Важкі випробування випали на долю українських бізнесменів. Не встигли підприємці оговтатися після карантину, як почалася війна. Окрім релокації, дефіциту товарів та росту цін, перед ними постала нова проблема – відсутність електроенергії.
Як вести бізнес в цих екстремальних умовах?
Які нововведення очікують на ФОП у 2023 році? Які електронні сервіси можуть працювати автономно без світла та інтернету? Відповіді на всі ці питання ми підготували в цій статті.
Віддалена робота, блекаути та розрізнені команди по всій території Україн, змусили бізнес активніше використовувати онлайн-документи та інші онлайн-сервіси. За даними внутрішньої аналітики системи електронного документообігу «Документ.Онлайн» кількість користувачів цієї платформи за 11 місяців 2022 року збільшилася на 23%. До того ж за останній місяць поточного року на 27% зросла загальна кількість проведених та підписаних документів.
Крім того, українське суспільство почало потроху адаптуватися до життя в умовах війни. І вже починаючи з квітня 2022 року кількість реєстрацій нових компаній почала зростати, а пік за кількістю нових підприємців — був у вересні.
Новий обовʼязок для більшості підприємців — видавати фіскальні чеки також підштовхнув до збільшення кількості реєстрації програмних кас (ПРРО). На відміну від класичних касових апаратів, програмну касу можна зареєструвати в смартфоні онлайн за 10 хвилин та видавати електронні чеки. До речі, у випадку програмних РРО друк паперових чеків не обовʼязковий, що дозволяє підприємцям суттєво економити на купівлі термострічки.
Згідно з внутрішньою аналітикою «Е-ЧЕК», кількість зареєстрованих підприємцями кас з 24 лютого суттєво скоротилася, а відновлення показників – розпочалося вже через 3 місяці, після 10 травня. Найнижчі показники зареєстрованих кас та виданих фіскальних чеків спостерігалися в березні, а найвищі показники за кількістю зареєстрованих кас — у вересні та листопаді. За останні 6 місяців кількість зареєстрованих компаній та виданих чеків в «Е-ЧЕК» зросла у 8 разів, у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року.
Підсумовуючи:
- як і раніше, підприємці частіше обирають реєстраційну форму ФОП, їх кількість у 8 разів більша за компанії (ТОВ, ТДВ, ПП тощо);
- найпопулярніший вид бізнесу – роздрібна та оптова торгівля товарами широкого вжитку;
- загалом від початку активної фази бойових дій – з 24 лютого 2022 року, в Україні було відкрито 21 876 компаній та 177 375 ФОПів, а нині працюють майже 2 млн ФОПів.
Гра в темну скасовується: нові правила для ФОП у 2023 році
Новий рік для більшості підприємців розпочнеться з вимоги користуватися електронними платіжними інструментами, які дозволяють покупцям сплачувати за покупки безконтактно (банківською карткою, Apple Pay та Google Pay).
Новий обовʼязок для більшості підприємців з 1 січня 2023 року – прийняття безготівкової оплати від покупців
Така вимога передбачена постановою КМУ № 894 від 29 липня 2022 і передбачає, що з 1 січня 2023 року торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25000 осіб.
Сьогодні багато підприємців використовують POS-термінал або приймають оплату від покупців у смартфоні, але з 1 січня 2023 року у випадку не виконання такого обов’язку – штраф від 8500 грн.
Касові апарати та фіскальні чеки обовʼязкові, навіть під час воєнного стану
Відомо, що з 1 січня 2022 року більшість ФОПів зобовʼязана використовувати касові апарати (РРО/ПРРО) та видавати фіскальні чеки на кожний проданий товар, надану послугу. Але розуміючи складність ведення бізнесу в умовах воєнного стану, держава наклала тимчасовий мораторій на штрафи за недотримання цього припису.
Але, у новому 2023 році мораторій на штрафи за відсутність касових апаратів планують скасувати. Податкова мотивує своє розʼяснення тим, що обовʼязок користуватися касовими апаратами та видавати фіскальні чеки діє і під час воєнного стану, і тим, що виправити помилки щодо касових апаратів заднім числом неможливо. Якщо ви здійснили продаж товарів, надали послуги без видачі фіскального чека – це автоматичне порушення, за яке може бути накладений штраф після закінчення воєнного стану.
Тому, краще заздалегідь підготувати бізнес до нових вимог законодавства.
