Стартап Waylight розвиває платформу, яка допомагає блогерам і не тільки монетизувати свою експертизу через соцмережі. Наприклад, інфлюенсер, який розповідає про фінанси чи психологію, залишає посилання на свою сторінку у Waylight під відео на YouTube. А хтось із підписників може зарезервувати відеодзвінок. Про те, як зʼявилася ідея такого продукту і як її реалізують засновники стартапу Сергій Курстак та Дмитро Котенок розповіли журналісту AIN.UA.

Сергій Курстак та Дмитро Котенок. Фото: Waylight

Про ідею

Сергій: мені пощастило більше ніж десять років створювати R&D та продуктові команди, тому менторинг завжди був дуже близькою і знайомою темою для мене. Над Waylight я почав працювати влітку 2020 року. Оригінальна ідея була в створенні єдиного простору доступу до експертів зі знаннями, які важко знайти в Google.

Аналіз та тестування гіпотез дали швидко зрозуміти, що такий продукт сприймався як marketplace, тому ми з командою сфокусувались саме на автоматизації всіх аспектів роботи носія знань і досвіду з клієнтами та аудиторією. Перший MVP було створено за 6 місяців, ми почали з закритого бета-тестування.

Хто є клієнтами компанії

Сергій: Розуміння цільової аудиторії з’явилось разом з ідеєю. Ми зрозуміли що немає можливості напряму зв’язатися з експертом блогером який має свій канал на YouTube. Наприклад, дивишся експерта по фінансах на YouTube й у тебе з’являються до нього питання, хочеться якимось чином з ним зв’язатися, задати питання та проконсультуватися стосовно свого кейса. А можливості цього зробити, як виявилось, немає. Так і народився Waylight. А от після ідеї був дуже довгий шлях аналізу бізнес-моделей, конкурентів, вільних ринків та виокремлення точної цільової аудиторії.

Дмитро: Цільова аудиторія Waylight – це блогери-експерти в різних напрямках: маркетинг, фотографія, бізнес, психологія, арт, економіка, коучинг, фінанси тощо. Тобто експерти, для яких знання та досвід є ключовим капіталом і які цілеспрямовано розвивають свій соціальний капітал. Тож, як правило, в них вже є прокачані власні канали комунікації: YouTube, LinkedIn, Instagram, Twitter, Facebook, TikTok з підписниками 10 000 і більше.

Перших клієнтів ми залучали через власний нетворк, плюс виходили на партнерство з ком’юніті блогерів-експертів та агенціями. Customer development відбувається і досі, отримуємо дуже багато фідбеку, та дуже швидко його інтегруємо.

Про продукт і позиціонування

Сергій: Waylight – це платформа монетизації аудиторії для блогерів-експертів. Експерт підв’язує посилання на свій Waylight у всіх соціальних мережах. Кожен підписник з може в онлайні вибрати, забронювати та оплатити відеодзвінок із блогером-експертом. Вартість та тривалість дзвінка обирає сам блогер-експерт.

У найближчому майбутньому буде доданий платний 1:1 чат та платна підписка на блог з навчальним контентом, статтями та відео порадами. Цінність для блогерів-експертів в тому, що вони можуть автоматизувати монетизацію аудиторії зі своїх соціальних мереж. Багато фідбеку від цільової аудиторії про те, що треба довго домовлятися про дзвінок у Meet або Zoom та шукати вільні слоти для двох сторін.

Без Waylight блогерам потрібно було б самостійно менеджерити сесії, створювати посилання на відео дзвінок, вести список клієнтів у Google таблицях. Не було б можливості автоматизувати процес букінгу платної сесії прямо з соціальних мереж за посиланням. В нас всі ці процеси автоматизовано.

Дмитро: Зараз точка диференціації Waylight з-поміж інших кейсів на ринку – ми надаємо весь функціонал безкоштовно, на відміну від кейсів з щомісячною оплатою за використання функціонала від $33 до $319. Та водночас ми не маркетплейс, який отримує 20-30% комісії від транзакції. Мабуть, якщо виділяти когось з-поміж інших гравців в цій ніші, то наш основний конкурент – платформа Superpeer у яку проінвестували $10M на Pre-seed стадії.

Сергій: Наша бізнес-модель полягає в тому, що ми надаємо блогерам-експертам вільно використовувати функціонал платформи й від кожної транзакції отримуємо комісію від 5%. На початковій стадії, Pre-Seed, наша стратегія – надати першим 1000 блогерам-експертам з аудиторією більше ніж 10 000 підписників пропозицію «Golden offer». Це дає можливість користуватися платформою без комісії назавжди. Для цього вже зараз можна звернутися у службу підтримку Waylight з кодовим словом «Golden offer» та пройти верифікацію.

Дмитро: Зараз ми активно поповнюємо нашу базу – в нас вже є понад 100 блогерів-експертів з кількістю підписників від 5 000 до 60 000. Найбільшою популярністю користується формат 1-on-1. Це відеодзвінок тривалістю до години, середня вартість якого складає від $60 до $150. Плюс все частіше з’являються запити на довгі воркшопи тривалістю 2-3 години за $250-600.

Про команду

Сергій: Waylight стартували з команди з 4 людей. Зараз це вже 10 людей: фаундери, девелопери, UX/UI дизайнери. В нас дуже сильна команда розробників-стейкхолдерів, які з проєктом майже з самого початку. Засновники, Дмитро та Сергій, мають на двох більше як 30 років досвіду в розробці world-class продуктів для клієнтів міжнародного рівня. Сергій був СТО, а Дмитро очолював бізнес напрям одного з програмних кейсів, це допомагає швидко вибудовувати lean-процеси, автоматизацію і численні оптимізації, що є дуже важливим для early stage стартапу.

Команда Waylight. Фото: Waylight

Про інвестиції

Дмитро: Наразі ми пройшли стадію F&F, зараз знаходимося на стадії ангельського залучення інвестицій. В нас проінвестували два американських ангели. Ми залучаємо ще невеликий раунд для масштабування, щоб вийти на показники $20 000 Monthly revenue до другого кварталу 2023 та залучити pre-seed-раунд у цьому ж кварталі.

За 2023 рік ми плануємо розширювати ланцюжки монетизації для блогерів-експертів і вже криейторів. До липня 2023 року, ми випустимо платний персональний блог та 1:1 чат, що дозволить створювати унікальний контент у своєму особистому блозі з туторіалами, статтями, відеопорадами, залаштунками, особистим життєвим досвідом, уроками, музикою тощо.

Доступ до блогу можливо буде отримати шляхом платної підписки. Таким чином, блогер-експерт зможе монетизувати прямий ланцюжок платного відео дзвінка з соціальних мереж, супроводжувати мікроконсультаціями у платному чаті протягом місяця, та монетизувати доступ до статей та матеріалів у персональному блозі.