Редактор AIN.UA зібрала фотографії та коментарі українських ІТ-компаній та офісів про те, як вони переживають блекаути. На створення матеріалу надихнув пост Вадима Нехая в Facebook про незламність в Depositphotos, який ми приводимо першим.

Вадим Нехай, віце-президент Depositphotos

Після ракетної атаки 24 листопада вимушено протестували наш аварійний сетап – вчора критична офісна інфраструктура працювала від екофлоу, сьогодні від генератора, інтернет – Starlink. Команда – топ, таких не здолати.

Олександр Теслер, адміністративний директор EPAM Україна

Станом на зараз в Україні відкриті 14 офісів і коворкінгів ЕРАМ у 9 містах на заході, в центрі і на півдні України. Компанія гнучко підходить до місця роботи спеціалістів: за бажанням вони можуть працювати віддалено з дому у будь-якому куточку країни або у низці країн за кордоном. Водночас компанія підготувала свої приміщення в Україні для розташування команди під час віялових відключень або обстрілів.

І якщо у відносно тихий робочий день офіси ЕРАМ заповнені лише частково, то під час загострення енергетичної ситуації внаслідок ворожих обстрілів вони швидко заповнюються спеціалістами компанії. Команда розраховує на ці локації як на власні «пункти незламності». 

Готуватись до загрози ударів по об’єктах інфраструктури спеціалісти з команди технічного обслуговування і адміністративна служба ЕРАМ почали ще влітку. Відповідні служби займались розгортанням мережі генераторів і зарядних станцій, створенням запасів пального. Завдяки цьому під час першої значної атаки, яка відбулася 10 жовтня, фахівці, які працюють в офісі, були забезпечені всім необхідним для безперебійної роботи. 

Локації ЕРАМ обладнані генераторами із запасом пального або зарядними станціями, потужними павербанками, інтернетом від надійних провайдерів, Starlink-ами та всім необхідним для комфортної роботи у разі відключення електроенергії. Також у офісах і коворкінгах, організованих для спеціалістів ЕРАМ, є кафетерії, зони відпочинку. Поруч – сховища.

Окрім іншого, офіси у ключових локаціях підготовлені для того, щоб швидко перетворитись на шелтери для спеціалістів ЕРАМ та їхніх найближчих родичів. Такі прихистки мають запас води та їжі, пледи, спальні мішки, каремати і все необхідне для того, щоб у разі загострення ситуації тимчасово прийняти команду до моменту, поки організується евакуація до більш безпечних локацій.

Загалом у ЕРАМ інвестують у підготовку до різних сценаріїв: у тому числі й найважчих. Звісно, передбачити все за умов війни неможливо, але потурбуватись про комфорт і безпеку команди якомога краще у компанії вважають за вкрай необхідне.

Олена Лебедєва, директорка київського девцентру SoftServe

В часи перебоїв зі світлом та зв’язком, ми все більше працюємо в умовах підготовлених автономних офісів. Адже зараз вони є острівцями стабільності для наших фахівців — навіть коли у місті немає світла, вони функціонують.

Для цього ще у 2014 році ми подбали про резервне живлення, як частина BCP-плану компанії, та цього року додатково встановили Starlink.

Наразі два київські офіси SoftServe відвідують близько 28% співробітників. Відвідуваність зросла особливо за останні два місяці і ми реагуємо на це – відкриваємо за потреби додаткові поверхи для роботи, адже з метою енергоощадності не всі поверхи використовуємо. Крім цього, ми зробили окремі простори для дітей наших фахівців. 

Загалом, станом на зараз, в Києві перебувають 65% наших працівників від довоєнної кількості. 

Юлія Підлетейчук, HRM CDP eSputnik

Ми відкриваємо офіс майже щодня, за винятком днів потужних обстрілів міста. Часто буває, що немає інтернету, але є світло, або навпаки. Тоді ми розшарюємо мережу з телефонів та планшетів. Заряджаємо свої гаджети щойно дають світло. 

Розташування офісу стало в пригоді, і поки найдовші відключення електропостачання були до 4 годин поспіль. Такі умови дали нам час на технічну підготовку, а також щоб дізнатися відгуки інших компаній щодо використання альтернативних джерел.

Саме зараз чекаємо на генератори та Starlink. Цього має вистачити, бо сервери фізично за межами України, а ми маємо забезпечити роботу команди за будь-яких умов. 

