Український бренд дитячих меблів Woodandhearts спеціалізується на створенні екологічних меблів для дітей за системою Монтессорі. До повномасштабного вторгнення бізнес щомісяця продавав у 60 країн світу близько 8 000 комплектів дерев’яних меблів. Усе виробництво та офіси розташовувалися в Ірпені. Під час одного із обстрілів частина виробництва була повністю знищена.

Засновник Денис Шкрібляк розповів виданню «Економічна правда» як з’явилася ідея виготовляти дитячі меблі, на якому ринку була представлена їхня продукція і як вдалося відновити знищене виробництво. AIN.Business вибрав основне.

З чого все почалося

Дмитро заснував бізнес у 2019 році. Все почалося з того, що у молодшої доньки Дениса Шкрібляка лікарі діагностували затримку мовного розвитку. З дитиною займалися в реабілітаційному центрі, де використовували спеціальні меблі для вправ на кшталт дошки Більгоу. Ця методика давала найкращі результати, тож чоловік почав більше цікавитися подібними практиками та замовив комплект таких меблів.

На той момент Дмитро займався онлайн-продажами товарів з Китаю і продавав у країни регіону Перської затоки. Потім він спробував меблі також продавати онлайн. В перший місяць було продано близько 30 комплектів.

«Дизайн та креслення перших виробів я замовив у місцевих майстрів. Потім відніс це в столярну майстерню, де виготовили меблі. Побачивши, що є замовлення, орендував цех, купив обладнання, найняв працівників і почав розвивати власне виробництво в Ірпені».

Перший час весь прибуток вкладали у розвиток підприємства та маркетинг. Конструкції перших меблів придумував самотужки, а дизайнер вже робив ескізи. Зараз цим вже займається ціла команда людей.

Зображення: меблі Woodandhearts

Що виготовляють

Компанія Woodandhearts виготовляє понад 40 видів дитячих меблів. Роблять ліжка, тумбочки, парти та стільчики. Оскільки система виховання за Монтессорі не надто популярна в Україні, більшість клієнтів із західних країн. Система розвитку передбачає, щоб дитина з двох років ставала максимально самостійною. Тому Дмитро виготовляє такі меблі, як:

  • тумбочки без дверцят, щоб дитина бачила свої іграшки та книжки і могла їх вибрати;
  • приставки для кухонного стола, щоб дитина сама брала воду чи їжу;
  • стільчик-вежа Монтессорі, яку можна трансформувати відповідно до віку та потреб дитини тощо;

Найпопулярніші товари – стільчик-парта та набір меблів для активних ігор. Компанія також пропонує повний комплект меблів для кімнати: від килимків і ліжечок до парт та розваг.

Компанія також значно виросла під час пандемії, через те, що батьки почали більше проводити часу з дітьми, але менше виходити на вулицю.

Цифри до війни

Бізнес орієнтували на закордонний ринок. Меблі продавали через Amazon, Etsy, eBay, Shopify, Instagram, Facebook, свій сайт.

  • У найкращі місяці виторг міг бути 8 тисяч виробів на місяць.
  • Середній чек – $150-200.
  • Виробництва складалося з двох майданчиків загальною площею понад 4,5 тис. кв. м.
  • Було 30 станків і кілька виробничих ліній.
  • У проєкті працювали близько 200 людей.
  • Обсяг інвестицій – кілька сотень тисяч доларів.

Труднощі через війну

Під час боїв в Ірпені снаряди влучили у виробничий цех, почалася пожежа. У результаті згоріли обладнання та матеріали на площі близько 1,5 тис. кв. м. Суму збитків не рахували.

Після деокупації міста виробництво відновили та тому обладнанні, що вціліло.

«Мій партнер повернувся до Ірпеня одразу після звільнення. Тоді ще не було електрики, тож ми купили генератор, забили дошками вікна і почали налагоджувати виробництво. Ми ремонтували обладнання, яке вціліло. Багато чого поплавилося, але залишалося в робочому стані».

  • У перший місяць 3-5% клієнтів замовляли товари, яких не було на складі, і були готові чекати скільки потрібно.
  • Проте потім все змінилося, і люди навпаки не хотіли замовляти у Woodandhearts, бо вони з України і не відомо, чи товар взагалі до них прибуде.
  • Численні міжнародні логістичні оператори вийшли з України. Тому підприємець домовився з компаніями, які забирали товари з України, вивозили вантажівками до країн ЄС і звідти відправляли замовникам через DHL, UPS та FedEx.

Після закінчення складських запасів продажі меблів відновилися в липні 2022 року. Нових замовлень було мало: одне-два на день. За час відсутності на ринку, їхні місця позаймали конкуренти.

Нове виробництво

  • Через деякий час компанія запустила ще один цех, але у Львові. Туди перевезли частину обладнання з Ірпеня і докупили ще на $50 000.
  • Дмитро планує зробити виробництво більш автоматизованим. Лінії виробництва можуть працювати майже без людей: машина фрезерує, шліфує, фарбує та сушить деталі. Тому зараз у компанії працює втричі менше людей, ніж до війни.
  • Зараз бізнес зростає. В один з місяців Woodandhearts навіть перевищила довоєнні показники: продала близько 9 тисяч товарів.

У 2023 році засновник Woodandhearts став переможцем премії «Підприємець року» від платформи Payoneer. У конкурсі брали участь понад 9 тисяч підприємців із 150 країн.

Основне завдання на 2023-2024 роки – більше вкладати у відділ продажів, щоб можна було швидше зростати.