Повністю збережений бізнес та зростання продажів попри знищення офісу в Миколаєві й вимушену внутрішню міграцію у 2022 році. Українська Alpha Serve ділиться власним досвідом подолання перешкод та протистояння викликам війни. Продовжуємо розповідати про успіхи українського технологічного бізнесу в найскладніший період для країни.
Від аутсорсу – до власних продуктів
Історія Alpha Serve бере початок в далекому 2003-му. Понад 15 років на IT-ринку, який бурхливо зростав, компанія спеціалізувалася на розробці програмного забезпечення в режимі аутсорс/аутстаф. Ключовим на сучасному етапі став 2018-й рік, коли після запиту клієнта на повноцінний застосунок для безпечної автентифікації було прийнято рішення про розробку двох власних продуктів. З ними Alpha Serve успішно вийшла на Atlassian Marketplace та стала його офіційним партнером.
Наступним світ побачив Power BI Connector для Jira, який швидко набув популярності на маркетплейсі та був визнаний професійними користувачами в усьому світі.
«Наша спеціалізація – business intelligence connectors. Це застосунки або плагіни для B2B-софту, наприклад, Jira або ServiceNow, які дозволяють інтегрувати його з програмами для бізнес-аналітики – такими як Power BI або Tableau – і розширюють їх функціональні можливості. Серед клієнтів та користувачів наших продуктів – відомі компанії та установи з усього світу, представники різних індустрій: банки, телекомунікаційні компанії, автопромисловість, страхові компанії, урядові структури і заклади освіти», — Анна Одринська, директор зі стратегічного розвитку, співвласник Alpha Serve.
У 2020 році Alpha Serve долучилася до екосистеми Shopify, а у 2021-му запустила 6 нових додатків на Atlassian Marketplace.
В січні 2022 Alpha Serve отримала від Atlassian статус Gold Marketplace Partner, а вже в липні 2022 стала Платиновим партнером. Ще восени 2021-го були закриті всі аутсорс-контракти, і команда зосередилася лише на власних продуктах, з перспективною розширення присутності на глобальних маркетплейсах. На той момент в центральному офісі в Миколаєві працювало 35% команди, решта була розподілена в Україні та частково за кордоном.
24.02 – що далі?
Перші тижні війни стали для Alpha Serve, як і для більшості українців, періодом невизначеності, переміщень по Україні, намагань облаштуватися і визначитися із подальшими діями. Компанія в перші дні публічно заявила про позицію щодо війни – СЕО компанії Антон Сторожук опублікував пост в LinkedIn, додатково було розіслано повідомлення в корпоративному месенджері. В Alpha Serve раді, що всі співробітники поділяють викладену позицію.
Показово, що ні з ким колег не було втрачено зв’язок – за це можна подякувати налагодженим внутрішнім процесам, комунікації та підтримці від закордонної частини команди. Хлопці, яких у компанії більшість, свідомо залишилися в Україні, не шукаючи сумнівних схем виїзду, троє співробітників ще в березні вступили до лав ЗСУ. Компанія забезпечувала підтримку з пошуком житла, розміщенням тим, хто цього потребував. Колегам-захисникам із ЗСУ весь час виплачується підтримка. Також в повному обсязі всім співробітникам було оплачено перший тиждень війни, коли майже ніхто не мав змоги працювати повноцінно.
«Найважливіше, що в цей буремний і надважкий період ми почувалися командою, підтримували і допомагали один одному. Це теж зіграло позитивну роль в збереженні компанії «на плаву» і є підтвердженням, що всі ми поділяємо спільні корпоративні цінності – чесність та цілісність. Також це свідчить, що все ж таки нам вдається підбирати правильних людей – і це великий плюс для компанії», — Анна Одринська.
Як результат, Alpha Serve вдалося повністю зберегти команду. Практично одразу дійшли висновку, що всі, окрім тих, хто служить в ЗСУ, мають продовжувати працювати «за двох», і це буде кращою відповіддю на ситуацію, що склалася.
Додаткова мотивація – клієнти та конкурентне середовище на глобальному ринку, де працює компанія. Вони майже не відчувають на собі війни в Україні й продовжують прогресувати відповідно до планів. Будь-яка зупинка чи випадання з цих процесів для української компанії означала, що всі надбання попередніх років було б нівельовано.
В липні 2022 року було відкрито новий офіс Alpha Serve в Києві, до якого перевели працівників з декількох регіонів. На жаль, влітку російська ракета розтрощила офіс в Миколаєві, з якого бере початок історія компанії. Але на той момент згуртована команда Alpha Serve вже впевнено рухалася далі.
Величезні зусилля зрештою принесли результат – за 2022 рік були випущені всі заплановані нові продукти, було здійснено вихід на три нові маркетплейси. Наразі компанія має портфоліо власних продуктів, американське представництво та успішно працює на Atlassian Marketplace, ServiceNow Store, Zendesk Marketplace, monday.com Apps Marketplace та Shopify App Store. У 2022-му році команду було посилено 13-ма співробітниками, здебільшого технічного напряму. Показово, що на ці позиції, попри бізнес-ризики, цілеспрямовано шукали українців з України, і пошуки завершилися успішно.
Підтримка від партнерів
Важливим фактором «антистресу» для компанії стала суттєва підтримка з боку іноземних партнерів. У найважчі періоди вона вселяла впевненість, що весь цивілізований світ стоїть на боці України, не підтримує та засуджує терор росії. Крім листів підтримки від партнерів було отримано багато пропозицій щодо ко-маркетингу, які були успішно реалізовані, також надавалися можливості безкоштовної участі в профільних заходах, членства в організаціях тощо.
Завдяки одній з партнерських ініціатив на JiraCon22, в якому Alpha Serve бере участь вже 2 рік поспіль, вдалося зібрати близько $45 000 на гуманітарну допомогу Україні, які були передані по лінії UNICEF.
«В періоди, коли з боку друзів чи родичів з росії все було «не так однозначно», підтримка світу мала надвелику вагу для продовження нашої роботи. В черговий раз переконалися, що розвивати партнерські стосунки варто завжди – і не тільки з точки зору бізнес-цілей. Також усвідомили, що зі свого боку маємо робити все можливе, не зупинятися, підтримувати людей та пам’ятати, що здаватися чи опускати руки ні в якому разі не можна», — Анна Одринська.
Світ працює разом з Україною
В компанії очікували, що початок повномасштабної війни негативно вплине на продажі, клієнти відмовлятимуться від співпраці через ризики для бізнесу або інші упередження. В цій ситуації логічним, але хибним варіантом могло б бути припинення всіх інвестицій в бізнес.
Ключовим фактором на користь Alpha Serve стало те, що бізнес-модель орієнтована на глобальний ринок, продукти працюють надійно та стабільно. Українська компанія не зупинила робочі процеси, комунікації й продовжила залучати нових клієнтів. Також підсилення команди маркетингу дало можливість більш системно працювати над просуванням. Як результат, продажі за підсумками 2022 року перевищили 2021-й рік вдвічі.
Приклад Alpha Serve демонструє, що навіть кризова ситуація може стати перевагою. В компанії радять – не варто приховувати від клієнтів реальний стан справ. Краще надати можливість самостійно оцінювати ризики та приймати рішення. Міжнародний досвід Alpha Serve, отриманий під час повномасштабної війни у 2022 році, доводить що з Україною хочуть і будуть працювати та надалі.