Анна Войтенко — засновниця та ідейна натхненниця українського бренду доглядової косметики для обличчя, тіла та волосся Love&Loss. Компанія працює з натуральними компонентами, які закуповує в Європі. В асортименті — понад 50 позицій.
Журналістка AIN.Business розпитала Анну, як вона прийшла до створення власного бренду косметики, з якою аудиторією працює бізнес, як просуває товари, а також як вдалося збільшити продажі у 5 разів після початку повномасштабної війни.
Нагадуємо, AIN.Business продовжує збирати історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
«Ідея запустити свій бренд здавалася нереальною»
Анна створила косметичний бренд, коли намагалася розв’язати власну проблему. Вона деякий час прожила в США, і там стан її шкіри сильно погіршився. Повернувшись додому, вона довгий час не могла знайти косметичні засоби, які могли б вилікувати або хоч якось допомогти позбутися цих проблем.
«Я вивчала компоненти косметики, читала багато літератури на цю тему. Детально аналізувала кожен засіб, що траплявся мені на очі. Повністю заглибилася у цю тему, і тоді мені прийшла ідея запустити власне виробництво косметики», — пригадує Анна.

Зображення в матеріалі: Love&Loss

За її словами, спочатку це здавалося нереальним. Але одного дня Анна натрапила на виробництво у Харкові та технолога, яка вразила її своїм професіоналізмом. Вони почали співпрацювати, й у 2019 році з’явився бренд Love&Loss.
«Ми поставили собі завдання — створювати якісні, натуральні косметичні засоби, які не шкодять ані природі, ані людині, а, навпаки, допомагають дівчатам стати більш впевненими у собі», — розповідає засновниця компанії.
«Сировину привозимо зі Швейцарії»
Перші півтора року Анна розвивала бренд сама: власноруч клеїла етикетки, збирала та відправляла посилки, наповнювала сайт. Згодом почала наймати команду.
Наразі в київському офісі Love&Loss працюють п’ять менеджерів, які збирають посилки та консультують клієнток. Також компанія співпрацює з фотографом, відеографом, дизайнером та SMM-спеціалістом на аутсорсі. Крім того, звертаються до послуг інтернет-маркетолога, який налаштовує рекламу та контактує з блогерами.
Розширилися й географія виробництва: Анна почала співпрацювати ще з двома фабриками у Києві та Дніпрі.



Компоненти для виробництва закуповують за кордоном. Наприклад, тару — у Варшаві та Мілані. Доставка займає багато часу, тому Анна щоразу робить великі замовлення, щоб не було перебоїв з товаром. Теж саме і з сировиною.
«Ми обираємо лише якісні компоненти. Наприклад, сировину для наших гелів для вмивання замовляємо зі Швейцарії. Це дуже класні і дорогі компоненти, які доводиться довго чекати. Але воно того варте, адже це безпосередньо впливає на якість засобів та довіру клієнтів, якою ми дуже дорожимо», — пояснює Анна.
«Продаємо в Instagram, Facebook і TikTok»
Щомісяця косметику Love&Loss купують 1500-2000 клієнтів. Середній чек — 800 грн. За словами Анни, сезонності як такої у бізнесу немає, але продажі значно збільшуються в період Чорної п’ятниці та Нового Року.
«Я давно помітила тенденцію: ті місяці, які раніше здавалися неприбутковими, зараз приносять багато замовлень та нових клієнтів. Адже ми постійно зростаємо, розширюємо асортимент. Тож кожен сезон можна зробити прибутковим, якщо весь час розвивати продукт та бренд в цілому», — зауважує засновниця Love&Loss.
Клієнти бренду — здебільшого дівчата віком від 18 до 35 років. Як розповідає Анна, вони стильні, вільні та креативні: доглядають за собою, слідкують за косметичними трендами та залюбки підтримують український продукт.


Найскладніше у бізнесі — підібрати засоби під запити покупців. Анна наводить приклад: продукт може підійти 99 дівчатам, а для однієї людини виявитися неефективним. У Love&Loss користуються принципом, що головне — не нашкодити.
Основний майданчик для просування продуктів бренду — Instagram. Зокрема, найбільше людей та замовлень надходить після реклами у блогерів. Тому важливо грамотно обрати рекламодавця з правильною цільовою аудиторією. А також — експериментувати та не боятися провалів, адже вони бувають часто, особливо з рекламою.
«Також ми запускаємо таргетовану рекламу через Facebook. Нещодавно відкрили для себе TikTok, і зараз активно співпрацюємо з блогерами звідти. Наприкінці вересня реклама на цій платформі принесла нам понад 5000 підписників та понад 1000 замовлень», — розповідає Анна.
«Люди почали довіряти українським брендам»
Перед початком повномасштабної війни компанія активно готувалася до 8 березня, адже це одне з найважливіших свят у сфері косметики. Анна замовила багато реклами та товару, який так і не встиг доїхати до офісу. А за кілька тижнів у виробництво в Харкові потрапила ворожа ракета. На щастя, звідти заздалегідь вивезли продукцію, а команда евакуювалася до Ужгорода.
Повноцінну роботу бренд відновив з середини травня. А з липня обороти компанії збільшилися на 500%, так само як і кількість нових клієнтів.
«Ми помітили, що люди стали більше довіряти українським брендам та ставити їх у пріоритет. Насправді раніше ми стикалися з проблемою недовіри до наших продуктів — дівчата надавали перевагу іноземним брендам. Але зараз все кардинально змінилося, і це не може не радувати», — ділиться засновниця Love&Loss.


Вона зазначає, що продукцію бренду замовляють навіть ті люди, які через війну переїхали до інших країн. Наприклад, одна з постійних клієнток, яка зараз живе в Британії, уже замовила косметичні набори на подарунки англійцям на Новий Рік.
«У планах — вийти на експорт»
За словами Анни, зараз бізнес дуже страждає через відключення світла в Києві. Але команда намагається адаптувати роботу під ці графіки, кожного дня працює в різні години.
У планах — і надалі розширювати асортимент. Наразі у Love&Loss розробляють дитячу лінійку, яка потребує дотримання суворих норм якості. Але команда вже на фінальному етапі, тож після Нового Року буде презентувати нову колекцію. Втім, найголовніші цілі — відкрити фізичний магазин у Києві та отримати міжнародні сертифікати для експорту продукції за кордон.
«Ми мріємо показати наш український продукт усьому світу та рухаємося до цього. А зараз висловлюємо неймовірну вдячність нашим захисникам та захисницям, завдяки яким взагалі маємо можливість працювати та розвиватися. Я маю величезну віру в те, що нашу країну чекає світле майбутнє!», — підсумовує Анна.
Нагадуємо, раніше AIN.Business розповідав як бренд шкіряних аксесуарів Jungle розвивається під час війни: