Інтернет-підприємці стикаються з низкою проблем у своїй діяльності через війну. Зокрема, це може бути втрата товару та складів на прифронтових територіях, перебої з електроенергією, складнощі з постачальниками та логістикою тощо. Попри це, бізнес продовжує працювати: кожен місяць на Prom.ua приходить 1500 мерчантів. 

Представники команди українського маркетплейсу Prom.ua поділилися з AIN.Business результатами дослідження, яке показує портрет українського онлайн-підприємця.

За даними маркетплейсу, більшість підприємців вже мають чималий досвід в інтернет-торгівлі:

  • 62% займаються онлайн-бізнесом близько 5 років;
  • 26% – більше 8 років;
  • 12% тих, хто працює менше року. 

Однак, як зазначають в Prom.ua, новачки – це переважно ті, хто переходить з офлайн бізнесу в онлайн. Зокрема, виробники, які раніше працювали через посередників.

Вік 

Онлайн-продажами, розповідають, займаються підприємці різного віку. Серед таких:

  • 37% – у віці від 36 до 45 років;
  • близько 30% – від 26 до 35 років;
  • 13% – люди віком 18-25 років;
  • 13% – у віці 46-55 років. 

Проте відсоток гендерного показника, кажуть, майже не змінився: 63% чоловіків та 37% жінок. 

Географія 

  • Згідно зі статистикою, більшість підприємців, які продають на маркетплейсі, проживають в столиці, – 18% від загальної кількості. 
  • Друге та третє місце займаються Харківська область та Київська, Дніпропетровська області. Там знаходяться 11% та 9% онлайн-продавці відповідно. Вони продовжують приймати, обробляти та відправляти замовлення, незважаючи на складну ситуацію в регіоні. 
  • Окрім того, значна кількість інтернет-продавців проживають в Одеській, Львівській, Хмельницькій, Чернівецькій та Полтавській областях. 

Найбільш затребувані товари

За даними Prom.ua, 82% підприємців мають онлайн-магазин як основний бізнес. Минулого року цей відсоток складав 76%. Головна мета більшості підприємців – зберегти основний бізнес, а пошук нових ринків збуту та ніш відійшли на другий план. 

Найвищу позицію серед найпопулярніших товарів займає військова амуніція та туристичні товари, серед яких пальники, налобні та кемпінгові ліхтарі, термобілизна, тощо. 

Також затребуваними серед покупців є такі товари:

  • повербанки, генератори, стабілізатори напруги, освітлення – для забезпечення енергонезалежності;
  • жіночий та дитячий одяг та взуття;
  • косметичні засоби та парфумерія;
  • комплектуючі для комп’ютерів та телефонів;
  • корм для тварин.