Євгеній Таллер та Спартак Велішаєв — співзасновники ресторану «Міністерство Шаурми» на Бессарабці в Києві. Заклад відкрили під час повномасштабної війни — у серпні 2022 року. Втім, попри складну ситуацію у місті, уже з перших днів до ресторану стояли черги гостей — як виявилося, після 24 лютого попит на шаурму навіть підвищився.

Журналістка AIN.Business розпитала Євгенія Таллера, як він наважився запустити бізнес під час воєнного стану, чому основною стравою зробили саме шаурму та як вдалося залучити аудиторію, яка складається із творчих людей та лідерів думок.

Євгеній Таллер
Зображення в матеріалі: «Міністерство Шаурми»
Спартак Велішаєв

Нагадуємо, AIN.Business продовжує збирати історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:

Розкажіть нам про свій бізнес

«Відкрили ресторан за 2,5 місяці»

Євгеній за освітою — менеджер готельно-ресторанного і туристичного бізнесу. Тож, за його словами, у нього в нотатках завжди був пункт про відкриття власного закладу. 

«Міністерство Шаурми» — перший ресторан Таллера, але не перший бізнес. У 2019 він запустив агентство інфлюенсер-маркетингу WhyNot? Enot, яке цьогоріч вдруге поспіль очолило рейтинг діджитал-агентств за оцінкою міжнародного бюро IAB Ukraine.

Повномасштабна війна внесла корективи в роботу агентства: Євгенію довелося втричі скоротити команду. Втім, воєнний час та певне затишшя у діджитал-сфері стали поштовхом, щоб сфокусуватися на реалізації давньої мрії — створити свій ресторан.

Міністерство Шаурми-1
Міністерство Шаурми-2
Міністерство Шаурми-3

«Ми відкрили двері “Міністерство Шаурми” у серпні 2022 року. Наш ресторан — це про продукт, людей, стиль. Я завжди кажу, якби італійський бренд стрітвір-одягу преміумкласу Off-White почав будувати власний заклад, то напевно він виглядав би саме так», — розповідає Євгеній.

Від моменту, коли прийшла ідея ресторану, до відкриття пройшло 2,5 місяці. Перші два-три тижні Євгеній з партнером шукали приміщення — зрештою, зупинилися на варіанті на Бессарабці. Після цього реалізували дизайн-проєкт разом з архітектором. В умовах воєнного стану складнощі спіткали на кожному з етапів — наприклад, не просто було знайти в країні необхідні матеріали та меблі. 

«Наші фішки — концептуальний дизайн та якісний продукт»

На відкриття «Міністерства Шаурми» Євгенія наштовхнула любов до стрітфуду.

«Для мене стрітфуд — не лише про їжу, це один з улюблених видів проведення часу. Тому з продуктом ми визначилися одразу. Беззаперечно ним стала шаурма, але не в класичному розумінні для України. Нас відрізняє концептуальний дизайн, ресторанна подача страв, якісний продукт», — ділиться ресторатор.

У назві — «Міністерство Шаурми» — зробили ставку на парадокс, несумісні речі, які одразу максимально чіпляють увагу кожного гостя. Щодо кухні, у закладі повністю відмовилися від електрогрилів. Натомість всі продукти готують на відкритій кухні з використанням вугілля. Лаваш для шаурми також роблять власноруч. 

Міністерство Шаурми-4
Міністерство Шаурми-5

За кухню у ресторані відповідає професійна команда кухарів. Її очолює шеф Владислав Цимбалюк, учасник двох сезонів телевізійного кулінарного проєкту «МастерШеф». Крім того, до співпраці залучають спеціалістів з комунікацій, фотографів та відеографів.

На пошук людей у команду витратили багато часу, адже більшість кваліфікованих спеціалістів наразі виїхали за кордон. Співбесіди з кожним зі співробітників на початковому етапі Євгеній із партнером проводили особисто.

«Ми звертали увагу на досвід, ініціативність людини, готовність бути залученим у життя ресторану. Саме так нам вдалося зібрати міністерську команду мрії, яка сьогодні може працювати автономно, не залучаючи нас на кожному з процесів», — зауважує Євгеній. 

«Гості — творчі люди, лідери думок»

За три місяці роботи до «Міністерства Шаурми» завітали понад 35 000 гостей. За цей час відвідувачі з’їли 2000 кг курки та рекордні 500 кг креветок. Шеф використав 3,3 км лаваша, а фірмова шаурма KYIV із куркою остаточно зайняла позицію бестселера закладу.

«У серпні у нас були щоденні sold out. Черги до закладу є і сьогодні, при цьому найбільша кількість гостей приходить до нас у вихідні дні», — розповідає Євгеній.

Ресторан працює і на доставку — через сервіси Glovo та Bolt Food. На них припадає близько чверті всіх замовлень. 

Міністерство Шаурми-7
Міністерство Шаурми-6

Аудиторія «Міністерства Шаурми» — люди, що працюють в різних творчих направленнях: маркетологи, дизайнери, хореографи, актори, ведучі, режисери, фотографи, лідери думок. У вихідні дні часто заходять родини з дітьми або великі компанії друзів.

«На початку ми ретельно пропрацьовували портрет гостей. І зараз я дуже радію, коли бачу, що нам вдалося привернути увагу саме цих людей. Це складна аудиторія, адже вони багато подорожували, бачили, куштували — і вимагають певного рівня сервісу», — пояснює Євгеній. 

Команда «Міністерства Шаурми» активно комунікує з аудиторією у соцмережах. За словами Євгенія, готують не тільки смачну шаурму, але й контент. Для цього команда слідкує за трендами SMM та використовує всі нововведення Instagram, як-от Reels та спільні публікації.

«У найближчих планах — ще один заклад»

Повномасштабна війна впливає на ведення бізнесу. Команда постійно стикається з обставинами, на яких не має жодних важелів впливу: повітряні тривоги, ракетні обстріли, відключення світла тощо. 

«Але ми адаптуємося і продовжуємо працювати. Адже і сам тренд на шаурму теж повністю пов’язаний з війною, яка змусила велику кількість населення “підзатягнути пояси”. Тож наш продукт зараз на часі», — відмічає Євгеній. 

Міністерство Шаурми-8

За його словами, зараз, в умовах нової реальності, неможливо щось планувати довгий час. Навпаки, треба максимально швидко реагувати на запит ринку, реалізовувати проєкт, адже плавного входу в бізнес вже не існує. Тому ресторатор планує відкрити ще один заклад у Києві.

«Ми вже знайшли приміщення для другого “Міністерства Шаурми”. Наразі набираємо команду — якщо бажаєте приєднатися, пишіть нам в Instagram. А також слідкуйте за новинами, невдовзі анонсуємо відкриття закладу», — закликає ресторатор.

Нагадуємо, раніше AIN.Business розповідав історію українського бренду натуральної косметики Mr.SCRUBBER: