Репозиторій стокових фотографій Shutterstock оголосив, що придбає платформу для анімованих зображень Giphy у Meta за $53 млн. Як повідомляє TechCrunch, всього три роки тому Meta придбала Giphy за $400 млн, але антимонопольні органи виступили проти цієї угоди.

Деталі нової угоди

  • Shutterstock оголосив, що він уклав угоду з Meta про покупку Giphy. Згідно з повідомленням, сума угоди складає «$53 млн чистих готівкових коштів, сплачених при закритті». Таким чином материнська компанія Facebook зможе повернути лише 13% своїх грошей, витрачених на початкове придбання Giphy.
  • Shutterstock заявив, що очікує завершення угоди наступного місяця. Крім того, Meta також підпише комерційну угоду про продовження доступу до вмісту Giphy у своєму наборі продуктів.
  • Оголошення було зроблено приблизно через сім місяців після того, як антимонопольний орган Великої Британії видав остаточний наказ Meta продати Giphy на тій підставі, що злиття зменшило динамічну конкуренцію. 
  • Умови продажу передбачали, що Meta мала продати Giphy як цілу компанію, а не розпродавати її по частинах, і вона мала знайти законного покупця — компанію, яка підтримувала б Giphy як пошукову систему GIF.

Передумови продажу Giphy

  • Про плани Facebook з поглинання Giphy стало відомо ще в травні 2020 року. Метою угоди була більш тісна інтеграція сервісу у Facebook та Instagram, сума сягала $400 млн. Влітку 2020 року Facebook завершила угоду та поглинула Giphy
  • Проте британський регулятор, що відповідає за конкуренцію, звинуватив Meta у контролі більше половини медійного ринку реклами у Британії та зобов’язав корпорацію продати сервіс.
  • У Meta з рішення не погодились та підготували апеляцію. Апеляційний трибунал Великобританії з питань конкуренції повернув справу до антимонопольного регулятора для повторного розгляду.
  • Але в результаті повторного розгляду рішення не змінилось. Управління з питань конкуренції та ринків (CMA) визнало висновок регулятора про те, що злиття суттєво зменшило динамічну конкуренцію, законним.
  • Врешті решт, в жовтні 2022 року в Meta заявили, «розчаровані рішенням CMA, але приймають сьогоднішній висновок як остаточне слово в цьому питанні», тож більше не будуть подавати апеляції чи оскаржувати рішення британських регуляторів.