З 1 липня 2023 року Google переводить усіх користувачів на Google Analytics 4 — нову версію. AIN.UA звернувся до експертів за поясненнями та порадами. Олександр Конівненко, Head of Web Analytics Department в Netpeak Ukraine, розповів, як краще переходити на Google Analytics 4 та на що слід звертати увагу.


Вже за кілька днів, з 1 липня, Google Analytics 3 припинить обробку даних. Протягом останнього року було багато розмов, суперечок, оглядів Google Analytics 4 та рекомендацій по безболісному переходу для онлайн-бізнесу. Серед наших читачів імовірно є достатня кількість компаній, які ще не перейшли на GA4. Що їм варто зараз робити — розповім нижче.

Якщо ви ще не перейшли на Google Analytics 4, зробіть це якомога швидше

Для маленького бізнесу, який використовує один landing page або невеличкі лідогенеруючі сайти, встигнути перейти на GA4 до 1 липня — цілком реальна задача. Адже на ваших веб-ресурсах немає великої кількості подій, а ті події, які є, в принципі не так важко налаштовувати в Google Tag Manager.  

Якщо у вашого бізнесу — великий сайт або e-commerce проект, то, на жаль, ви вже не встигнете повноцінно налаштувати аналітику, тому що у вашому випадку необхідна буде залученість розробників. Але рекомендую таким проектам хоча б створити ресурс Google Analytics 4 та почати збирати базові дані по користувачам, трафіку та подіям за замовчуванням. Це буде базовий мінімум, поки ви налаштуєте все, як потрібно.

Також в GA4 є можливість приймати події Ecommerce з Universal Google Analytics. Це може бути короткостроковим рішенням для вас, але далі все ж таки рекомендую налаштувати Ecommerce-події окремо.

Не такий страшний GA4, якщо з ним познайомитися

Я раджу представникам бізнесу почати вивчати інтерфейс Google Analytics 4.  У мого департаменту зараз в роботі дуже багато проектів по налаштуванню GA4, та ми помітили одну тенденцію: іноді цей перехід насторожує та лякає тому, що недостатнє представлення про весь функціонал та можливості.

Найпростіший спосіб: відкриваєте в GA4 будь-який репорт (бажано це робити оригінальною мовою, тобто англійською), який ви хочете проаналізувати. Копіюєте назву цього репорту та дані, які є на цій сторінці, гуглите оригінальною та потрапляєте на документацію GA4.  Там кожен репорт в принципі більш-менш детально розписаний по кожній колонці з поясненням, що де означає, і таким чином у вас з часом буде формуватися розуміння, на які вам дані потрібно звертати увагу в першу чергу.

Накопичувати big data з GA4 стало простіше

Рекомендую на ранніх етапах налаштувати інтеграцію із хмарною базою Google BigQuery. Це нова інтеграція в GA4, яка дає можливість вивантажувати всі ваші сирі дані в хмарну базу даних. Навіть якщо ви якийсь час не плануєте використовувати ці дані, я все одно раджу зберігати всі свої історичні дані. Адже у майбутньому такі дані дозволять вам робити будь-які кастомні звіти.

Звичайно, якщо цей матеріал зараз читають власники бізнесу, то вам не потрібно заморочуватися над тим, як це конкретно робити: зверніться до ваших фахівців з реклами, SEO-просування, веб-аналітики, якщо у вас є, і вони вам налаштують таку інтеграцію. Якщо не користуватись даними, а просто їх зберігати в Google BigQuery, то для більшості сайтів щомісячна вартість в середньому буде $10.

GA4 — кросс-платформа для аналітики

Якщо у вашому бізнесі є додаток та у вас налаштована Firebase Analytics (системи аналітики для мобільних застосунків, але з додатковим функціоналом), то варто синхронізувати її з GA4. Адже нова аналітика створювалося саме для крос-платформ в першу чергу, щоб була можливість аналізувати, як ваші користувачі перетинаються на сайті та в додатку.  Якщо ж у вас лише додаток та немає сайту, то все одно раджу підключити GA4, оскільки це дасть вам змогу будувати більший функціонал репортів, ніж в Firebase Analytics 

Для тих, хто проти переходу на GA4

За останній період було досить велика хвиля обурення щодо GA4. Аргументи були різні: від сирості  інтерфейсу до відсутності якихось фіч, які були в Universal Analytics. Тут моя думка така, що Universal на початку також був досить сирим продуктом та з часом і кількістю допрацювань доріс до того виду, яким ми зараз всі користуємося.

Але давайте бути відвертими: він морально і фізично вже застарів, тому зараз прийшов час Google створювати щось нове для своїх користувачів. А всі ці фічі, до яких ми звикли в Universal Google Analytics, так чи інакше буде з’являтися і в GA4. Calculated Metrics, нормальні схеми імпорту даних в акаунт,щоб завантажувати витрати з інших РК джерел — все це буде з’являтися.

Так чи інакше, GA4 все одно залишається одним із найефективніших безкоштовних інструментів, який доступний на ринку. Ви мало де знайдете інструмент, який буде збирати та показувати безкоштовно дані по вашим користувачам та ще з можливістю вигрузки сирих даних в захмарну базу даних. Користуйтеся, пізнавайте його, вивчайте та все буде добре!

Більше деталей про те, як перейти на GA4, можна прочитати у гайді від Google.

Автор: Олександр Конівненко, Head of Web Analytics Department в Netpeak Ukraine