The Cinematorgapher’s Party — затишний бар біля Львівської площі у Києві, що в грудні 2018 року відкрив режисер Роман Жирних. Тут можна зустріти представників кіносфери та креативної інтелігенції столиці загалом.
Журналіст AIN.Business поспілкувався з Романом про те, як під час зйомок народилася ідея власного бару, чому першочерговий бюджет виріс утричі та як пандемія та війна зробили його кращим керівником ніж він був раніше.
Зображення в матеріалі: The Cinematorgapher’s Party
Від режисера до власника бару
Роману Жирних — 41 рік. В 7 років він разом із матір’ю емігрував до США, а у середині 2000-х вперше опинився у Києві по роботі. Працюючи на зйомках реклами як режисер і продюсер, Роман заводив нові знайомства. Одним із друзів став оператор Антон Фурса — вдвох вони у 2020 році відкрили піцерію T.C.Pizza.
Проте першим бізнесом Романа поза сферою кіно став бар The Cinematorgapher’s Party. Завдяки роботі режисер багато подорожував світом, занурювався у коктейльну та кулінарну культури різних країн і зафанатів від цього. Власний бар був питанням часу, і Київ також зіграв у цьому роль.
«Мене часто селили в готель біля Золотих Воріт, а поруч був “Бар 13”, де ми збиралися кіношною тусовкою. Там я познайомився з барменами. Якось розговорився з одним із них і плюс-мінус зрозумів, скільки коштів треба на відкриття бару. Оскільки тоді я вже полюбив місто та мав тут друзів, вирішив, що бар точно буде у Києві».
Назву The Cinematorgapher’s Party придумав другу Романа, оператор з ПАР. Це рядок з пісні I Know What I Know американського музиканта Пола Саймона. Зрештою колега вирішив повноцінно залишитися в кіноіндустрії, тому у 2018 році Роман перебрався жити до Києва і почав працювати над відкриттям бару.
AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму: Розкажіть нам про свій бізнес
Творчий ремонт і великий кошторис
На ремонт планувалося витратити $40 000, частину з яких режисер саме мав заробити з найближчих зйомок. В результаті вкладена сума вийшла майже в три рази більшою (забігаючи наперед — кошти вдалося повернути). Причинами цього Роман називає свою вальяжність і надмірну довіру до людей — він давав гроші на роботу, летів на зйомки, а, повернувшись, бачив, що нічого не зроблено. На дорогий і тривалий період відкриття повпливав і творчий менталітет художників, залучених до ремонту. Проте кінцевим результатом Роман пишається.
«У нас все зроблено творчими руками, без будівельників і матеріалів умовно з “Епіцентру” та навіть без участі архітектора — я звільнив його за місяць після початку роботи. У нас художні стіни та мозаїка. Ми збирали речі на барахолках, де мене вже знали всі торговці. Я повертався зі зйомок, вдягав старі штани та приєднувався до ремонту. Тому в дизайні бару є дух художників, які його облаштовували. Так, вони працювали довго, але вийшло круто».
Бар, кухня, сльози
Позиції в меню The Cinematorgapher’s Part регулярно змінюються, а коктейльна карта оновлюється кожні три місяці. В 2022 році до бару повернувся бармен Денис Страшук, фіналіст конкурсу World Class Ukraine 2019. Серед останніх інновацій — коктейлі з двома видами пуеру, створені у співпраці з чайним закладом One Tea Tree на Рейтарській. Їх можна спробувати в обох закладах.
Роман пригадує, що The Cinematorgapher’s Partyстав популярним від самого початку. При цьому в промо особливо не вкладалися, а вести Instagram активно почали за рік. До повномасштабної війни в барі часто можна було зустріти іноземців, сюди приходили кіношники, які приїжджали в Київ на зйомки.
«Якось одразу у нас з’явилися люди: дорослі іноземці, молоді креативний клас, Стало затишно і круто. Я бігав у туалет, бо в мене сльозилися очі від відчуття такої атмосфери, а плакати при гостях не хотілося. Бар мене змінив і дав багато уроків».
Про об’єднання команди з T.C. Pizza
Після періоду активного волонтерства The Cinematorgapher’s Partyвідкрився наприкінці квітня та спочатку працював по кілька годин у день, поступово збільшуючи графік роботи. Літо для бару було успішним з неодноразовим побиттям касових рекордів — наприклад, в один із днів каса склала понад 130 000 грн. Роман пов’язує успіх з тим, що люди стали ходити менше, але точково обирали заклади, і його бару пощастило потрапити в такий шортліст.
«Я пам’ятаю той двіж у чатах… Всі шукали все. Тоді багато людей залишили Київ, ми спробували зібрати в себе усіх з команди, хто залишився в місті. Далі об’єднали команди з T.C. Pizza та почали роботу: спочатку по 50 тарілок у день, далі по 600. З часом рук стало більше, ніж ножів».
Результатом складного 2022 року стало не лише повернення The Cinematorgapher’s Party на більше впевнені позиції, але й трансформування Романа як власника.
«Я знімаю 20 років. За цей час пройшов шлях від десятого асистента продюсера до режисера реклами. Протягом останніх років я сильно прокачався ще й як власник бізнесу. Раніше я міг поїхати на кілька місяців на зйомки та заробити гроші, тому не особливо занурювався у справи бару з точки зору бізнесу. Війна сильно мене в цьому змінила. Я відмовився від усіх замовлень з країн колишнього СНД. Зараз детальніше дивлюся на фінансові показники. Я ставлю питання, які раніше не ставив. Іноді отримаю відповіді, які не очікував отримати, це в основному стосується цифр», – підсумував Роман.
Раніше AIN.Business розповідав історію. GRAM — першого аудіофільного бару в Україні: