші.