У Franchise Group дослідили, що станом на 2022 рік понад 20 000 підприємців придбали франшизу. Окрім того, у 2023 році 15-20% українських компаній продовжать свою експансію на закордонні ринки. Більшість бізнесів обирають франчайзингову модель для розвитку своєї компанії, адже це допомагає легко залучати інвестиції та капіталізувати бізнес.
Про це пишуть автори Telegram каналу «Ідея для вашого бізнесу», а також пояснюють, як визначити вартість франшизи. AIN.Business переповідає.
- Створення франшизи займає від трьох місяців і довше, в залежності від масштабу та моделі бізнесу.
- В Україні з початку повномасштабного вторгнення алгоритм підготовки до відкриття франшизи не змінився. Проте з’явився важливий пункт – аналіз географії та ситуації в регіоні, де франчайзі планує відкрити компанію.
- А якщо компанія хоче відкрити бізнес в іншій країні, то для кращої адаптації до нового споживацького попиту та подальшого розвитку, варто спочатку відкрити представництво діючої бізнес-моделі.
- Також потрібно врахувати, що від вибору країни та територіального положення залежатиме фінансова модель, юридичний пакет з усіма аспектами операційного та податкового права, врахування чинного законодавства про франчайзинг.
Визначення вартості франшизи
- Визначення вартості франшизи включає в себе: розмір вступного внеску (і що входить у пакет франшизи), суму підтримки та щомісячне роялті.
- Перед встановленням цін, окрім аналізу своєї компанії, потрібно проаналізувати конкурентів на ринку в залежності від категорії.
- Після повномасштабного вторгнення всі платежі для покупки франшизи компанії залишилися, але згідно з результатами дослідження Franchise Group, 35% українських мереж зменшили розмір обов’язкових платежі для франчайзі.
- Виділятися з поміж конкурентів можна тим, що входить у пакет кожного внеску. Наприклад, пакет вступного внеску може містити в собі бренд, методологію, франчайзинговий пакет (детальна інструкція запуску і ведення бізнесу), брендбук, CRM-система, навчання персоналу, методичну підтримку, адаптацію фінансової моделі, рекламну підтримка тощо.
- Крім того, варто звернути уваги на ключову діяльність компанії для продажу франшизи, щоб виділятися з поміж інших. Наприклад, це можна зробити за допомогою збутового франчайзингу.
«Є виробництво булочок, яке виготовляє продукцію, а франчайзер продає бізнес-модель пекарні, яка цю продукцію продає. Виробництво — це завжди дорого. Без виробництва ця кав’ярня не зможе працювати довго, бо всю продукцію виготовляє виробництво. Отже, виробництво — ключова діяльність і точка прив’язки для франчайзера. За допомогою франчайзингу, франчайзер масштабується і будує мережу об’єктів. Франчайзі інвестує, починає свій бізнес, але не хвилюється за технологічні карти, виробничі лінії, команду чи базові комунікації» – пишуть автори тексту.
Нагадуємо, раніше у колонці з CEO Franchise Group Мирославою Козачук AIN.Business публікував, які ринки будуть найбільш актуальні у 2023 році.