Рубрика «Стартап дня» на AIN.UA — це трибуна для засновників проектів, де можна познайомити потенційних клієнтів та інвесторів зі своїм продуктом. Редакція зберігає пряму мову спікера. Розповісти про свій стартап можна, заповнивши анкету за посиланням.

Mark — це медично обґрунтоване технологічне рішення, головне призначення якого – попередити та запобігти проблеми зі здоров’ям користувача на ранніх стадіях.

Засновники та команда стартапу

Засновники — Андрій Петрух (Co-founder & CEO) та Валерій Ясаков (Co-founder & CTO).

У нас невелика команда, що складається із 10 професіоналів. Наша сила в тому, що вся команда — люди з досвідом, немає жодного junior-спеціаліста і це допомагає нам так швидко рухатись і рости.

Про що стартап

Mark – це медично обґрунтоване технологічне рішення, головне призначення якого – попередити та запобігти проблеми зі здоров’ям користувача на ранніх стадіях. Формат мобільного застосунку та AI-алгоритми сервісу дозволять системі Mark забезпечувати повний медичний супровід 24/7 та аналізувати безліч факторів: результати аналізів, динаміку самопочуття, історію хвороби, дані з health-трекерів тощо, а також зберігати медичну історію, вивчати симптоми, фіксувати «червоні прапорці», попередньо діагностувати стан та швидко розв’язувати усі медичні питання з клініками, лабораторіями та страховими.

Яка модель монетизації

Freemium (безкоштовний базовий функціонал та додаткові функції за premium підпискою)

Скільки часу пішло на MVP? Яких помилок припустилися?

Реліз мобільного застосунку відбувся на початку 2023 року, хоча окремі модулі функціоналу, такі як Symptom Checker були розроблені набагато раніше. Застосунок уже доступний для користувачів у тестовому форматі, Mark можна знайти та безкоштовно завантажити на AppStore та Google Play Market.

Як виникла ідея створити стартап?

Андрій Петрух: У 2006-2012 роках я навчався у медичному університеті у Львові та паралельно проходив медичну практику та підтвердження кваліфікації в Університеті Торонто (Канада), там поглиблено вивчав принцип роботи парамедиків і лікарів невідкладної допомоги. Структуровані та ефективні процеси — основа швидкого ухвалення рішень та мінімальних ризиків людського чинника з боку медичного персоналу.

Я був у захваті від побаченого і став одержимий ідеєю зробити щось подібне в Україні, тому вирішив створити алгоритм для опитування пацієнтів. Ідея спрацювала, уже на старті алгоритм пришвидшував попереднє діагностування, відчутно оптимізувалася робота нашого приймального відділення, а коли мої колеги теж почали користуватися цими підходами, я уже думав про те, як все автоматизувати на технологічному рівні.

Разом з другом, що розумівся на програмуванні, ми зацифрували інформацію та вдосконалили алгоритми. Так з’явилася перша версія Mark Symptom Checker.

Валерій Ясаков: У 22 роки я серйозно захворів. Понад рік жив без діагнозу, лікувався у різних клініках, переніс шість операцій. Врешті мені повністю видалили товстий кишківник, тепер це мій вирок до кінця життя. Відтоді я поставив собі за мету розробити систему, що дозволить ретельніше збирати інформацію про стан пацієнта та завчасно визначати складні стани, щоб більше нікому не довелося проходити подібне.

У той час коли Андрій розвивав проект Mark Symptom Checker. я створював свій медичний проєкт, пов’язаний з оптимізацією роботи у лабораторіях та шерінгом інформації між ними, клініками і страховими компаніями. Це був 2020 рік. Звичайно, система створювалася з фокусом на користувача, але під час розроблення ми отримали ще цілу екосистему продуктів для бізнесу.

На момент зустрічі з Андрієм у мене вже була методологія, а в об’єднанні проєктів ми побачили неймовірні перспективи, тому і створили Mark.

Хто ваші конкуренти, які в них досягнення?

Прямих конкурентів у нашій концепції продукту в Україні немає, з найближчих це HELSI та MedCard24, на міжнародному ринку подібні рішення є, наприклад Healthily, Ada та інші.

Від інших платформ проєкт відрізняється тим, що у Mark є cинхронізація з базами даних медичних закладів (а не лише з інформації яку надає сам користувач/пацієнт), інтегрований Symptom Checker, екосистема B2B-сервісів і ми український продукт, який в першу чергу створений для українців.

Яких конкурентів уже немає, чому в них не вийшло?

Тривалий час ані приватні заклади, ані держава не наважувалися на впровадження сучасних технологій у сфері автоматизації охорони здоров’я і тим більше для персонального медичного асистансу.

Приватні медичні заклади створювали окремі сервіси для запису на прийом до лікарів, замовлення ліків онлайн чи отримання результатів медичних аналізів це сформувало поштовх до створення сервісів з цілими комплексами на медичних цифрових платформах, але не більше.

Аналогів Mark по концепції, технологіям та змісту не було, і одною з причин є, недостатній розвиток технологій для такого проекту в медичній сфері, зараз найкращий час для Private Health Record-застосунків. Тому ми глибше досліджували міжнародний досвід і відчуваємо відповідальність цього моменту запуску в Україні, тим більше під час війни.

Як ви оцінюєте ринок для вашого продукту?

Ось цікава статистика: Google опрацьовує понад 99 000 запитів за секунду, 5% з них пов’язані з перевіркою стану здоров’я.

Український ринок цифрових медичних послуг активно розвивається, проте немає застосунків чи сервісів, які були б спрямовані на превентивні заходи і фокусувались на глибинному персоналізованому аналізі, більшість медичних сервісів фокусується на об’єднані великої кількості пацієнтів та лікарів в той час, коли однією з важливих потреб є отримання перевіреної доказової медичної інформації, та навігація у медичному всесвіті незрозумілих термінів, послуг, направлень та діагнозів.

Пріоритетний регіон розвитку Mark на сьогодні — Україна, батьківщина продукту, його творців і команди. У стратегічних планах компанії – вихід на два ринки, які команда вважає перспективними: США та Скандинавію (Данія, Норвегія, Швеція).

Дебют запланований на наступний рік. Опорним продуктом для цих ринків буде мобільний застосунок Mark app, стратегія просування буде відповідна — партнерський маркетинг, колаборації, інструменти Digital та Content marketing.

Скільки грошей/часу інвестовано?

Маємо двох інвесторів-янголів. Самостійно інвестували близько $200 000, інвестори додали $100 000. Натепер відкрили seed-раунд на $300 000 та шукаємо венчурного інвестора.

Наш фокус — smart-інвестиції, важко переоцінити силу зв’язків та експертизи, тому важливо знайти надійного партнера, з яким зростання помітно пришвидшиться. Крім того, плануємо виходити на міжнародний ринок, що потребуватиме додаткових витрат.

Чого вдалося досягти?

Тестовий реліз відбувся наприкінці лютого 2023 року, відтоді ми:

  1. Отримали сертифікат якості ISO 13485 для медичних продуктів, що є одним із найбільш авторитетних міжнародних стандартів. Крім того, у нас є стандарт юридичної безпеки даних — GDPR;
  2. За останні 2 місяці у нас 1500+ користувачів і ця цифра стрімко росте. Avg. growth — 330%/month Avg. session — 4,5 на користувача;
  3. Розширили партнерську мережу, серед партнерів: «Медіс», «Медіком», «МедЛаб», «Діагностика Здоров’я», «Діамеб»;
  4. Підключили до мобільного застосунку модуль попередньої діагностики та перевірки симптомів — Mark Symptom Checker.