Спартак Суббота подав заявки на реєстрацію торговельної марки та двох логотипів «Подкаст-терапії», свідчать дані в Державній системі правової охорони інтелектуальної власності. При цьому автор логотипа, Богдан Щербаков, не давав своєї згоди на використання його роботи.
AIN.UA разом з Михайлом Юдіним, партнером Axon Partners, розібралась, чи має право Спартак Суббота використовувати чужу інтелектуальну власність (це стосується і логотипа і самої назви «Подкаст-терапія») і що робити в таких ситуаціях.
Реєстрація торговельної марки та двох логотипів
У першій половині квітня блогер Спартак Суббота подав заявки на реєстрацію однойменної торговельної марки та двох логотипів. Як повідомляє dev.ua, відповідні заявки на реєстрацію з’явилися в Державній системі правової охорони інтелектуальної власності.
Редакція AIN.UA звернулась за коментарем до автора логотипа «Подкаст-терапії», Богдана Щербакова, який повідомив, що не давав згоду на використання своєї роботи й дізнався про це лише коли прочитав про факт реєстрації.
«Я володію авторськими правами на логотип, вони були й залишаються в мене. Ніколи й нікому моє авторське право не переходило і не передавалось. Спартак Суббота порушує авторське право, що являється порушенням законів України.
Зараз дізнаюсь у людей стосовно цього. Уже телефонував в «Укрпатент». Уточнюю деталі. Дуже дивні у нього дії. Раз буде реєстрація ТМ — значить він можливо буде продавати власні курси або ще якась комерція більш серйозна буде. Перші реальні документи отримає. Поки в процесі отримання інформації щодо подачі заперечення в «Укрпатент». Але не факт що суд буде, бо на суд треба багато ресурсів (адвоката оплачувати). Якщо не вийде нічого, то хоч в медіа і ЗМІ постараюсь рознести це повсюди, щоб більше людей дізнались за нього і його натуру і можливо щоб вони відписалися від нього», — зазначив Щербаков.
Чи має Спартак права на реєстрацію та що робити в такій ситуації?
Також ми звернулись до Михайла Юдіна, партнера Axon Partners, який пояснив, що в такій ситуації Спартак не має права використовувати ці логотипи.
«Дійсно, якщо Спартак не уклав з дизайнером договір, за яким останній передав Спартаку права на логотипи «Подкаст-терапії», чи принаймні не надав ліцензію на їх використання, то Спартак не має права використовувати ці логотипи.
Якщо за результатом експертизи Спартак отримає свідоцтва про реєстрацію цих логотипів як торговельних марок, дизайнер зможе подати до суду позов про визнання цих свідоцтв недійсними, оскільки вони були видані внаслідок подання заявок з порушенням прав інших осіб.
Дизайнер може спробувати і зараз подати до УкрНОІВІ заперечення проти реєстрації марок за цими заявками, аргументуючи тим, що у випадку реєстрації будуть порушені його права. Такі заперечення будуть враховані на розсуд експерта».
Крім того, Спартак Суббота також не може реєструвати торговельну марку «Подкаст-терапія» без згоди початкового співавтора — Жені Яновича.
«Що стосується заявки на словесне позначення «Подкаст-терапія», то тут все не однозначно. Якщо розглядати Спартака Субботу та Женю Яновича як співавторів твору чи точніше групи творів, з яких складається «Подкаст-терапія», то назва має охоронятися авторським правом поруч із самими творами. Законодавство забороняє реєструвати торговельні марки, які відображають назви відомих в Україні творів без згоди власників авторського права.
Ми не знаємо, чи оформлена відмова Жені Яновича від претензій на «Подкаст-терапію» у вигляді письмової угоди зі Спартаком Субботою. Якщо ні, то формально Янович може заперечувати проти реєстрації цієї торговельної марки без його згоди», — зазначив Юдін.