Китайська компанія iFlight, яка виробляє популярні в збройних силах FPV-дрони, оголосила про припинення продажу БПЛА у зонах бойових дій (перш за все, це стосується саме України). Це, скоріш за все, ослабить оснащеність збройних сил та ускладнить життя волонтерам.
Чому iFlight прийняла таке рішення?
FPV-дрони — це безпілотник, головною особливістю якого є керування через спеціальні окуляри, завдяки яким оператор бачить поле бою від першої особи, ніби сам знаходиться всередині БПЛА. Власне цей сенс і передає абревіатура FPV – First Person View.
Як повідомляло «Радіо Свобода», в умілих руках такі дрони можуть розвивати швидкість понад 100 кілометрів на годину і вражати цілі з великою точністю, залітаючи навіть у люки танків та у вузькі вікна. Збройні сили використовують власноруч модифіковані FPV-дрони камікадзе, які несуть на собі 1-1,2 кг навантаження вибухівки та підриваються при влучанні в ціль.
Саме таке використання і стало неприйнятним для китайського виробника iFlight, чиї масові та відносно недорогі БПЛА були до цього моменту дуже поширеними на фронті.
«Ми повторюємо нашу довгострокову позицію: ми прагнемо надавати користувачам надійні цивільні продукти та категорично засуджуємо використання продуктів, які завдають шкоди. Продукція Yifei призначена лише для цивільного, невійськового застосування», — заявили в компанії.
Чому це важливо для української оборони?
iFlight заявила, що «вимагає від дистриб’юторів не продавати та не надавати ремонтні послуги клієнтам у зонах бойових дій та клієнтам, які можуть модифікувати продукти». Це однозначно стосується України, де дрони перестануть офіційно продаватися.
Проте використання дронів поширене не лише серед українських захисників, а й серед російської армії. А з точки зору китайської компанії, цілком можливо, що росія не входить до «зон, де ведуться бойові дії». Тож росіяни продовжать отримувати потрібні дрони, а українці — ні.
«Китайці й далі будуть постачати дрони росіянам напряму, як і у випадку з Dji. Але це створить проблеми для закупівель в Україну, доведеться шукати іноземних контрагентів-посередників, шукати нові шляхи та країни для логістики тощо. Відповідно, частина закупівель FPV для ЗСУ будуть значно ускладнені, а обсяги можуть впасти», — заявив Сергій Стерненко.