The Cinematorgapher’s Party — затишний бар біля Львівської площі у Києві, що в грудні 2018 року відкрив режисер Роман Жирних. Тут можна зустріти представників кіносфери та креативної інтелігенції столиці загалом.
Журналіст AIN.Business поспілкувався з Романом про те, як під час зйомок народилася ідея власного бару, чому першочерговий бюджет виріс утричі та як пандемія та війна зробили його кращим керівником ніж він був раніше.
Від режисера до власника бару
Роману Жирних — 41 рік. В 7 років він разом із матір’ю емігрував до США, а у середині 2000-х вперше опинився у Києві по роботі. Працюючи на зйомках реклами як режисер і продюсер, Роман заводив нові знайомства. Одним із друзів став оператор Антон Фурса — вдвох вони у 2020 році відкрили піцерію T.C.Pizza.
Проте першим бізнесом Романа поза сферою кіно став бар The Cinematorgapher’s Party. Завдяки роботі режисер багато подорожував світом, занурювався у коктейльну та кулінарну культури різних країн і зафанатів від цього. Власний бар був питанням часу, і Київ також зіграв у цьому роль.
«Мене часто селили в готель біля Золотих Воріт, а поруч був “Бар 13”, де ми збиралися кіношною тусовкою. Там я познайомився з барменами. Якось розговорився з одним із них і плюс-мінус зрозумів, скільки коштів треба на відкриття бару. Оскільки тоді я вже полюбив місто та мав тут друзів, вирішив, що бар точно буде у Києві».
Назву The Cinematorgapher’s Party придумав другу Романа, оператор з ПАР. Це рядок з пісні I Know What I Know американського музиканта Пола Саймона. Зрештою колега вирішив повноцінно залишитися в кіноіндустрії, тому у 2018 році Роман перебрався жити до Києва і почав працювати над відкриттям бару.
AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму:
Розкажіть нам про свій бізнес
Творчий ремонт і великий кошторис
На ремонт планувалося витратити $40 000, частину з яких режисер саме мав заробити з найближчих зйомок. В результаті вкладена сума вийшла майже в три рази більшою (забігаючи наперед — кошти вдалося повернути). Причинами цього Роман називає свою вальяжність і надмірну довіру до людей — він давав гроші на роботу, летів на зйомки, а, повернувшись, бачив, що нічого не зроблено. На дорогий і тривалий період відкриття повпливав і творчий менталітет художників, залучених до ремонту. Проте кінцевим результатом Роман пишається.
«У нас все зроблено творчими руками, без будівельників і матеріалів умовно з “Епіцентру” та навіть без участі архітектора — я звільнив його за місяць після початку роботи. У нас художні стіни та мозаїка. Ми збирали речі на барахолках, де мене вже знали всі торговці. Я повертався зі зйомок, вдягав старі штани та приєднувався до ремонту. Тому в дизайні бару є дух художників, які його облаштовували. Так, вони працювали довго, але вийшло круто».
Бар, кухня, сльози
Позиції в меню The Cinematorgapher’s Part регулярно змінюються, а коктейльна карта оновлюється кожні три місяці. В 2022 році до бару повернувся бармен Денис Страшук, фіналіст конкурсу World Class Ukraine 2019. Серед останніх інновацій — коктейлі з двома видами пуеру, створені у співпраці з чайним закладом One Tea Tree на Рейтарській. Їх можна спробувати в обох закладах.
Роман пригадує, що The Cinematorgapher’s Party став популярним від самого початку. При цьому в промо особливо не вкладалися, а вести Instagram активно почали за рік. До повномасштабної війни в барі часто можна було зустріти іноземців, сюди приходили кіношники, які приїжджали в Київ на зйомки.
«Якось одразу у нас з’явилися люди: дорослі іноземці, молоді креативний клас, Стало затишно і круто. Я бігав у туалет, бо в мене сльозилися очі від відчуття такої атмосфери, а плакати при гостях не хотілося. Бар мене змінив і дав багато уроків».
Про об’єднання команди з T.C. Pizza
Після періоду активного волонтерства The Cinematorgapher’s Party відкрився наприкінці квітня та спочатку працював по кілька годин у день, поступово збільшуючи графік роботи. Літо для бару було успішним з неодноразовим побиттям касових рекордів — наприклад, в один із днів каса склала понад 130 000 грн. Роман пов’язує успіх з тим, що люди стали ходити менше, але точково обирали заклади, і його бару пощастило потрапити в такий шортліст.
«Я пам’ятаю той двіж у чатах… Всі шукали все. Тоді багато людей залишили Київ, ми спробували зібрати в себе усіх з команди, хто залишився в місті. Далі об’єднали команди з T.C. Pizza та почали роботу: спочатку по 50 тарілок у день, далі по 600. З часом рук стало більше, ніж ножів».
Результатом складного 2022 року стало не лише повернення The Cinematorgapher’s Party на більше впевнені позиції, але й трансформування Романа як власника.
«Я знімаю 20 років. За цей час пройшов шлях від десятого асистента продюсера до режисера реклами. Протягом останніх років я сильно прокачався ще й як власник бізнесу. Раніше я міг поїхати на кілька місяців на зйомки та заробити гроші, тому не особливо занурювався у справи бару з точки зору бізнесу. Війна сильно мене в цьому змінила. Я відмовився від усіх замовлень з країн колишнього СНД. Зараз детальніше дивлюся на фінансові показники. Я ставлю питання, які раніше не ставив. Іноді отримаю відповіді, які не очікував отримати, це в основному стосується цифр», – підсумував Роман.
Раніше AIN.Business розповідав історію. GRAM — першого аудіофільного бару в Україні: