Дмитро Обухов, СЕО українського IT-продукту Bimp, що автоматизує управління складом та фіноблік, запустив компанію разом із партнерами за 3 місяці до повномасштабного вторгнення. AIN.UA розповідав про запуск ще в грудні 2021.
Який відсоток торговельних бізнесів і досі користуються російськими «МойСклад» та 1С? Чому не відмовляються? Чи вдалося за 1 рік зробити український продукт, який може конкурувати із західними ERP-системами? Про все це Дмитро розповів AIN.UA.
Запуск IT-стартапу за 3 місяці до війни
Чи наважились би ми на запуск Bimp, знаючи, що почнеться війна? Питання складне.
Але з огляду на те, що Bimp вчасно узяв на себе процеси складського управління та обліку (які до цього у більшості українських ecommerce-бізнесах велися в російських 1С або «МойСклад»), то я не шкодую. І вдячний клієнтам, партнерам, команді та долі, що ми запустилися.
І справа не в грошах, адже ніяких серйозних грошей ми ще не заробили — з початком війни скасували усі тарифи, а повернули їх повноцінно лише в червні.
Історія Bimp: який продукт ми запропонували в кризу?
Перед тим, як розробляти продукт, ми провели дослідження ринку. За нашими даними до війни:
- 70% торгового бізнесу використовували 1С та «МойСклад».
- 15% — українські продукти різної направленості (частіше всього PIM-системи з конекторами).
- 10% — працювали в Excel (малий бізнес).
- 5% — німецький SAP або бельгійський Odoo (великий бізнес).
Ще кілька років тому в мене була аутсорсингова компанія, де ми з командою допомагали бізнесу інтегрувати різні IT-продукти, зокрема оці системи складського обліку, які я перерахував вище. Серед клієнтів був як невеликий/середній e-commerce, на кшталт «Антошки», і великий, для прикладу — Укроборонпром.
І так склалося, що часто в роботі доводилося співпрацювати з Юлією Дирявко — це одна з найсильніших експерток в Україні по фінуправлінню. Юлю залучали, щоб побудувати фіноблік, а мене, щоб нові процеси, які Юля створювала, автоматизувати за допомогою IT.
Ось так працювали майже 10 років. Впроваджували сторонні IT-рішення, набули з часом досвіду, і побачили явний запит на сучасний, простий, а головне — український продукт. Це наштовхнуло на думку зробити новий сервіс, який буде більше зрозумілим для сучасного користувача, сервіс, що підходить саме українському бізнесу. В той момент до нас приєднується ще один партнер — підприємець Дмитро Євченко, який повірив в продукт та інвестував в реалізацію.
Рік розробки і перед війною ми анонсуємо запуск ERP-системи Bimp, яку вже сьогодні я вважаю зручнішою по функціоналу не тільки за рф-аналоги, а і за деякі західні проєкти.
Чи відмовляється український бізнес від російських систем обліку?
Так, але потрібно обачно спілкуватися з підприємцями.
Інколи наше спілкування з бізнесом, який користується сервісом з рф, нагадує діалог про мову — усі розуміють важливість переходу на українську мову, але якщо наполягати, то вийде навпаки.
За нашими підрахунками, 50% українського товарного бізнесу і досі користуються російськими продуктами складського обліку. Але ця цифра стає меншою з кожним днем.
Користуються зараз:
- Бізнеси, у який процеси дуже давно зав’язані на рф-продуктах, і вони не розуміють, як перенести дані. А також бояться ці дані втратити. Це була першочергова задача в Bimp — кілька місяців ми працювали саме над переносом даних, щоб організувати швидкий перехід за 1 день.
- Бізнеси, які проплатити підписку на довгий час, більше ніж на рік. Вони хочуть зачекати, поки закінчиться підписка. Ми пробуємо зі своєї сторони говорити, що дані можуть швидко опинитися не в тих руках, що інформацію можуть вкрасти (вже не кажучи про те, що фінансується бізнес країни-агресора), і часто потрібно трохи часу, щоб підприємець почав переносити дані. Зазвичай, на контакт йдуть, слухавку не кидають.
