Ponchyk Boy — моноформатний заклад на вулиці Олеся Гончара в Києві у районі Золотих Воріт, що відкрився у вересні 2021 року. В меню – понад 30 видів крафтових пончиків і напої до них. За півтора роки на ринку Ponchyk Boy розширилися до трьох точок в столиці та запустилися у рідному для співзасновників Дніпрі. Усі заклади, крім першого, відкрилися після початку повномасштабного вторгнення.
Журналіст AIN.Business поспілкувався з Олександром Жиляєвим — маркетологом і одним із співзасновників Ponchyk Boy, серед яких також кухар Олексій Маурін і юристка Тамара Крючкова. Він розказав, чому вважає помилкою великі витрати на ремонт, як з’явився пончик на честь засновника monobank і про плани розширення мережі.
Від пончиків у США до пончиків у себе вдома
Ідея відкрити пончикову з’явилася в Олександра Жиляєва після поїздки в США, коли під час походу на ринок у Філадельфії він помітив (і вистояв) велику чергу за пончиками в Bailer’s Donuts. Вже у Києві, спільно з другом Олексієм, вирішив відкрити заклад із крафтовими пончиками. Згодом до команди приєдналася Тамара — усі троє були знайомі раніше та дружили.
Олександр пригадує, що частина друзів відмовляли їх від відкриття пончикової, тому що вважали, що це не притаманно Україні. Інші, навпаки, підтримали ідею. Стартовим капіталом стали власні кошти засновників. Коли стало зрозуміло, що в запланований бюджет вкластися не вийде, Олександр продав квартиру в Дніпрі. Основні витрати пішли на ремонт — і це, на думку Жиляєва, було помилкою.
«Тепер я розумію, що ремонт — не те, у що треба вкладати гроші на старті бізнесу. Необхідно більше фокусуватися на процесах і продукті. Звісно, мова не йде про те, що ти відкриваєшся у хліві, але важливість ремонту сильно перебільшена».
Пончики, хайп і до чого тут monobank
Про Ponchyk Boy, як це часто буває з новими цікавими гастроточками Києва, почали одразу говорити всі та всюди. Вагомий внесок у «сарафанне радіо» своїм постом зробив Олег Гороховський, засновник monobank, пригадують співзасновники. Якраз тоді банк запровадив безконтактну оплату через QR-код і Ponchyk Boy став першим закладом, який почав працювати за такою схемою. На честь Олега вирішили назвали перший спешл-пончик.
«Рішення з безготівковою оплатою ми подавали як фішку, воно кльово зіграло нам з точки зору піару під відкриття. З іншого боку, ми знаходимося у напівпідвальному приміщені, деякий час у нас був поганий зв’язок і Wi-Fi, процес оплати міг затягуватися».
Популярність закладу мала зворотну сторону — швидкі солдаути. Часто можна було прийти в робочий час і дізнатися, що на сьогодні всі пончики розібрали. Рішенням став запуск окремого виробництва (до того пончики пеклися одразу на точках) з можливістю підвозити свіжий продукт зранку та ввечері.
AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
Розкажіть нам про свій бізнес
Пончики та війна
У березні 2022 року Ponchyk Boy готувався відкрити першу точку поза Києвом. Обрали Дніпро – рідне місто співзасновників. Повномасштабна війна внесла корективи, але не зламала бізнес як такий, стверджує Олександр.
За тиждень після вторгнення київський заклад почав співпрацювати з фондом «Київ Волонтерський» і випікати для них пиріжки. Наприкінці березня пончикова знову повноцінно запрацювала. Попри малу кількість людей у місті, навесні були дні, коли каса за день становила 5000-6000 грн.
Дніпровський заклад в результаті відкрили у травні. Також у 2022 році Ponchyk Boy з’явився в Києві на Великій Васильківській, а на початку 2023-го — у ТРЦ Dream Town на Оболоні.
Олександр розповідає, що окупність як мета бізнесу не ставилася. Засновникам важливіше вкладатися в розвиток — усе, що заробляє Ponchyk Boy, запевняють вони, реінвестується в роботу. Власне, всі нові точки були відкриті з прибутків.
Київ, тримайся
Співзасновники обговорювали між собою можливість запуску франшизи, але поки у планах — сконцентруватися на масштабуванні в Києві.
«Місто велике, тут є, де відкриватися. У нас крафтове виробництво, не хочеться перетворювати якісні пончики на заморожений фастфуд. Тому наразі ми не думаємо про експансію в різні міста України. Коли досягнемо межі в Києві — тоді подумаємо про це».
Раніше AIN.Business розповідав про те, як запускали гіпермаркет поліграфічних послуг 24print: