У зв’язку з ракетними ударами з боку росії та тимчасові відключення електроенергії, українці змушені шукати джерела живлення поза домом, щоб мати можливість працювати. Спасінням для них стали ресторани та кафе. Проте ставлення власників до відвідувачів, які працюють в закладах, відрізняється: одні нейтрально реагують на гостей з ноутбуками, інші встановлюють певні правила, – дозволяють працювати лише 1,5 годин або сідати за відповідні столики для роботи.
Держава також допомагає громадянам справлятися з відключенням, – створює так звані «Пункти незламності». Це місця, у яких можна знайти всі базові послуги в разі блекауту. До таких пунктів, крім супермаркетів, банків та АЗС, також можна відносити ресторани та кафе.
Досвід отримання офіційного статусу «пункту незламності відповідального бізнесу» має винний бар та бістро Pure & Naive: зараз там можна заряджати свої гаджети, працювати та грітися. Про те, як закладу отримати такий статус журналісти The Village розпитали у співвласника Pure & Naive. AIN.Business переповідає.
За словами співвласника, перед тим, як Pure & Naive отримав підтвердження на додавання в список «Пунктів незламності», команда виконала основні вимоги й оформила потрібну заявку.
«Ми не ухвалювали рішення стати «пунктом незламності» як таке, просто вирішили скасувати певні свої правила щодо заборони ноутів, а також доставити більше розеток, щоб наші гості могли заряджати свої гаджети. У нас немає такого, щоб хтось чіплявся до гостей, щоб вони замовляли більше [якщо тривалий час займають місце в закладі]», – додає Павло Гук.
Співвласник Pure & Naive ділиться певними кроками, який зробила команда, щоб забезпечити автономність закладу. Зокрема, важливо:
- Зробити так, щоб відвідувачам було комфортно заряджати гаджети.
- Продовжувати забезпечувати ресторан водою навіть тоді, коли в місті є перебої з водопостачанням. У загальну водопровідну систему в Pure & Naive підключили бак із водою на кілька тисяч літрів.
- Провести оптоволоконний інтернет. Павло Гук зазначає, що і в цій схемі є прилади, які розряджаються, якщо довго немає світла. Тому Pure & Naive придбали термінал Starlink. Як зазначає Гук, для них важливо мати безперебійний інтернет: і для відвідувачів, і для операційної діяльності бару.
- Подбати про електроенергію заздалегідь. Ресторан, ділиться співвласник, свого часу зробив вдалі інвестиції в електроенергію: підключив систему до джерела «Укрзалізниці». Її не вимикають, бо це критична інфраструктура. Рішення чекали рік, адже робили законно на всіх етапах, додає Павло Гук.
- На випадок найгіршого сценарію теж підготуватися. Pure & Naive вивели окремі підключення для генератора.
Чи несе збитки такий статус для бізнесу
«Пункт незламності відповідального бізнесу» полягає в тому, що «ти готовий нести збитки заради того, що тобі важливо», пояснює ресторатор. Заклад може втрачати кількість гостей, прибутковість, витрачати додаткові кошти на генератор тощо. Проте речі, які є важливими для компанії, стоять вище, ніж ці збитки.
«Є цікавий фактор, пов’язаний із нашою командою, який теж можна зарахувати до ознак відповідального бізнесу. Через те, що ми створюємо стабільні й комфортні умови роботи, команда може працювати більш спокійно й не перейматися, що в них не буде роботи та заробітку. Багато хто навіть частину домашньої рутини переносить у Pure & Naive, хтось може прийти перед зміною посушити голову, якщо вдома немає електрики або не готувати сніданок, а снідати в нас, або прийти зарядити всі свої гаджети. Тож ми стали «пунктом незламності» і для нашої команди, і це все дуже зближує й допомагає пережити ці складні часи», – ділиться Павло Гук.