Данський програміст Девид Хайнемейер, творець популярного фреймворка Ruby on Rails та CTO 37signals, написав невелику статтю про те, чому не можна довіряти Google: на його думку, компанія закриває усі сервіси, які не може монетизувати рекламою. Це реакція на черговий «вбитий» компанією популярний проект Google Domains.

Цей текст — короткий, але дуже емоційний, і не один Хайнемейер такої думки: стаття зібрала тисячі лайків на Twitter. Наводимо її переклад нижче.


Google рано чи пізно вб’є кожен сервіс, який вам небайдужий, якщо не зможе знайти шлях прямої монетизації для нього за допомогою реклами, у масштабі мільярдів доларів (є навіть сайт, який відстежує усі «вбиті» Google проекти — Killed by Google — ред.). Вони інституційно неспроможні бути у продуктовому або сервісному бізнесі довгий час, тому що ані продукти, ані сервіси не дають їм масла на хліб. А ось реклама дає.

Ви могли би помітити цей наголос у міріаді випадків, але моя улюблена «оптика» для цього: підтримка користувачів. Google завжди був унікально жахливим у цьому, адже допомогти комусь із проблемою на Workspaces або на Google Cloud Platform ніколи не могло бути таким само прибутковим, як допомагати рекламодавцю бомбардувати вашу увагу рекламою.

Це спостереження завжди було актуальне, але я знов наводжу його, щоб відзначити закриття компанією свого реєстратора доменних імен Google Domains. Дев’ять років у бізнесі — і все ж його без церемоній знищили усього за три місяці, а уламки продали Squarespace.

Це був бізнес, що приносив $180 млн на рік, обслуговуючи 10 млн доменів!

Ситуація не краща із «зомбі”-департаментом Google Home/Nest. Google купила Nest майже десятиліття тому, і з тих пір тільки псувала його продуктове портфоліо. Кілька років тому вони закрили Nest Secure: усі, хто купив цей сервіс, залишилися ні з чим. А додаток Google Home, який мав прийти на заміну кращому за нього додатку Nest, занедбаний уже багато років.

З такою історією чому має хоч хтось довіряти Google з приводу продуктів та сервісів, які не про рекламу? Це стосується і Workspaces, і Gmail for Domains, і навіть Google Cloud Platform.

Ця компанія — на відстані одної великої реорганізації або новопризначеного топа від того, щоби «вбити» будь-який з цих сервісів.

Все, що хочу вам сказати: майте запасний план. Чи стосовно вашого додатку для спільної роботи, чи вашої пошти, чи домашньої системи захисту. Усе, на чому написано «зроблено Google», має приписку «допоки нам не стане на це пофіг» дрібним шрифтом.