Сучасні касові апарати – програмні РРО, це легко, зручно, легально
У 2022 році українські підприємці мали змогу заробляти та боротись зі складнощами завдяки новим діджитал-рішенням для бізнесу, які не потребують купівлі додаткового обладнання, суттєво економлять витрати коштів, часу та не потребують постійної електроенергії. Одним з таких рішень стали програмні касові рішення, або скорочено — ПPPO.
Програмні PPO здатні повністю замінити застарілі касові апарати. Вони легкі, мобільні та містять велику кількість необхідної для бізнесу функціональності:
- видача та відправка електронних чеків;
- інтегрований еквайринг (мобільний POS-термінал);
- аналітика бізнесу;
- складські рішення;
- робота з клієнтами;
- управління персоналом.
За результатами опитувань одним з найпопулярніших касових рішень у 2022 році став мобільний додаток «Е-ЧЕК». Серед його головних переваг: мобільність та енергонезалежність. Чи дійсно це так? Розберімося разом.
Каса у смартфоні: є оплата, «Е-ЧЕК»!
«Е-ЧЕК» – це програмне касове рішення, яке працює на смартфонах (iOS, Android), планшетах, компʼютерах та POS-терміналах.
Функціональність РРО «Е-ЧЕК»:
- Повноцінна заміна касового апарату.
- Сканер штрих-кодів камерою телефону.
- POS термінал в смартфоні, для приймання безконтактної електронної оплати.
- Формування та надсилання електронних чеків на пошту або у месенджери.
- Можливість підключити «Е-ЧЕК» до принтера чи каси.
Ми протестували цей програмний софт і ось що визначили.
Переваги каси «Е-ЧЕК»:
- простий імпорт – занесення номенклатури товарів Excel-файлом;
- автоформування Z-звітів та відправка їх в податкову онлайн;
- регулярні оновлення для виконання всіх вимог ДПС;
- автономна робота в офлайн-режимі (за відсутності інтернету або зв’язку з податковими серверами);
- мобільність та легкість;
- підключення декількох касирів та контроль співробітників.
Отже, функціональність «Е-ЧЕК» дозволяє замінити одразу чотири пристрої: касу, POS термінал, сканер та термопринтер. Він легко встановлюється на будь-який гаджет, тому працювати з ним можна навіть в умовах блекауту. Цей електронний продукт точно стане в пригоді підприємцям, чия діяльність напряму пов’язана з вуличною, виїзною та електронною торгівлею.
Відтепер кур’єри, продавці ринків, працівники мобільних кав’ярень, сфери послуг та медицини можуть приймати оплату та видавати фіскальні чеки прямо на робочому місці у своєму телефоні. До речі, коштує така послуга всього 125 грн/місяць.
Довіра українців – найкраща подяка
Сьогодні касами «Е-ЧЕК» користуються вже понад 20 000 підприємців. За останні 6 місяців кількість зареєстрованих компаній та виданих чеків збільшилась у 8 разів (у порівнянні з аналогічним періодом 2021 року). Починаючи з 10 травня 2022 року, кількість нових користувачів сервісу стрімко зростає. Найвищі показники за кількістю зареєстрованих кас спостерігалися у вересні та листопаді. Тож, загальна динаміка зберігається і з настанням зимового періоду бачимо пожвавлення бізнесу.
До речі, з жовтня 2022 року «Документ.Онлайн» та «Е-ЧЕК» стали партнерами та обʼєднали свої діджитал-рішення для того, щоб українські підприємці могли ефективно вести бізнес онлайн та заробляти у смартфоні, навіть, коли відсутня електроенергія. Для користувачів «Е-ЧЕК» діє знижка 25% на всі тарифи «Документ.Онлайн».
Все це було зроблено для того, щоб полегшити ведення бізнесу в сучасних надскладних умовах та допомогти підприємцям, що підтримують економічний фронт України.
А саме зараз в «Е-ЧЕК» діє супер акція – «Користуйтеся касою весь 2023 рік безкоштовно».
Умови дуже прості:
- якщо ви ФОП, переходьте за лінком;
- пройдіть реєстрацію;
- видайте перший фіскальний чек в «Е-ЧЕК» до 10 січня 2023 року та отримайте можливість користуватися касою безкоштовно весь 2023 рік, без обмежень в тарифі.