T.C. Pizza — піцерія, що відкрилася у грудні 2020 року на вулиці Олеся Гончара у Києві. Заклад заснували режисер Роман Жирних (власник бару The Cinematographer’s Party біля Львівської площі), та оператор Антон Фурса, які до того не мали досвіду в ресторанному бізнесі.
За понад два роки існування власники T.C. Pizza пережили чимало: спочатку витратили на відкриття у два рази більше коштів, ніж планували, багато помилялися в ціноутворенні та працювали в мінус, а невдовзі після старту заклад узагалі закрився через локдаун.
Все змінилося, як не дивно, у 2022 році — робота в умовах повномасштабної війни принесла перші відчутні фінансові успіхи та дала розуміння соціальної цінності власного бізнесу. Про історію закладу, великі факапи, роль творчої жилки у цьому та як волонтерська діяльність допомогла бізнесу AIN.Business розповів Антон Фурса.
Хочеш піцерію у себе на районі? Відкрий її
До відкриття T.C. Pizza Антон працював оператором у кіно та рекламі. У його доробку зокрема робота над фільмом Нарімана Алієва «Додому». В якийсь момент паралельно з основною діяльністю Антон почав думати зайнятися бізнесом, який би впливав на життя Києва. Так у його оточенні стали з’являтися ресторатори та люди з готельного бізнесу, а потім була доленосна поїздка в Барселону.
Там Антон потрапив у піцерію Parking Pizza, яку відкрили на місці великого паркінгу. Побачивши, якою може бути сучасна піцерія, Антон зрозумів, що така може бути й у Києві. За його спогадами, тоді у районі Золотих Воріт подібного закладу не було.
У травні 2020-го Антон і Роман підписали договір оренди та почали працювати. Стартовим капіталом стали власні та кредитні кошти партнерів. Як згадує Антон, на відкриття пішло у два рази більше грошей, ніж планувалося. На це вплинули розміри T.C. Pizza: два поверхи, підвальне приміщення та внутрішній дворик.
«Ніби стріляєш собі в ногу, але вдягаєш красивий светр і виходиш на прогулянку»
Заклад відчинив свої двері у грудні 2020 року, за місяць до введення жорсткого карантину через пандемію COVID-19. Через неможливість нормальної роботи бізнес не виходив на очікувані оберти та не мав достатньо коштів для реінвестицій. Засновникам довелося покривати витрати на добудову нових залів і виплачувати зарплатні з власної кишені протягом кількох місяців. Без помилок через брак досвіду також не обійшлося
«Чесно кажучи, ми не підходили до цього бізнесу як до бізнесу. У нас з Романом була мрія — ми обидва хотіли заклад і на цьому зійшлися. Але ми не дуже правильно підходили до більшості операційних процесів. Наприклад, за кілька місяців після відкриття побачили, що половину позицій продаємо собі в мінус.
Як людям з творчим бекграундом нам було важко сидіти над табличками, але ми дуже багато часу витратили, наприклад, на обговорення дизайну коробок. Ми постійно помилялися і часто фокусувалися не на тому. Виглядало це так, ніби ти стріляєш собі в ногу, але вдягаєш красивий светр і виходиш на прогулянку».
AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
Рятівне літо та перше відчуття цінності бізнесу
Після початку повномасштабного вторгнення T.C. Pizza став волонтерським штабом. У травні повернули доставку піци, при цьому заклад продовжував готувати по 600 порцій їжі в день для військових, солдатів ТрО і людей літнього віку.
В середині літа піцерія відкрилася повноцінно — це був перший успішний сезон з точки зори виторгу. І хоч зараз мова про окупність не йде, 2022 рік вперше приніс засновникам розуміння цінності своєї справи.
«Є така книга — “Думай повільно, вирішуй швидко”. У ній описуються помилки мозку людини, яких ми часто допускаємося. Ну знаєте, якісь інтуїтивні штуки, коли тобі ось це здається правильним, а в реальності все виходить не так, як ти уявляв.
Також там мова йде про те, що якщо ти вклав у щось багато сил, енергії, а в нашому випадку ще й грошей, ти вже не можеш це кинути. Тобі доводиться боротися за це. Наша боротьба тривала два роки.
Як би дивно це не звучало, коли розпочалася повномасштабна війна і ми відкрилися як волонтерський штаб — ось тоді я вперше відчув в цьому користь. Весь час до того бізнес тягнув гроші, енергію та майже нічого не давав замість цього».
Стриманий оптимізм
Станом на квітень 2023 року в закладі працює близько 20 людей. Ще десь 10 людей у Leilia Bakery, з якою T.C. Pizza з 2022 року ділить частину приміщення. Ця пекарня — проект Лейли Туваклієвої, керівниці піцерії та директорки благодійної організації «Київ Волонтерський».
Наразі заклад приносить оперативний прибуток, а успіх літа 2022 року дає Антону надію на світле майбутнє.
«Тепер у своїй справі я бачу не лише заробіток грошей. Ми готуємо для наших гостей, платимо податки — з малого та середнього бізнесу складається велика частка економіки. Це мене зараз і надихає — соціально-національний мотив. Неважливо, чим ти займаєшся. Але сам факт цього важливий».
Раніше AIN.Business розповів історію OG Burger на Рейтарській: