Хтось вирощує мікрогрін для ресторанів, інші продають набори насіння та контейнери для вирощування в домашніх умовах, є й магазини, які продають вже готову зелень для домашніх рецептів. Загалом, мікрозелень стала трендом в Україні, який простежується вже декілька років. Хоча спираючись на безліч рекомендацій в соцмережах може здатися, що ця ніша вже заповнена, перспективи для успішного старту подібного бізнесу – є.

Своїм досвідом з AIN.Business поділився засновник бренду grow—some, що спеціалізується на наборах для вирощування мікрозелені вдома. Він розповів про патентування килимків, маркетинговий бік бізнесу та організацію процесів.

Історія Grow Some

Засновнику grow—some Олексію завжди подобалося вирощувати рослини. Про мікрогрін він дізнався випадково. Підприємцю, як він розповідає сам, дуже сподобався процес, тож він вирішив зробити кілька наборів мікрогріну своїм друзям.

Проте Олексій не визнавав популярні набори мікрогріну з пластиковими контейнерами і одноразовими килимками. Натомість він хотів бачити на ринку максимально екологічний горщик та простий спосіб вирощування.

Далі він знайшов дизайнера Армана, який надихнувся компанією Apple і бачив бренд grow—some дуже естетичним. Шляхом експериментів, їм вдалося знайти ідеальний матеріал для виготовлення горщиків — гіпс з воском. Паралельно Олексій працював над концептом килимка, який згодом запатентував.

«У нас була дійсно “гаражна стартаперська історія” — я спав і працював у тій же кімнаті, робив ці горщики на підвіконні, у брата в квартирі чи на дачі. Ми, до речі, отримали найвищі результати по пітчу від YEP! Startap acceleration, і це теж додало впевненості, що це цікавий формат продукту і для інвесторів, і для споживачів», — ділиться спогадами Олексій.

Перші продажі та запуск

Перші набори купували друзі та знайомі, які дуже підтримували проект Олексія. Також були невеликі продажі завдяки сарафанному радіо та органічному пошуку в Instagram. Впевненості на початку додало корпоративне замовлення на 200 наборів для агрокомпанії, де Олексій працював раніше.

AIN.Business й далі збирає історії малого та середнього бізнесу в Україні. Якщо вам є що розповісти, – заповніть форму: 

Всі гроші з перших замовлень вклали у розвиток, рекламу, сайт і розширення команди, розповідає засновник grow—some.

набори для вирощування мікрозелені Grow some

Проблеми та їх вирішення

Серед проблем, з якими зіштовхнулася компанія, Олексій називає:

  • Відсутність технології виробництва горщиків. Як пояснює засновник, він хотів, щоб горщик був цікавий, екологічний і його можна було б виробляти самостійно (принаймні під час запуску бізнесу).
  • Зміну майндсету. Треба було перейти від ідеї робити якісні презентації для топменеджменту, до ідеї Customer Development, виробництва, управління командою, продажів тощо. В Олексія було багато питань, бо було складно зрозуміти, що робити, аби щось почало виходити. Підприємець зізнається, що у нього не було розуміння, як досягнути своїх цілей.
  • Сезонність. Ще на початку свого розвитку, влітку 2021 року, Олексій зіткнувся з сезонністю продукту. Але, за його словами, він тоді просто багато чого не розумів.

У 2023 році сезон майже не впливає на прибуток бізнесу. Невелика просадка на літні періоди є, але для того, щоб це виправити, вони:

  • зрозуміли, чому не купували влітку,
  • зробили контрофери,
  • розширили продуктову лінійку.

Олексій зізнається, що в цьому неабияк допомогла маркетингова команда.

«Ми брейнстормимо ідеї, тестуємо креативи, спілкуємось з клієнтами. Також зробили невелике ком’юніті мікрогрінерів у Telegram».

Формат роботи

  • grow—some позиціонує себе як В2С, або навіть D2C-формат. Вони зосередились на цьому векторі після жовтня 2023 року, коли змінилась маркетингова команда.
  • Компанія контролює виробництво самотужки, також мають надійних постачальників.
  • Підприємець вважає, що їхній бізнес не сильно відрізняється від e-com бізнесів в Україні.

Плани grow—some на майбутнє

  • Компанія рухається у сторону розширення продуктового портфелю з гарними простими продуктами.
  • Вже зараз є 3 проекти на останніх стадіях прототипування, ще один – на початку творення.
  • Також планують відкритися офлайн до кінця літа у торговій мережі. Засновник хоче, щоб люди мали більше доступу до їхньої продукції, і могли купити набір в умовній кав’ярні чи магазині у центрі великого міста.
  • Наступний крок, який компанія буде реалізовувати паралельно із середини літа, — тестові виходи на закордонний ринок. Поки що придивляються до країн ЄС.

Нагадаємо, раніше AIN.Business розповідав історія найбільшого бару Ужгорода Yeah Not: