Генеральний директор Microsoft Сатья Наделла оголосив про плани розгорнути технологію ChatGPT в усіх продуктах компанії. Це може допомогти продукту Word обійти головного конкурента — Google Docs. Видання Forbes опублікувало матеріал про те, як ChatGPT змінить позицію Microsoft на ринку, редакція AIN.UA переклала матеріал.


Генеральний директор Сатья Наделла заявив цього тижня, що Microsoft планує зробити генеративну технологію штучного інтелекту, на кшталт ChatGPT, доступною для усіх користувачів, інтегрувавши її в усі свої продукти. Це означає, що функція генерування текстів за допомогою коротких підказок, швидше за все, потрапить у набір продуктів Office 365, включаючи Microsoft Word, PowerPoint і Outlook.

Використовуючи моделі OpenAI, функції автозаповнення та автовиправлення Microsoft Word можуть виконувати складніші завдання, ніж пошук стилістичних і граматичних помилок. А ще створювати довші фрагменти тексту на основі кількох слів. Хоча компанія ще не анонсувала жодних конкретних функцій, потенційно користувачі зможуть вводити підказки та створювати повні презентації та електронні листи.

Такі функції можуть допомогти Microsoft залучити молодих користувачів. Хоча Microsoft Office 365 був де-факто стандартом для мільйонів підприємств, аналітики кажуть, що технологічний гігант відстав серед продуктів для спільної роботи, таких як Google Docs і Sheets.

«Майкрософт» втратила значну частку в порівнянні з Google, особливо в освітній вертикалі та молодшій демографії. Молоде покоління використовує Google Docs за замовчуванням. Я думаю, що ChatGPT може змінити парадигму між Google Docs і Microsoft Word», — сказав Ден Айвз, технічний аналітик компанії Wedbush Securities.

Разом із запровадженням ChatGPT у своїх продуктах, Microsoft оголосила цього тижня, що впроваджуватиме технологію OpenAI у хмарну обчислювальну платформу Microsoft Azure OpenAI Service. Це дозволить платним клієнтам отримувати доступ до передових моделей штучного інтелекту.

У 2019 році технічний гігант інвестував $1 млрд в OpenAI, став постачальником хмарних технологій для дослідницької лабораторії ШІ та отримав ексклюзивну ліцензію на використання та комерціалізацію технології OpenAI GPT-3. Зараз Microsoft веде переговори про інвестування додаткові $10 млрд.

У 2021 році Google Workspace, який містить Google Drive, Docs, Meet та інші, мав 3 мільярди користувачів. Ця статистика включає як неоплачуваних підписників, так і компанії. У 2021 році у Google Workspace було сім мільйонів платних передплатників, що набагато менше, ніж платна клієнтська база Office 365.

Office 365 у 2021 році мав 54,1 мільйона користувачів і понад 300 млн платних комерційних підписників, які платять від $6 до $22. Google пропонує свої інструменти Workspace за конкурентоспроможною ціною, яка коливається від $6 до $18 на місяць.

Корпорація «Майкрософт» уже представила деякі функції штучного інтелекту у своєму програмному забезпеченні: Microsoft Editor використовує штучний інтелект для корекції тону письма, пропонує стислі альтернативи реченням і генерує резюме довгих фрагментів тексту. Ці функції можна покращити за допомогою технології ChatGPT.

«Протягом багатьох років Microsoft створювала шаблони, які можна використовувати всередині Office, зокрема Word і PowerPoint. Уявіть, що вони могли б створювати зараз. Користувачі просто вводитимуть п’ять ключових слів, а ШІ писатиме лист», — говорить Девід Стейнберг, генеральний директор і співзасновник маркетингової фірми Zeta Global.

Окрім конкуренції в продуктах для співпраці та робочих просторів, Google і Microsoft також є прямими конкурентами на інших фронтах, зокрема серед пошуковиків. Microsoft зазначила, що планує використовувати чат-бот ChatGPT від OpenAI для вдосконалення пошукової системи Bing.

Хмарна обчислювальна інфраструктура Microsoft Azure і доступ до величезних обсягів даних можуть допомогти їй вдосконалити моделі OpenAI. Microsoft Graph є одним з найбільших наборів даних про людську діяльність на роботі та містить дані з усіх програм компанії, включаючи 400 мільярдів електронних листів, 500 мільйонів учасників LinkedIn, 180 мільйонів активних користувачів Office 365 і 800 мільйонів пристроїв Windows 10. Компанія навчає свої моделі ШІ, використовуючи 420 млрд взаємодій, які відбуваються в Microsoft Office щомісяця.

Компанія використовує всі ці дані для виявлення шаблонів, інтерпретації та виконання завдань в інших програмах. Наприклад, дані з Bing використовуються для надання інформації про акції в Microsoft Excel, а дані LinkedIn використовуються для інструмента «Конструктор резюме» e Word. Аналітик Deutsche Bank Бред Зельнік каже, що компанія може поєднати цю мережу даних з алгоритмами OpenAI для автоматизації щоденних завдань працівників.

Після придбання у 2014 році компанії зі штучного інтелекту DeepMind? Google також досягла аналогічного прогресу в дослідженнях ШІ. Наприклад, LaMDA від Google стала проривом у великих мовних моделях, технології. Вона також дозволяє користувачам ставити запитання чат-боту.

Колишній генеральний директор Apple і співзасновник фірми Zeta Джон Скаллі каже, що Google мала явну можливість виграти перегони в області штучного інтелекту, але натомість зосередила інвестиції на основних продуктах, включаючи Пошук Google і YouTube.

«Google займається рекламним бізнесом і будує свої можливості ШІ навколо обробки величезних обсягів даних, які стосуються пошуку. Компанія не перейшла у простір продуктивності з автоматизацією в тому масштабі, який зараз планує Microsoft», — каже Скаллі.

Хоча ChatGPT може давати відповіді авторитетним і легким для розуміння тоном, чат-бот уже прославився у негативному ключі через свою неточність. Технічна медіакомпанія CNET таємно використовувала ChatGPT для написання своїх статей і пізніше була змушена опублікувати спростування, оскільки матеріали містили численні неточності.