В США почався судовий розгляд між Microsoft і Федеральною торговою комісією (FTC), яка забезпечує дотримання антимонопольного законодавства і заблокувала придбання Activision Blizzard за $69 млрд

Як повідомляє The Verge, під час слухання Microsoft заявила, що програла «консольну війну» конкурентам, а також з’ясувалося, що в Sony не турбуються про ексклюзивність Call of Duty (а саме на цьому в першу чергу ґрунтуються претензії регулятора). AIN.UA вибрав найцікавіше.

Чому американський регулятор взагалі блокує угоду?

18 січня 2022 року корпорація Microsoft оголосила про купівлю одного із найвідоміших світових розробників та видавців ігор — Activision Blizzard. Сума угоди складає $68,7 млрд. Якби угода відбулась, це б автоматично зробили Microsoft третьою у світі ігровою компанією за доходом (поступаючись лише Tencent та Sony).

Крім того, завдяки поглинанню Microsoft планувала отримати контроль над такими всесвітньо відомими франшизами, як Warcraft, Diablo, Overwatch, Call of Duty та Candy Crush. Додатково Microsoft належатиме кіберспортивна студія Major League Gaming, у якої 10 000 співробітників по всьому світі.

Проте Федеральна торгова комісія (FTC) США, яка забезпечує дотримання антимонопольного законодавства, оголосила, що звернеться до суду з вимогою заблокувати угоду через її неконкурентність. FTC заявила, що її стурбованість полягає в тому, що популярні ігри Activision, включаючи World of Warcraft і Diablo, не будуть і надалі пропонуватися на ряді консолей, ПК і мобільних пристроїв.

Xbox програла «консольні війни» Sony і Nintendo

В результаті FTC таки заблокувала угоду і Microsoft довелось йти до суду, щоб довести, що угода не несе ризиків для інших учасників ринку і, як заявляють в компанії, лише дозволить їй наздогнати лідерів.

Напередодні слухання справи Microsoft стверджувала, що «Xbox програла консольні війни, і її конкуренти можуть продовжувати домінувати, зокрема завдяки використанню ексклюзивних ігор». У судовому поданні Microsoft заявила, що на її частку припадало лише 16% продажів консолей у 2021 році (якщо врахувати Switch) і 21% відсоток власників консолей.

«Якщо ви подивитесь на нашу частку ринку консолей за останні 20 з гаком років, ми на третьому місці. Ми відстаємо від Sony і Nintendo за часткою консолей у всьому світі», — заявив керівник Xbox Філ Спенсер.

Але лише два тижні тому на закритій презентації після Xbox Games Showcase Спенсер заявляв, що дохід Microsoft від ігор вдвічі перевищує показник епохи Xbox 360. На цій презентації Спенсер також сказав, що в Xbox більше гравців, ніж будь-коли, і Microsoft очікує цього року $1 млрд доходу від комп’ютерних ігор.

В Microsoft, можливо, також хочуть отримати ексклюзиви

FTC стверджує, що велика частина угоди про покупку Activision, як і Bethesda, виходить з бажання Microsoft роздобути ексклюзивні ігри для Xbox.

В Microsoft відкидають такі звинувачення, адже компанія вже пропонувала гарантувати вихід Call of Duty на PlayStation протягом трьох років після закінчення поточної угоди між Activision і Sony. А після переговорів Microsoft запропонувала Sony вже 10-річну угоду на Call of Duty для PlayStation, але компанія поки що відмовляється її підписувати.

Проте під час слухання стало відомо про внутрішні обговорення Microsoft про ексклюзивність окремих ігор, наприклад Minecraft Dungeons. Зрештою ця гра вийшла на всіх актуальних платформах, але такі ідеї, очевидно є в Microsoft (втім, як і в будь-якої іншої консольної компанії).

В Sony насправді не переймаються ексклюзивністю Call of Duty

Незадовго до слухання стало відомо, що керівник Sony PlayStation Джим Раян вважав, що запропоноване Microsoft придбання Activision Blizzard не стосується блокування ігор як ексклюзивів Xbox. У внутрішньому листуванні він заявив, що Microsoft не буде такого робити і що Call of Duty продовжить виходити на PlayStation. А саме на цьому аргументі базуються основні претензії регулятора.

«Сьогоднішній день показав, що Sony весь час знала, що ми будемо дотримуватися нашої обіцянки зберігати ігри на платформі, і чітко дав зрозуміти, що лобіювання проти угоди спрямоване лише на захист її домінантної позиції на ринку», — заявив Девід Кадді, менеджер зі зв’язків із громадськістю в Microsoft.