- Бізнеси, які користуються рф-продуктами, тому що не навчилися користуватися новою ERP. Таких більшість. Ведуть свій облік паралельно — наприклад, і в Bimp, і в «МойСклад». Але потроху починають розуміти логіку української системи, і поступово переходять на неї.
- Бізнеси, які користуються піратською 1С — відповідно, не сплачують її і не планують сплачувати в майбутньому.
Так, наша система ще не ідеальна, але в багатьох моментах вже може конкурувати навіть із європейськими та американськими проєктами. І для нас є вкрай важливим момент: щоб в Bimp переходили не тому, що ми українська компанія, а тому що ми реалізували кращий функціонал.
Ми не плануємо конкурувати з сервісами, які пропонують якусь конкретну послугу, адже у нас продукт для комплексного управління. Ми починаємо конкурувати з SAP SE, які працюють на ринку, як компанія, вже 51 рік. Ось це виклик, який мотивує. І я впевнений, що вже через рік-два ми зможемо з ними позмагатися.
Наразі ми можемо витримувати конкуренцію за рахунок того, що акцентуємо увагу:
- На швидкому впровадженні. Ми автоматизували цей процес та перетворили кошмар власників бізнесу на контрольовану та обмежену в часі задачу. Це те, чим ми особливо пишаємося.
- На інтеграціях. Вже зараз інтегрувалися з Monobank, «Нова Пошта», «ПриватБанк», Rozetka, Poster, Shopify, eBay, «Опендатабот» тощо. Далі буде набагато більше, також ми робимо необхідні інтеграції по запиту. Кастомізуємо систему.
- На додатковому функціоналі, який дає більше ніж звичний складський та фін.облік. Це, наприклад, облік виробництва, можливість користуватися всередині системи GPT-чатом, який аналізує звіти, інтеграції з різними CRM-системами. І тут хочу зауважити, що мова не про звичайну синхронізацію — багато продуктів буквально інтегруємо в Bimp.
- На мобільній версії, яка вже скоро буде доступна для користувачів.
- На захищеності даних. Ми використовуємо 256-бітне SSL-шифрування. Це останній стандарт безпеки, який застосовується міжнародними банками. Крім того, наші співробітники не мають доступу до кабінетів клієнтів (лише тимчасовий доступ для служби підтримки).
Результати запуску Bimp, вихід на ринки США/Європи, нові інвестиції
Сьогодні системою користуються трохи більше 2000 представників малого бізнесу (це платні клієнти, а також ті, хто на безкоштовному періоді). Зростаємо на 10-15% щомісяця.
Але пріоритет зараз — середній бізнес. Ми вже взяли курс на співпрацю з компаніями, де бізнес-процеси не уніфіковані, де потрібно підлаштовувати ERP під певні запити, акцентувати увагу на коректності даних. Щоб ви розуміли, то малий бізнес в Україні віддає, в першу чергу, перевагу зручності системи, тоді як середній орієнтується на точність розрахунків і коректність ведення обліку. Так, зручність — це важливо, але точність у звітах на першому місці.
І ми бачимо попит на продукт під ключ, бачимо зацікавленість не лише зі сторони тих, хто не хоче користуватися російським софтом, а й зі сторони бізнесів Великобританії, Польщі, Швеції. Не знаю, як на нас вийшли (пояснити можна хіба що Польщу), але з цих країн вже були заявки.
Ми на етапі нових інвестицій, готуємось пітчити продукт, обираємо для себе варіанти, аналізуємо Фонди. Адже щоб запропонувати європейському або американському підприємцю ERP-систему, не гіршу, ніж той же SAP, потрібен і продукт трохи іншого рівня, потрібно масштабуватись і збільшувати в рази команду девелоперів (зараз нас 30 співробітників).
Ядро Bimp готово, основний функціонал управлінського та фін.обліку працює, але потрібні локалізації для інших ринків, та й архітектура у нас модульна — ще є багато сервісів та додаткового функціоналу, який ми можемо реалізувати, та якого потребують клієнти. Особливо на ринках США та Європи, де усі бізнеси хочуть працювати в IT-екосистемі.
Над цим і працюємо.