У середньому в офісі щодня працює до 30 людей, а більша частина команди – віддалено. Ми зібрали інструкції для співробітників, як підготуватися до блекауту – можливі сценарії відключення та поради, про що варто потурбуватися заздалегідь: які павербанки купити, як організувати резервне живлення у себе вдома та інше. За потреби допомагаємо працівникам замовити технічні деталі з інших країн.

Вікторія Антуневич, Employer brand manager Govitall

Ми називаємо наш офіс «Фортеця незламності». Він сьогодні нагадує дім, бо має всі умови для нормального життя.

Електроенергію дає генератор, і зараз ми розуміємо, яке правильне рішення було його колись купити. Докупили ще додатковий запас пального. Інтернет в нас не пропадав, диверсифікували ризики по ньому. Також чекаємо закупку старлінків про всяк випадок.

Маємо також електричну плиту, якщо доведеться готувати прямо в офісі. Крім того, маємо 6 мікрохвильовок. Можна приготувати їжу або набрати собі у термос каву чи чай. Також маємо 2 душові з гарячою водою.

З іншого боку, вода – найголовніша наша проблема, бо ми залежимо від міської каналізації. Наразі вирішуємо питання з закупкою великих ємностей для технічної води. Питна вода завжди є в офісі.

На випадок повного блекауту можемо приймати співробітників з сім’ями. Також маємо співробітників з інших компаній, яким виділили місце для роботи, коли вдома немає інтернету.

Ми незламні. Ці ситуації роблять нас ще сильнішими! Працюватимемо далі, незважаючи ні на що.

Яна Гвоздецька, HRD Ardas

Ardas має колег по всій Україні, але найбільше нас в Дніпрі і Києві. Блекаути тільки більше всіх згуртували: адмін і HR-команда підготували детальний гайд що робити: як зібрати аналог накопичувальної станції у себе вдома, як краще налаштувати Starlink, як підсилити якість мобільного інтернету тощо, що з чим працює і як економити електрику.

Окрім того, налагодили передачу павербанків з Польщі, домовлялися з колегами з інших компаній про розміщення співробітників в їх офісах, разом шукали по світу дешеві генератори і різні батареї 🙂

Наразі в опорному офісі є бензиновий генератор, проводитися розводка для першого Starlink, який прибуває цього тижня. Також там є запаси води, снеків на добу та emergency комплекти на випадок ядерного удару по місту. Додатково до генератора збираються комплекти з батарей для альтернативного живлення.

Всі колеги, ноути яких можуть працювати автономно до 3 годин, отримали додаткові павербанки від компанії. Замислилися над поклейкою ударостійкої плівки на вікна, щоб було ще спокійніше.

Ділимося лайфхаками: де прямо зараз є місця в коворкінгах Києва, де є світло і бомбосховище у Львові, як обігріти житло, коли 2 доби немає електропостачання і т. д. Ділилися фотками домашніх улюбленців, бо вони теж важливий зігріваючий елемент, як і віра в нашу якнайскорішу перемогу.

Денис Кириченко, CEO та co-founder Corefy

Наш офіс Corefy завжди був відкритий для команди 24/7. Ми прагнули зберегти не тільки довоєнну атмосферу, але й забезпечити все необхідне для комфортної роботи. У перші дні аварійних відключень електроенергії в Києві ми почали шукати альтернативні варіанти живлення для офісу та доступу до інтернету. Спершу вдалось придбати зарядні станції EcoFlow та Starlink. Налаштування не викликало труднощів і проблема з інтернетом була вирішена. Паралельно із цим, забезпечили команду павербанками, якими можна підзаряджати ноутбуки.

Далі ми придбали в офіс генератор, що дало можливість заряджати необхідну для роботи техніку та певні побутові прилади. Не скажу, що це було просто. Довелось розбиратись у тому, як правильно обслуговувати генератор, як влаштована мережа в офісі та як це все безпечно та ефективно інтегрувати в існуючу систему.

Спільними зусиллями сьогодні ми організували комфортний простір для команди та роботи компанії. Звісно, зі світлом є певні обмеження, але всі співробітники мають змогу приїхати в офіс, підзарядити свої пристрої та випити каву з колегами.

Нові реалії змушують нас виходити із зони комфорту, шукати шляхи розв’язання проблем, про які ми й не здогадувались ще на початку року. Проте саме опинившись у нестандартних умовах, ми відкриваємо себе по-новому та приймаємо out-of-the-box рішення.